[elektro-etc] mekkora otlet

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Sat Aug 10 10:58:51 CEST 2013


A Xantia Activa, a nevehez meltoan, aktivan betamaszt, 0.5 fok
dolest garantalnak ra.
A tobbi nem, siman tobb fokot dolnek. Nem is erre talaltak ki,
a kenyelem a fo szempont.


charles hoss wrote:
> igen hosszutavon ott dolgozik majd .
> de amig pl a kocsi tomegkozeppontjabeloheto a lengokarok koze , lehet
> jatszani az erovel , forgatonyomatekkal , addig a hidros mennyi ido alatt
> alkalmazkodik egy oldaliranyu erohoz ?
> felkemenyiti a csillapitast , oke , (ehhez nem kell hidraulika) ,
> progresszivbe valt , de ettol meg marad futomugeometria - ami valtozik .
> megnezve a videokat nekem ugy tunik hogy a kanyarbol az xm is kifele dol ,
> meghozza eleg rendesen , nem tud idoben ratamasztani az ivre . (ez mondjuk
> abbol is latszik hogy altalaban mennyi ido egy utasitast vegrehajtania)
> 
> szoval a fenti idezet csak a futomu alapallapotara vonatkozik , amit minden
> levegos szintszabalyzasu auto is tud - csak a statikus terhelest tudja
> kivenni a rendszerbol , a tobbivel ugyanugy birkozik .
> 
> bye
> dexter
> 
> 
> 
> 2013. augusztus 10. 9:46 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
> 
>> Olvasd el, amit Karoly irt :)
>>
>> "Very importantly, the continuous self-levelling function also rids
>> suspension design of a number of unwanted compromises that commonly
>> designers of steel-sprung cars have to incorporate: as the suspension is
>> always functioning around one predetermined position, no matter the car's
>> load, the various suspension-geometry issues become a much simpler equation
>> to solve. A hydropneumatic suspension operates from its ideal angles at all
>> times and conditions."
>>
>> Vagy megoldod, hogy mindig az optimalis munkapontban dolgozzon a futomu,
>> vagy jon a bonyolult matek, tucat lengokar stb..., amirol elore lehet
>> tudni,
>> hogy nem lesz olyan jo, mint a hidro.
>>
>>
>> Arnold Fuzesi wrote:
>>
>>> Igazabol eleg komoly matekja van egy futomunek, es rengeteg intuicio,
>>> mert sok kompromisszumot igenyel, es attol lesz jo, hogy hol huzza meg a
>>> hatart melyiknel a mernok. A hidros rugozas aprosag benne, de sok nemkivant
>>> mellekhatassal a kenyelemert cserebe.
>>>
>>> Kezdve ott, hogy mi tortenik ha emelkedik a kerek az uthiban. Meg kene
>>> tartani az idealis dolest az uthoz kepest. Ha golyalabas eleve ez nem
>>> teljesul, ha kettos lengokaros, akkor jobb, de a kormanyzaskori
>>> forgaspontja a kereknek nem a gumi kozepen van, hanem a gumin kivul a kocsi
>>> feloli oldalon. A multilink mar matek szinten is eleg jo, barhogy mozog a
>>> kerek fel-le fordul jobbra-balra a kerek, forgaspont+doles az idealishoz
>>> erosen kozelit.
>>> (Volt/van mindharom fele autom, a multilink brutalis amit kanyarban
>>> muvel, pedig az a legkevesbe sportos mindkozul, es egyuttal majd 2tonna,
>>> nehez is nagyon. A golyalabas mokas kis elmenyauto, azonnal turja az orrat
>>> forszirozott kanyarban, de kis gaz/fek parossal azonnal helyrerakhato. A
>>> kettos lengokaros pedig egy szuk hataron nagyon jo, de utana para, es
>>> nagyon hisztis volt a futomubeallitasra. Utobbi ketton nagyon latszik, hogy
>>> elvi szinten ilyen, nem tud jobb lenni ezzel a futomuvel egyszeruen.)
>>> Aztan ott a problema meg, hogy a kormany bekotes fix hosszu, es ahogy
>>> emelkedik sullyed a kerek ugyan picit, de akaratlanul is kormanyzodik.
>>> Mivel a lengokarok miatt ivet ir le a fel/le rugozo kerek. Ez is azert
>>> bekavar...
>>>
>>> Hidrosnal ha fix marad a kaszni, akkor jon a problema h a kerekdoles az
>>> marad mint ami egyenesfutaskor. Nem terpeszt ra a kanyarra, csokken a
>>> tapadas. Kanyarban meg kene donteni mestersegesen hogy jo legyen. Multilink
>>> siman stabilabb emiatt kanyarban, ez ezer szazalek.Aki latott mar gumit
>>> kanyarban deformalodni, az tudja mirol beszelek, adja magat h ra kell
>>> donteni, es nem szabad egyenesen tartani. Ez pl siman lehet eleg ok, ami
>>> miatt nem terjedt el.
>>> Arnold
>>> Sent from my iPhone
>>>
>>> On 2013.08.09., at 12:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>>>
>>>  egyertelmu hogy a hidros egy csomo problemat megold ami a rugozast
>>>> illeti ,
>>>> ahogy a bose fele magneses is . de ez egy rugo . nem mas . ettol meg nem
>>>> kene elfelejteni futomuvet tervezni , mint amikor a fek meretezeset ,
>>>> osszehangolasat kihagyjak mert mejd az abs intezi , es ugy latom a ti
>>>> gyartotok a ket veglet kozott pattog ide oda : csucsminosegu hidros
>>>> felfuggesztes es minosithetetlen szar , tesco gazdasagos kozott - igy
>>>> aztan
>>>> jol osszehasonlithato hogy ugyanannak a gyarnak ket autoja kozul az egyik
>>>> megy az uton , a masik meg elpattog , iranyt valt minden kis
>>>> keresztbordanal .
>>>> kivancsi vagyok ra hogy masok (pl Arnold) hogyan szoktak ezt meg akiknek
>>>> nem hidros felfuggesztese van ... valoszinuleg sehogy ? mert egy normalis
>>>> auto nem pattog el az uton , mert jol meretezik , allitjak be a
>>>> futomuvet ?
>>>> ha ehhez a citroennek kotelezo a hirdos felfuggesztes , akkor az 1966-os
>>>> minik rugozasat a helyukban megneznem kozelrol - vagy ha nem vagyok
>>>> ennyire
>>>> igenyes , akkor poket , ducatoet , jeep-et . az sem pattog el es valt
>>>> iranyt egy uthiban .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2013. augusztus 8. 21:18 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com
>>>>> :
>>>>  Felreertetted. Azonnal tudtam, hogy valami baj van. Lehetett hallani,
>>>>> es enyhen remegett a kormany. Mondjuk egy defekttol komolyabb tuneteket
>>>>> vartam volna, kulonosen hogy kb szethasadt a kerek. Kerestem helyet,
>>>>> ahol felreallhatok, kozben vegig teljesen normalisan viselkedett az
>>>>> auto, tokeletesen iranyithato maradt. Ennyi.
>>>>> Ehhez kepest meg szoktak halni az ilyesmitol mas autoban.
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>
>>>>>  2013. augusztus 8. 21:11 Ferenc VALENTA írta, <
>>>>>> ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>>>>
>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>
>>>>>>> ahhoz hogy ne tepje ki nem kell hidros futomu .
>>>>>>>
>>>>>>>  ehhez nekem egyik automon sem kell hidraulikus futomu .
>>>>>>>> megis barmelyiken eszreveszem ha defektem van - es ez ugy velem
>>>>>>>> biztonsagos
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ahhoz sem kell nem hidros, hogy eszrevedd a defektet.
>>>>>>>>
>>>>>>> ketten neztetek be , nagyjabol kettobol .
>>>>>> nekem ez eleg rossz statisztikanak tunik .
>>>>>>
>>>>>> bye
>>>>>> dexter
>>>>>>
>>>>> --
>>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>>> Deutschland
>>>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/****products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>>
>>>>>
>>>
>> --
>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>
>>
> .
> 


-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list