[elektro-etc] gyorshajtóknak... tanulságos

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed Sep 26 11:15:36 CEST 2012


Eleget kell kirakni, és egy idő után inkább nem fogja a fene se
egyenként megjegyezgetni, melyikben kell vagy nem. Idővel a feltételes
reflex is kialakítható, ha sárga sráfozást lát, az egyenlő kamera,
azaz nem megy be.

Egyébként elég lenne pár jól megválasztottat bekamerázni, és már sokat
javulna a dugóhelyzet Budapesten...

Best regards,
Andy

2012/9/26 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> Es akkor miert nem csinaljak?
>
> Nem tudok masra gondolni, mint hogy azert nem szankcionaljak, mert
> szerintuk sem fontos! Sot, ok is bentragadnak.  A kekfeher autoval is.
> Ebbol meg mindenki leszuri, hogy nemfontos.
>
> Amugy a fix kamera azert nemjo, mert az ember egy nagyon adaptiv allat.
> Pillanatok alatt megtanulna hogy melyik keresztben kell figyelni, es
> melyikben nem.
>
> Vajk
>
> 2012/9/26 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>
>> Most akkor szabály vagy nem szabály? Benne van a minimumkövetelményben
>> vagy nincs...?
>>
>> Egyébként ennél egyszerűbben szankcionálható dolgot, mint a
>> kereszteződésben bennragadást, nehéz találni. Sárga sávozás, pár
>> kamera, egy rendszámfelismerő, és mehetnek ki automatikusan a 10 rugós
>> bírságok. Lenne rögtön respekt, és a forgalomnak is elég jót tenne,
>> miközben a rendőröknek se kellene a seggüket megemelinteni se.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2012/9/26 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>> > A savvaltas meg keresztezodesben nem bentragadas egy kulon tema. Az nem
>> > kepessegekrol szol, hanem szokasrol. Ezek olyan szabalyok, amiket nem
>> > szokas betartani. Es mivel 99.99%-ban nincs kovetkezmenye, nem is lesz
>> > szokas betartani.
>> >
>> > Azokon a helyeken, ahol ezeket betartjak, ott csak 99.9%-ban nincs
>> > kovetkezmenye. Ilyen kicsi kulonbseg mar eleg, hogy a szabalyozokor jol
>> > mukodjon.
>> >
>> > Mert ugye nalunk az egyetlen eset amikor van kovetkezmeny, az a csatt.
>> Neha
>> > azt almodom, hogy ujsagiro vagyok, es olyan statisztikakat kerek ki a
>> > rendorsegtol, hogy az elmult evben mennyi birsagot osztottak ki
>> iranyjelzes
>> > elmaradasaert, zebran gyalogos at nem engedesert, szabalytalan
>> > savvaltasert, keresztezodesben bentragadasert.
>> >
>> > Vajk
>> >
>> > 2012/9/26 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>> >
>> >> Minimálisan kötelező az lenne, hogy mondjuk kinézzen oldalt, illetve
>> >> ne csak kinézzen, de lásson is, mielőtt mondjuk sávot vált. Meg hogy
>> >> ilyenkor kitegye az indexet. Ez mind a kötelező minimum. Ahogyan az is
>> >> az lenne, hogy a kereszteződésbe behajtás előtt nézze már meg, hogy ki
>> >> is tud-e menni belőle, ne álljon meg keresztben középen.
>> >>
>> >> Soroljam még? Szóval szó nincs arról, amiket te irkálsz. Nem mellesleg
>> >> a zöld előtt van az az érdekes piros+narancs kombináció, aminek
>> >> feltűnése a legtöbb esetben azt jelzi, hogy mindjárt zöld lesz a
>> >> lámpa, viszonylag jól előrejelezhetően. Ilyen körülmények között, ha
>> >> nem is Kresz minimum követelmény, de mindenesetre furcsa, hogy hogyan
>> >> lehetséges olyan ember az úton, aki a zöld megjelenése után több
>> >> másodperccel képes csak elindulni.
>> >>
>> >> Best regards,
>> >> Andy
>> >>
>> >> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>> >> > mit kovetelnek minimumkent? a 100-at a belso savban? hogy ne menjen
>> at a
>> >> > piroson? ezt nagytobbseg betartja. csak a szuper reflexu gyorslabuak
>> >> > elvarnak azt is, hogy 140-el menjen a belsoben, hogy a zold utan 0.1
>> >> seccel
>> >> > kilojon rendes gyorsulassal, hogy a macisajt alatt varva dagadtgazzal
>> >> > soroljon be az elso minimalisan alkalmas lukba.
>> >> >
>> >> > tehat vannak akik nem a minimalisan kotelezot tartjak be, hanem
>> >> elmennenek
>> >> > a meg megengedett hataraig. de ebben zavarjak oket a minimumot eppen
>> >> > teljesitok.
>> >> >
>> >> > Vajk
>> >> >
>> >> > 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>> >> >
>> >> >> Amit a szabályok minimumként megkövetelnének, ha lenne, aki
>> betartatná
>> >> >> őket... :-(
>> >> >>
>> >> >> Best regards,
>> >> >> Andy
>> >> >>
>> >> >> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>> >> >> > Ez attol fugg, hogy mit tekintesz a mostani szintnek. Azt, ami
>> >> tortenik,
>> >> >> > vagy azt ami a szabalyok lehetove tennenek?
>> >> >> >
>> >> >> > ugye mint tudjuk, az emberek szuk fele atlag alatti kepessegu...
>> >> >> >
>> >> >> > ha egy csomoan mennek a palyan a belsoben 100-al, akkor a mostani
>> >> szint
>> >> >> az,
>> >> >> > hogy a palyan a belso sav 100-al megy. az, hogy a szabalyok
>> >> megengedik a
>> >> >> > gyorsabbat, az szinte mellekes.
>> >> >> >
>> >> >> > B-s jogsival max 9 fos jarmuvet lehet vezetni. az autok nagyresze
>> >> megis 5
>> >> >> > szemelyes, ezert ma ez az atlagos. ha nekem 2szemelyes jarmuvem
>> van,
>> >> >> alljak
>> >> >> > neki pattogni, hogy a sok kocsog nagyautos miatt nincs eleg
>> parkolo?
>> >> >> >
>> >> >> > Vajk
>> >> >> >
>> >> >> > 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>> >> >> >
>> >> >> >> Itten ellentmondás van. A mostani szintet se üti meg a 80%, még
>> 40 is
>> >> >> >> csak sok szódával, mégis kinn vannak az úton...
>> >> >> >>
>> >> >> >> Best regards,
>> >> >> >> Andy
>> >> >> >>
>> >> >> >> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>> >> >> >> > nyilvan mindig van aki nem eri el. csak az a kerdes, hogy mennyi
>> >> >> >> szazalek.
>> >> >> >> > muszaj olyan szintet meghuzni, hogy mondjuk 80% kepes legyen
>> >> >> kozlekedni,
>> >> >> >> > kulonben csak az eltartok/eltartottak aranyt rontod.
>> >> >> >> >
>> >> >> >> > Vajk
>> >> >> >> >
>> >> >> >> > 2012/9/25 potyo <potyo.ada at gmail.com>
>> >> >> >> >
>> >> >> >> >> 2012. szeptember 25. 17:13 Vajk Fekete írta, <vajkhu at gmail.com
>> >:
>> >> >> >> >>
>> >> >> >> >> > Az a mult. Autosnak sem volt jo lenni abban a vilagban.
>> >> >> >> >> >
>> >> >> >> >> > Ennyi erovel mondhatnank, hogy en aterek a zebran 5sec alatt,
>> >> >> akinek
>> >> >> >> nem
>> >> >> >> >> > megy, az ne jarjon gyalog. Olyan kozlekedesi szabalyokat kell
>> >> >> alkotni,
>> >> >> >> >> > amelyek az atlagnak, az emberek tobbsegenek lehetove teszik
>> az
>> >> >> >> >> > infrastruktura  hasznalatat.
>> >> >> >> >> >
>> >> >> >> >> > A fejlodes egyertelmuen erre fele vezet. Nemeto-ban is egyre
>> >> >> kevesebb
>> >> >> >> a
>> >> >> >> >> no
>> >> >> >> >> > limit autobahn, de pl a mi 130-unk is a gyors orszagok koze
>> >> >> tartozik.
>> >> >> >> Pl
>> >> >> >> >> > angliaban mennyi is a megengedett autopalyan? 110 ha jol
>> >> emlekszem?
>> >> >> >> >>
>> >> >> >> >>
>> >> >> >> >> Azért a másik oldalról megközelítve szerintem az sem megoldás,
>> >> hogy
>> >> >> >> egyre
>> >> >> >> >> alacsonyabb követelményszintet húzunk meg, mert mindig lesz
>> olyan,
>> >> >> aki
>> >> >> >> még
>> >> >> >> >> annak az elérésére is képtelen lesz...
>> >> >> >> >>
>> >> >> >>
>> >> >> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >>
>> >>
>>
>>



More information about the Elektro-etc mailing list