[elektro-etc] mekkora otlet

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Wed Aug 7 21:22:31 CEST 2013


Hi,

En is igy jartam nehany eve. 40-es tempoval felfele a Pusztaszerin
kb kilinccsel elore vettem be a kanyarokat, nagy nyikorgassal.
Rendor is megallitott, hang alapjan azt hitte szaguldozom, de aztan
elengedett.
Vegul 1-2 honap alatt az amugy is kopott (de nyarinak siman elegseges
mintazatu) gumi szinte teljesen sima lett, a legkisebb esoben azonnal
konkretan ELETVESZELYESSE valt, ugyhogy nyar kozepen kellett vennem
uj gumikat.
Fekezessel nekem nem volt gondom.
Jot jatszottam kozben, jol kitapasztaltam hogy viselkedik az auto.
Semmi izgalmas, iszonyuan orrnehez volt, orrat tolta mindig, nem volt
problema megfogni. Jobban kiegyensulyozott, hatsokerekes autoval
viccesebb lett volna. Mas ertelme nem volt, nem volt jo a teli gumi
nyaron, sporolni sem nagyon lehet vele mert nagyon hamar lenyalta a
maradek mintazatot.

Es ha mar itt tartunk...
Lecsereltem az Xm-et egy grand C4 Picasso-ra. Mindkettonek nagyon
buta, egyszeru futomuve van. (Xm-nek elol MacPherson hatul torzios,
gondolom a C4 is hasonlo)
Az egyetlen lenyeges kulonbseg a rugo helyett hidropneumatika az
Xm-ben, de ez eg es fold!
Az Xm-ben tulajdonkeppen el is felejtettem, hogy mi az a futomu.
Atment mindenen. Akarmit csinaltam, soha nem hibazott, csak ment
egyenesen, siman, keresztul a bordakon, katyukon, fekvo rendoron.
Most azon a fekvorendoron, amin az Xm-mel ugy rongyoltam at 40-nel,
hogy kozben a kave nem omlott volna ki, kb 2-vel kell ovatosan
atmasznom. Autopalyan keresztben uthiba ugy megdobja hogy utana mas
iranyba megy az auto, korrigalni kell. Aszimmetrikus hibakon nagyon
benan leng minden iranyban.
Az Xm semmi ilyesmit nem csinalt, pedig ugyanolyan vagy hasonlo,
tok bena futomu volt alatta is... De a hidro egy csoda.
Egyebkent jo auto a C4 is, pl a fogyasztasa nagyon durva.
4 felnott + 2 gyerek + macska + rengeteg cucc, felul sibox-szeru
(rovidebb de magasabb) csomagtarto, palyan 6l/100km @120km/h,
5.7 @110, 4.8 @70-90. (kb ennyi a gyari adat, tenyleg tudja)


Szlifka Tibor wrote:
>  Igen, én idén nem cseréltem le a télit nyárira, mert a téli már
> nagyon öreg, gondoltam nyugodtan koptatom nyáron, van rajta profil
> bőven. Csak épp a kánikulában csúszik mint állat, figyelni kell a
> féktávra rendesen. Kanyarokban nem érzek semmi változást a nyárihoz
> képest (minden bizonnyal ennek a gyenge autó és a lábam is oka), de
> hosszabb féktávot kell hagyni.
> --
> tibi
> 
> Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> írta (2013. augusztus 7. 10:21):
>> Majdnem 100%-ban igazad van. Az a <1%, ahol szerintem nem jo a
>> gondolatmeneted, hogy akik keveset mennek, azok _altalaban_ nem is nagyon
>> gyakorlott vezetok, es bizony a teli gumi ilyenkor, 35-40 fokban (amikor az
>> aszfalt hihetetlenul forro), bizony nagyon tud csuszni, meglepeteseket
>> okozva ezzel a vezetonek pl. egy erosebb kanyarban.
>>
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> Használj nyáron is téligumit..
>>> Ha keveset mész, nem koptatod szét nyáron,  szerintem jó az..
>>> Legalábbis én ezt akarom ajánlani a páromnak.
>>> Most van egy-egy garnitúra téli és nyári gumija, mindegyik 7-8 éves, és a
>>> kettőben összesen van 20eKm.
>>> Ráadásul saccra a téligumiban van ennek a 3/4-e, nyáron bicó és motor fut.
>>> KI
> 
> 


-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list