[elektro-etc] mekkora otlet

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Aug 10 11:13:42 CEST 2013


https://www.youtube.com/watch?v=4D8UCIPTjRs
itt egy ismerteto a rendszer mukodeserol . hitelesnek nem neveznem , de
annyit megmutat hogy mit szerettek volna elerni .
erzesre kicsit tultengett a marketing osztaly :)

bye
dexter



2013. augusztus 10. 10:58 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:

> Az XM-ben is tobbfele volt. Volt olyan, ami szintben tartotta, volt olyan
> is, ami hagyta dolni.
>
> Best regards,
> Andy
> On Aug 10, 2013 10:37 AM, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>
> > igen hosszutavon ott dolgozik majd .
> > de amig pl a kocsi tomegkozeppontjabeloheto a lengokarok koze , lehet
> > jatszani az erovel , forgatonyomatekkal , addig a hidros mennyi ido alatt
> > alkalmazkodik egy oldaliranyu erohoz ?
> > felkemenyiti a csillapitast , oke , (ehhez nem kell hidraulika) ,
> > progresszivbe valt , de ettol meg marad futomugeometria - ami valtozik .
> > megnezve a videokat nekem ugy tunik hogy a kanyarbol az xm is kifele dol
> ,
> > meghozza eleg rendesen , nem tud idoben ratamasztani az ivre . (ez
> mondjuk
> > abbol is latszik hogy altalaban mennyi ido egy utasitast vegrehajtania)
> >
> > szoval a fenti idezet csak a futomu alapallapotara vonatkozik , amit
> minden
> > levegos szintszabalyzasu auto is tud - csak a statikus terhelest tudja
> > kivenni a rendszerbol , a tobbivel ugyanugy birkozik .
> >
> > bye
> > dexter
> >
> >
> >
> > 2013. augusztus 10. 9:46 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com
> >:
> >
> > >
> > > Olvasd el, amit Karoly irt :)
> > >
> > > "Very importantly, the continuous self-levelling function also rids
> > > suspension design of a number of unwanted compromises that commonly
> > > designers of steel-sprung cars have to incorporate: as the suspension
> is
> > > always functioning around one predetermined position, no matter the
> car's
> > > load, the various suspension-geometry issues become a much simpler
> > equation
> > > to solve. A hydropneumatic suspension operates from its ideal angles at
> > all
> > > times and conditions."
> > >
> > > Vagy megoldod, hogy mindig az optimalis munkapontban dolgozzon a
> futomu,
> > > vagy jon a bonyolult matek, tucat lengokar stb..., amirol elore lehet
> > > tudni,
> > > hogy nem lesz olyan jo, mint a hidro.
> > >
> > >
> > > Arnold Fuzesi wrote:
> > >
> > >> Igazabol eleg komoly matekja van egy futomunek, es rengeteg intuicio,
> > >> mert sok kompromisszumot igenyel, es attol lesz jo, hogy hol huzza
> meg a
> > >> hatart melyiknel a mernok. A hidros rugozas aprosag benne, de sok
> > nemkivant
> > >> mellekhatassal a kenyelemert cserebe.
> > >>
> > >> Kezdve ott, hogy mi tortenik ha emelkedik a kerek az uthiban. Meg kene
> > >> tartani az idealis dolest az uthoz kepest. Ha golyalabas eleve ez nem
> > >> teljesul, ha kettos lengokaros, akkor jobb, de a kormanyzaskori
> > >> forgaspontja a kereknek nem a gumi kozepen van, hanem a gumin kivul a
> > kocsi
> > >> feloli oldalon. A multilink mar matek szinten is eleg jo, barhogy
> mozog
> > a
> > >> kerek fel-le fordul jobbra-balra a kerek, forgaspont+doles az
> idealishoz
> > >> erosen kozelit.
> > >> (Volt/van mindharom fele autom, a multilink brutalis amit kanyarban
> > >> muvel, pedig az a legkevesbe sportos mindkozul, es egyuttal majd
> 2tonna,
> > >> nehez is nagyon. A golyalabas mokas kis elmenyauto, azonnal turja az
> > orrat
> > >> forszirozott kanyarban, de kis gaz/fek parossal azonnal
> helyrerakhato. A
> > >> kettos lengokaros pedig egy szuk hataron nagyon jo, de utana para, es
> > >> nagyon hisztis volt a futomubeallitasra. Utobbi ketton nagyon latszik,
> > hogy
> > >> elvi szinten ilyen, nem tud jobb lenni ezzel a futomuvel egyszeruen.)
> > >> Aztan ott a problema meg, hogy a kormany bekotes fix hosszu, es ahogy
> > >> emelkedik sullyed a kerek ugyan picit, de akaratlanul is kormanyzodik.
> > >> Mivel a lengokarok miatt ivet ir le a fel/le rugozo kerek. Ez is azert
> > >> bekavar...
> > >>
> > >> Hidrosnal ha fix marad a kaszni, akkor jon a problema h a kerekdoles
> az
> > >> marad mint ami egyenesfutaskor. Nem terpeszt ra a kanyarra, csokken a
> > >> tapadas. Kanyarban meg kene donteni mestersegesen hogy jo legyen.
> > Multilink
> > >> siman stabilabb emiatt kanyarban, ez ezer szazalek.Aki latott mar
> gumit
> > >> kanyarban deformalodni, az tudja mirol beszelek, adja magat h ra kell
> > >> donteni, es nem szabad egyenesen tartani. Ez pl siman lehet eleg ok,
> ami
> > >> miatt nem terjedt el.
> > >> Arnold
> > >> Sent from my iPhone
> > >>
> > >> On 2013.08.09., at 12:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
> wrote:
> > >>
> > >>  egyertelmu hogy a hidros egy csomo problemat megold ami a rugozast
> > >>> illeti ,
> > >>> ahogy a bose fele magneses is . de ez egy rugo . nem mas . ettol meg
> > nem
> > >>> kene elfelejteni futomuvet tervezni , mint amikor a fek meretezeset ,
> > >>> osszehangolasat kihagyjak mert mejd az abs intezi , es ugy latom a ti
> > >>> gyartotok a ket veglet kozott pattog ide oda : csucsminosegu hidros
> > >>> felfuggesztes es minosithetetlen szar , tesco gazdasagos kozott - igy
> > >>> aztan
> > >>> jol osszehasonlithato hogy ugyanannak a gyarnak ket autoja kozul az
> > egyik
> > >>> megy az uton , a masik meg elpattog , iranyt valt minden kis
> > >>> keresztbordanal .
> > >>> kivancsi vagyok ra hogy masok (pl Arnold) hogyan szoktak ezt meg
> > akiknek
> > >>> nem hidros felfuggesztese van ... valoszinuleg sehogy ? mert egy
> > normalis
> > >>> auto nem pattog el az uton , mert jol meretezik , allitjak be a
> > >>> futomuvet ?
> > >>> ha ehhez a citroennek kotelezo a hirdos felfuggesztes , akkor az
> > 1966-os
> > >>> minik rugozasat a helyukban megneznem kozelrol - vagy ha nem vagyok
> > >>> ennyire
> > >>> igenyes , akkor poket , ducatoet , jeep-et . az sem pattog el es valt
> > >>> iranyt egy uthiban .
> > >>>
> > >>> bye
> > >>> dexter
> > >>>
> > >>>
> > >>>
> > >>> 2013. augusztus 8. 21:18 Ferenc VALENTA írta, <
> > ferenc.valenta at gmail.com
> > >>> >:
> > >>>
> > >>>  Felreertetted. Azonnal tudtam, hogy valami baj van. Lehetett
> hallani,
> > >>>> es enyhen remegett a kormany. Mondjuk egy defekttol komolyabb
> > tuneteket
> > >>>> vartam volna, kulonosen hogy kb szethasadt a kerek. Kerestem helyet,
> > >>>> ahol felreallhatok, kozben vegig teljesen normalisan viselkedett az
> > >>>> auto, tokeletesen iranyithato maradt. Ennyi.
> > >>>> Ehhez kepest meg szoktak halni az ilyesmitol mas autoban.
> > >>>>
> > >>>>
> > >>>>
> > >>>> charles hoss wrote:
> > >>>>
> > >>>>  2013. augusztus 8. 21:11 Ferenc VALENTA írta, <
> > >>>>> ferenc.valenta at gmail.com>:
> > >>>>>
> > >>>>> charles hoss wrote:
> > >>>>>
> > >>>>>> ahhoz hogy ne tepje ki nem kell hidros futomu .
> > >>>>>>
> > >>>>>>  ehhez nekem egyik automon sem kell hidraulikus futomu .
> > >>>>>>> megis barmelyiken eszreveszem ha defektem van - es ez ugy velem
> > >>>>>>> biztonsagos
> > >>>>>>>
> > >>>>>>> Ahhoz sem kell nem hidros, hogy eszrevedd a defektet.
> > >>>>>>>
> > >>>>>> ketten neztetek be , nagyjabol kettobol .
> > >>>>> nekem ez eleg rossz statisztikanak tunik .
> > >>>>>
> > >>>>> bye
> > >>>>> dexter
> > >>>>>
> > >>>> --
> > >>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
> > >>>> Deutschland
> > >>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/****products/vnd/<
> > http://www.mentor.com/**products/vnd/>
> > >>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<
> > http://www.mentor.com/products/vnd/>
> > >>>> >
> > >>>>
> > >>>>
> > >>>>
> > >>
> > >>
> > >
> > > --
> > > Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
> > Deutschland
> > > Automotive Network Design  http://www.mentor.com/**products/vnd/<
> > http://www.mentor.com/products/vnd/>
> > >
> > >
> >
>


More information about the Elektro-etc mailing list