[elektro-etc] mekkora otlet

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Sat Aug 10 09:46:59 CEST 2013


Olvasd el, amit Karoly irt :)

"Very importantly, the continuous self-levelling function also rids suspension 
design of a number of unwanted compromises that commonly designers of 
steel-sprung cars have to incorporate: as the suspension is always functioning 
around one predetermined position, no matter the car's load, the various 
suspension-geometry issues become a much simpler equation to solve. A 
hydropneumatic suspension operates from its ideal angles at all times and 
conditions."

Vagy megoldod, hogy mindig az optimalis munkapontban dolgozzon a futomu,
vagy jon a bonyolult matek, tucat lengokar stb..., amirol elore lehet tudni,
hogy nem lesz olyan jo, mint a hidro.


Arnold Fuzesi wrote:
> Igazabol eleg komoly matekja van egy futomunek, es rengeteg intuicio, mert sok kompromisszumot igenyel, es attol lesz jo, hogy hol huzza meg a hatart melyiknel a mernok. A hidros rugozas aprosag benne, de sok nemkivant mellekhatassal a kenyelemert cserebe.
> 
> Kezdve ott, hogy mi tortenik ha emelkedik a kerek az uthiban. Meg kene tartani az idealis dolest az uthoz kepest. Ha golyalabas eleve ez nem teljesul, ha kettos lengokaros, akkor jobb, de a kormanyzaskori forgaspontja a kereknek nem a gumi kozepen van, hanem a gumin kivul a kocsi feloli oldalon. A multilink mar matek szinten is eleg jo, barhogy mozog a kerek fel-le fordul jobbra-balra a kerek, forgaspont+doles az idealishoz erosen kozelit.
> (Volt/van mindharom fele autom, a multilink brutalis amit kanyarban muvel, pedig az a legkevesbe sportos mindkozul, es egyuttal majd 2tonna, nehez is nagyon. A golyalabas mokas kis elmenyauto, azonnal turja az orrat forszirozott kanyarban, de kis gaz/fek parossal azonnal helyrerakhato. A kettos lengokaros pedig egy szuk hataron nagyon jo, de utana para, es nagyon hisztis volt a futomubeallitasra. Utobbi ketton nagyon latszik, hogy elvi szinten ilyen, nem tud jobb lenni ezzel a futomuvel egyszeruen.)
> Aztan ott a problema meg, hogy a kormany bekotes fix hosszu, es ahogy emelkedik sullyed a kerek ugyan picit, de akaratlanul is kormanyzodik. Mivel a lengokarok miatt ivet ir le a fel/le rugozo kerek. Ez is azert bekavar...
> 
> Hidrosnal ha fix marad a kaszni, akkor jon a problema h a kerekdoles az marad mint ami egyenesfutaskor. Nem terpeszt ra a kanyarra, csokken a tapadas. Kanyarban meg kene donteni mestersegesen hogy jo legyen. Multilink siman stabilabb emiatt kanyarban, ez ezer szazalek.Aki latott mar gumit kanyarban deformalodni, az tudja mirol beszelek, adja magat h ra kell donteni, es nem szabad egyenesen tartani. Ez pl siman lehet eleg ok, ami miatt nem terjedt el. 
> 
> Arnold
> Sent from my iPhone
> 
> On 2013.08.09., at 12:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
> 
>> egyertelmu hogy a hidros egy csomo problemat megold ami a rugozast illeti ,
>> ahogy a bose fele magneses is . de ez egy rugo . nem mas . ettol meg nem
>> kene elfelejteni futomuvet tervezni , mint amikor a fek meretezeset ,
>> osszehangolasat kihagyjak mert mejd az abs intezi , es ugy latom a ti
>> gyartotok a ket veglet kozott pattog ide oda : csucsminosegu hidros
>> felfuggesztes es minosithetetlen szar , tesco gazdasagos kozott - igy aztan
>> jol osszehasonlithato hogy ugyanannak a gyarnak ket autoja kozul az egyik
>> megy az uton , a masik meg elpattog , iranyt valt minden kis
>> keresztbordanal .
>> kivancsi vagyok ra hogy masok (pl Arnold) hogyan szoktak ezt meg akiknek
>> nem hidros felfuggesztese van ... valoszinuleg sehogy ? mert egy normalis
>> auto nem pattog el az uton , mert jol meretezik , allitjak be a futomuvet ?
>> ha ehhez a citroennek kotelezo a hirdos felfuggesztes , akkor az 1966-os
>> minik rugozasat a helyukban megneznem kozelrol - vagy ha nem vagyok ennyire
>> igenyes , akkor poket , ducatoet , jeep-et . az sem pattog el es valt
>> iranyt egy uthiban .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> 2013. augusztus 8. 21:18 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>>
>>> Felreertetted. Azonnal tudtam, hogy valami baj van. Lehetett hallani,
>>> es enyhen remegett a kormany. Mondjuk egy defekttol komolyabb tuneteket
>>> vartam volna, kulonosen hogy kb szethasadt a kerek. Kerestem helyet,
>>> ahol felreallhatok, kozben vegig teljesen normalisan viselkedett az
>>> auto, tokeletesen iranyithato maradt. Ennyi.
>>> Ehhez kepest meg szoktak halni az ilyesmitol mas autoban.
>>>
>>>
>>>
>>> charles hoss wrote:
>>>
>>>> 2013. augusztus 8. 21:11 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>>
>>>> charles hoss wrote:
>>>>> ahhoz hogy ne tepje ki nem kell hidros futomu .
>>>>>
>>>>>> ehhez nekem egyik automon sem kell hidraulikus futomu .
>>>>>> megis barmelyiken eszreveszem ha defektem van - es ez ugy velem
>>>>>> biztonsagos
>>>>>>
>>>>>> Ahhoz sem kell nem hidros, hogy eszrevedd a defektet.
>>>> ketten neztetek be , nagyjabol kettobol .
>>>> nekem ez eleg rossz statisztikanak tunik .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>> --
>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>
>>>
> 
> 


-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list