[elektro-etc] mekkora otlet

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Aug 10 10:37:27 CEST 2013


igen hosszutavon ott dolgozik majd .
de amig pl a kocsi tomegkozeppontjabeloheto a lengokarok koze , lehet
jatszani az erovel , forgatonyomatekkal , addig a hidros mennyi ido alatt
alkalmazkodik egy oldaliranyu erohoz ?
felkemenyiti a csillapitast , oke , (ehhez nem kell hidraulika) ,
progresszivbe valt , de ettol meg marad futomugeometria - ami valtozik .
megnezve a videokat nekem ugy tunik hogy a kanyarbol az xm is kifele dol ,
meghozza eleg rendesen , nem tud idoben ratamasztani az ivre . (ez mondjuk
abbol is latszik hogy altalaban mennyi ido egy utasitast vegrehajtania)

szoval a fenti idezet csak a futomu alapallapotara vonatkozik , amit minden
levegos szintszabalyzasu auto is tud - csak a statikus terhelest tudja
kivenni a rendszerbol , a tobbivel ugyanugy birkozik .

bye
dexter



2013. augusztus 10. 9:46 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:

>
> Olvasd el, amit Karoly irt :)
>
> "Very importantly, the continuous self-levelling function also rids
> suspension design of a number of unwanted compromises that commonly
> designers of steel-sprung cars have to incorporate: as the suspension is
> always functioning around one predetermined position, no matter the car's
> load, the various suspension-geometry issues become a much simpler equation
> to solve. A hydropneumatic suspension operates from its ideal angles at all
> times and conditions."
>
> Vagy megoldod, hogy mindig az optimalis munkapontban dolgozzon a futomu,
> vagy jon a bonyolult matek, tucat lengokar stb..., amirol elore lehet
> tudni,
> hogy nem lesz olyan jo, mint a hidro.
>
>
> Arnold Fuzesi wrote:
>
>> Igazabol eleg komoly matekja van egy futomunek, es rengeteg intuicio,
>> mert sok kompromisszumot igenyel, es attol lesz jo, hogy hol huzza meg a
>> hatart melyiknel a mernok. A hidros rugozas aprosag benne, de sok nemkivant
>> mellekhatassal a kenyelemert cserebe.
>>
>> Kezdve ott, hogy mi tortenik ha emelkedik a kerek az uthiban. Meg kene
>> tartani az idealis dolest az uthoz kepest. Ha golyalabas eleve ez nem
>> teljesul, ha kettos lengokaros, akkor jobb, de a kormanyzaskori
>> forgaspontja a kereknek nem a gumi kozepen van, hanem a gumin kivul a kocsi
>> feloli oldalon. A multilink mar matek szinten is eleg jo, barhogy mozog a
>> kerek fel-le fordul jobbra-balra a kerek, forgaspont+doles az idealishoz
>> erosen kozelit.
>> (Volt/van mindharom fele autom, a multilink brutalis amit kanyarban
>> muvel, pedig az a legkevesbe sportos mindkozul, es egyuttal majd 2tonna,
>> nehez is nagyon. A golyalabas mokas kis elmenyauto, azonnal turja az orrat
>> forszirozott kanyarban, de kis gaz/fek parossal azonnal helyrerakhato. A
>> kettos lengokaros pedig egy szuk hataron nagyon jo, de utana para, es
>> nagyon hisztis volt a futomubeallitasra. Utobbi ketton nagyon latszik, hogy
>> elvi szinten ilyen, nem tud jobb lenni ezzel a futomuvel egyszeruen.)
>> Aztan ott a problema meg, hogy a kormany bekotes fix hosszu, es ahogy
>> emelkedik sullyed a kerek ugyan picit, de akaratlanul is kormanyzodik.
>> Mivel a lengokarok miatt ivet ir le a fel/le rugozo kerek. Ez is azert
>> bekavar...
>>
>> Hidrosnal ha fix marad a kaszni, akkor jon a problema h a kerekdoles az
>> marad mint ami egyenesfutaskor. Nem terpeszt ra a kanyarra, csokken a
>> tapadas. Kanyarban meg kene donteni mestersegesen hogy jo legyen. Multilink
>> siman stabilabb emiatt kanyarban, ez ezer szazalek.Aki latott mar gumit
>> kanyarban deformalodni, az tudja mirol beszelek, adja magat h ra kell
>> donteni, es nem szabad egyenesen tartani. Ez pl siman lehet eleg ok, ami
>> miatt nem terjedt el.
>> Arnold
>> Sent from my iPhone
>>
>> On 2013.08.09., at 12:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>>
>>  egyertelmu hogy a hidros egy csomo problemat megold ami a rugozast
>>> illeti ,
>>> ahogy a bose fele magneses is . de ez egy rugo . nem mas . ettol meg nem
>>> kene elfelejteni futomuvet tervezni , mint amikor a fek meretezeset ,
>>> osszehangolasat kihagyjak mert mejd az abs intezi , es ugy latom a ti
>>> gyartotok a ket veglet kozott pattog ide oda : csucsminosegu hidros
>>> felfuggesztes es minosithetetlen szar , tesco gazdasagos kozott - igy
>>> aztan
>>> jol osszehasonlithato hogy ugyanannak a gyarnak ket autoja kozul az egyik
>>> megy az uton , a masik meg elpattog , iranyt valt minden kis
>>> keresztbordanal .
>>> kivancsi vagyok ra hogy masok (pl Arnold) hogyan szoktak ezt meg akiknek
>>> nem hidros felfuggesztese van ... valoszinuleg sehogy ? mert egy normalis
>>> auto nem pattog el az uton , mert jol meretezik , allitjak be a
>>> futomuvet ?
>>> ha ehhez a citroennek kotelezo a hirdos felfuggesztes , akkor az 1966-os
>>> minik rugozasat a helyukban megneznem kozelrol - vagy ha nem vagyok
>>> ennyire
>>> igenyes , akkor poket , ducatoet , jeep-et . az sem pattog el es valt
>>> iranyt egy uthiban .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>>
>>> 2013. augusztus 8. 21:18 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com
>>> >:
>>>
>>>  Felreertetted. Azonnal tudtam, hogy valami baj van. Lehetett hallani,
>>>> es enyhen remegett a kormany. Mondjuk egy defekttol komolyabb tuneteket
>>>> vartam volna, kulonosen hogy kb szethasadt a kerek. Kerestem helyet,
>>>> ahol felreallhatok, kozben vegig teljesen normalisan viselkedett az
>>>> auto, tokeletesen iranyithato maradt. Ennyi.
>>>> Ehhez kepest meg szoktak halni az ilyesmitol mas autoban.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> charles hoss wrote:
>>>>
>>>>  2013. augusztus 8. 21:11 Ferenc VALENTA írta, <
>>>>> ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>>>
>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>
>>>>>> ahhoz hogy ne tepje ki nem kell hidros futomu .
>>>>>>
>>>>>>  ehhez nekem egyik automon sem kell hidraulikus futomu .
>>>>>>> megis barmelyiken eszreveszem ha defektem van - es ez ugy velem
>>>>>>> biztonsagos
>>>>>>>
>>>>>>> Ahhoz sem kell nem hidros, hogy eszrevedd a defektet.
>>>>>>>
>>>>>> ketten neztetek be , nagyjabol kettobol .
>>>>> nekem ez eleg rossz statisztikanak tunik .
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>> --
>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>> Deutschland
>>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/****products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>> >
>>>>
>>>>
>>>>
>>
>>
>
> --
> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list