[elektro-etc] mekkora otlet
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Aug 7 21:32:53 CEST 2013
valoszinuleg az xm elso futomuvehez egy csomo munkat oltek a hatuljaba hogy
a beepitett gyengesegeket kikuszoboljek .
a c4-nel ezt is megsporoltak .
jo a wikije egyebkent , szerintem a kilinccsel elore fordulast is eleg jol
megmagyarazza . 100 euroert tenyleg meghagja a mamajat is egy autogyar .
http://en.wikipedia.org/wiki/Twist-beam_rear_suspension
bye
dexter
This is at a cost saving of EURO 100 per car compared to multi-link rear
suspension.[2]<http://en.wikipedia.org/wiki/Twist-beam_rear_suspension#cite_note-2>
Their
latest version as used in the 2009-on Opel
Astra<http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra> uses
a Watts linkage <http://en.wikipedia.org/wiki/Watts_linkage> at a cost of
EURO 20 to address the drawbacks and provide a competitive and cost effective
rear suspension.[3]<http://en.wikipedia.org/wiki/Twist-beam_rear_suspension#cite_note-3>
The Renault Megane <http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Megane> and Citroen
C4 <http://en.wikipedia.org/wiki/Citroen_C4> also have stayed with the
twist beam.[4]<http://en.wikipedia.org/wiki/Twist-beam_rear_suspension#cite_note-4>
Advantages[edit
source<http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Twist-beam_rear_suspension&action=edit§ion=1>
| editbeta<http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Twist-beam_rear_suspension&veaction=edit§ion=1>
]
- Low cost
- Can be durable
- Fewer bushes than multi-link
suspension<http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-link_suspension> that
are less stressed and less prone to wear
- Simple
- Neat package, reduces clutter under floor
- Fairly light weight
- Springs and shocks can be light and cheap
- No need for a separate sway bar
<http://en.wikipedia.org/wiki/Sway_bar> the
axle itself performs that function
Disadvantages[edit
source<http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Twist-beam_rear_suspension&action=edit§ion=2>
| editbeta<http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Twist-beam_rear_suspension&veaction=edit§ion=2>
]
- Basic toe vs lateral force characteristic is
oversteer<http://en.wikipedia.org/wiki/Oversteer>
- Since toe characteristics may be unsuitable, adding toe-control
bushings <http://en.wikipedia.org/wiki/Bushings> may be expensive.
- Camber characteristics are very limited.
- Not very easy to adjust roll stiffness
- Welds see a lot of fatigue, may need a lot of development
- Not much recession compliance - can be poor for impact harshness, and
will cause unwelcome toe changes (steer effects)
- Wheel moves forward as it rises, can also be poor for impact harshness
(this can be negated by designing the beam with the mounts higher than the
stub axles, which impacts on the floorpan height, and causes more roll
oversteer)
2013. augusztus 7. 21:22 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>
> Hi,
>
> En is igy jartam nehany eve. 40-es tempoval felfele a Pusztaszerin
> kb kilinccsel elore vettem be a kanyarokat, nagy nyikorgassal.
> Rendor is megallitott, hang alapjan azt hitte szaguldozom, de aztan
> elengedett.
> Vegul 1-2 honap alatt az amugy is kopott (de nyarinak siman elegseges
> mintazatu) gumi szinte teljesen sima lett, a legkisebb esoben azonnal
> konkretan ELETVESZELYESSE valt, ugyhogy nyar kozepen kellett vennem
> uj gumikat.
> Fekezessel nekem nem volt gondom.
> Jot jatszottam kozben, jol kitapasztaltam hogy viselkedik az auto.
> Semmi izgalmas, iszonyuan orrnehez volt, orrat tolta mindig, nem volt
> problema megfogni. Jobban kiegyensulyozott, hatsokerekes autoval
> viccesebb lett volna. Mas ertelme nem volt, nem volt jo a teli gumi
> nyaron, sporolni sem nagyon lehet vele mert nagyon hamar lenyalta a
> maradek mintazatot.
>
> Es ha mar itt tartunk...
> Lecsereltem az Xm-et egy grand C4 Picasso-ra. Mindkettonek nagyon
> buta, egyszeru futomuve van. (Xm-nek elol MacPherson hatul torzios,
> gondolom a C4 is hasonlo)
> Az egyetlen lenyeges kulonbseg a rugo helyett hidropneumatika az
> Xm-ben, de ez eg es fold!
> Az Xm-ben tulajdonkeppen el is felejtettem, hogy mi az a futomu.
> Atment mindenen. Akarmit csinaltam, soha nem hibazott, csak ment
> egyenesen, siman, keresztul a bordakon, katyukon, fekvo rendoron.
> Most azon a fekvorendoron, amin az Xm-mel ugy rongyoltam at 40-nel,
> hogy kozben a kave nem omlott volna ki, kb 2-vel kell ovatosan
> atmasznom. Autopalyan keresztben uthiba ugy megdobja hogy utana mas
> iranyba megy az auto, korrigalni kell. Aszimmetrikus hibakon nagyon
> benan leng minden iranyban.
> Az Xm semmi ilyesmit nem csinalt, pedig ugyanolyan vagy hasonlo,
> tok bena futomu volt alatta is... De a hidro egy csoda.
> Egyebkent jo auto a C4 is, pl a fogyasztasa nagyon durva.
> 4 felnott + 2 gyerek + macska + rengeteg cucc, felul sibox-szeru
> (rovidebb de magasabb) csomagtarto, palyan 6l/100km @120km/h,
> 5.7 @110, 4.8 @70-90. (kb ennyi a gyari adat, tenyleg tudja)
>
>
> Szlifka Tibor wrote:
>
>> Igen, én idén nem cseréltem le a télit nyárira, mert a téli már
>> nagyon öreg, gondoltam nyugodtan koptatom nyáron, van rajta profil
>> bőven. Csak épp a kánikulában csúszik mint állat, figyelni kell a
>> féktávra rendesen. Kanyarokban nem érzek semmi változást a nyárihoz
>> képest (minden bizonnyal ennek a gyenge autó és a lábam is oka), de
>> hosszabb féktávot kell hagyni.
>> --
>> tibi
>>
>> Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> írta (2013. augusztus 7. 10:21):
>>
>>> Majdnem 100%-ban igazad van. Az a <1%, ahol szerintem nem jo a
>>> gondolatmeneted, hogy akik keveset mennek, azok _altalaban_ nem is nagyon
>>> gyakorlott vezetok, es bizony a teli gumi ilyenkor, 35-40 fokban (amikor
>>> az
>>> aszfalt hihetetlenul forro), bizony nagyon tud csuszni, meglepeteseket
>>> okozva ezzel a vezetonek pl. egy erosebb kanyarban.
>>>
>>>
>>> Karoly
>>>
>>> -------- Original Message --------
>>>
>>> Használj nyáron is téligumit..
>>>> Ha keveset mész, nem koptatod szét nyáron, szerintem jó az..
>>>> Legalábbis én ezt akarom ajánlani a páromnak.
>>>> Most van egy-egy garnitúra téli és nyári gumija, mindegyik 7-8 éves, és
>>>> a
>>>> kettőben összesen van 20eKm.
>>>> Ráadásul saccra a téligumiban van ennek a 3/4-e, nyáron bicó és motor
>>>> fut.
>>>> KI
>>>>
>>>
>>
>>
>
> --
> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
> Automotive Network Design http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list