[elektro-etc] gyorshajtóknak... tanulságos

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
Wed Sep 26 10:58:35 CEST 2012


Es akkor miert nem csinaljak?

Nem tudok masra gondolni, mint hogy azert nem szankcionaljak, mert
szerintuk sem fontos! Sot, ok is bentragadnak.  A kekfeher autoval is.
Ebbol meg mindenki leszuri, hogy nemfontos.

Amugy a fix kamera azert nemjo, mert az ember egy nagyon adaptiv allat.
Pillanatok alatt megtanulna hogy melyik keresztben kell figyelni, es
melyikben nem.

Vajk

2012/9/26 Xorn <toth.endre at gmail.com>

> Most akkor szabály vagy nem szabály? Benne van a minimumkövetelményben
> vagy nincs...?
>
> Egyébként ennél egyszerűbben szankcionálható dolgot, mint a
> kereszteződésben bennragadást, nehéz találni. Sárga sávozás, pár
> kamera, egy rendszámfelismerő, és mehetnek ki automatikusan a 10 rugós
> bírságok. Lenne rögtön respekt, és a forgalomnak is elég jót tenne,
> miközben a rendőröknek se kellene a seggüket megemelinteni se.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2012/9/26 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> > A savvaltas meg keresztezodesben nem bentragadas egy kulon tema. Az nem
> > kepessegekrol szol, hanem szokasrol. Ezek olyan szabalyok, amiket nem
> > szokas betartani. Es mivel 99.99%-ban nincs kovetkezmenye, nem is lesz
> > szokas betartani.
> >
> > Azokon a helyeken, ahol ezeket betartjak, ott csak 99.9%-ban nincs
> > kovetkezmenye. Ilyen kicsi kulonbseg mar eleg, hogy a szabalyozokor jol
> > mukodjon.
> >
> > Mert ugye nalunk az egyetlen eset amikor van kovetkezmeny, az a csatt.
> Neha
> > azt almodom, hogy ujsagiro vagyok, es olyan statisztikakat kerek ki a
> > rendorsegtol, hogy az elmult evben mennyi birsagot osztottak ki
> iranyjelzes
> > elmaradasaert, zebran gyalogos at nem engedesert, szabalytalan
> > savvaltasert, keresztezodesben bentragadasert.
> >
> > Vajk
> >
> > 2012/9/26 Xorn <toth.endre at gmail.com>
> >
> >> Minimálisan kötelező az lenne, hogy mondjuk kinézzen oldalt, illetve
> >> ne csak kinézzen, de lásson is, mielőtt mondjuk sávot vált. Meg hogy
> >> ilyenkor kitegye az indexet. Ez mind a kötelező minimum. Ahogyan az is
> >> az lenne, hogy a kereszteződésbe behajtás előtt nézze már meg, hogy ki
> >> is tud-e menni belőle, ne álljon meg keresztben középen.
> >>
> >> Soroljam még? Szóval szó nincs arról, amiket te irkálsz. Nem mellesleg
> >> a zöld előtt van az az érdekes piros+narancs kombináció, aminek
> >> feltűnése a legtöbb esetben azt jelzi, hogy mindjárt zöld lesz a
> >> lámpa, viszonylag jól előrejelezhetően. Ilyen körülmények között, ha
> >> nem is Kresz minimum követelmény, de mindenesetre furcsa, hogy hogyan
> >> lehetséges olyan ember az úton, aki a zöld megjelenése után több
> >> másodperccel képes csak elindulni.
> >>
> >> Best regards,
> >> Andy
> >>
> >> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> >> > mit kovetelnek minimumkent? a 100-at a belso savban? hogy ne menjen
> at a
> >> > piroson? ezt nagytobbseg betartja. csak a szuper reflexu gyorslabuak
> >> > elvarnak azt is, hogy 140-el menjen a belsoben, hogy a zold utan 0.1
> >> seccel
> >> > kilojon rendes gyorsulassal, hogy a macisajt alatt varva dagadtgazzal
> >> > soroljon be az elso minimalisan alkalmas lukba.
> >> >
> >> > tehat vannak akik nem a minimalisan kotelezot tartjak be, hanem
> >> elmennenek
> >> > a meg megengedett hataraig. de ebben zavarjak oket a minimumot eppen
> >> > teljesitok.
> >> >
> >> > Vajk
> >> >
> >> > 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
> >> >
> >> >> Amit a szabályok minimumként megkövetelnének, ha lenne, aki
> betartatná
> >> >> őket... :-(
> >> >>
> >> >> Best regards,
> >> >> Andy
> >> >>
> >> >> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> >> >> > Ez attol fugg, hogy mit tekintesz a mostani szintnek. Azt, ami
> >> tortenik,
> >> >> > vagy azt ami a szabalyok lehetove tennenek?
> >> >> >
> >> >> > ugye mint tudjuk, az emberek szuk fele atlag alatti kepessegu...
> >> >> >
> >> >> > ha egy csomoan mennek a palyan a belsoben 100-al, akkor a mostani
> >> szint
> >> >> az,
> >> >> > hogy a palyan a belso sav 100-al megy. az, hogy a szabalyok
> >> megengedik a
> >> >> > gyorsabbat, az szinte mellekes.
> >> >> >
> >> >> > B-s jogsival max 9 fos jarmuvet lehet vezetni. az autok nagyresze
> >> megis 5
> >> >> > szemelyes, ezert ma ez az atlagos. ha nekem 2szemelyes jarmuvem
> van,
> >> >> alljak
> >> >> > neki pattogni, hogy a sok kocsog nagyautos miatt nincs eleg
> parkolo?
> >> >> >
> >> >> > Vajk
> >> >> >
> >> >> > 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
> >> >> >
> >> >> >> Itten ellentmondás van. A mostani szintet se üti meg a 80%, még
> 40 is
> >> >> >> csak sok szódával, mégis kinn vannak az úton...
> >> >> >>
> >> >> >> Best regards,
> >> >> >> Andy
> >> >> >>
> >> >> >> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> >> >> >> > nyilvan mindig van aki nem eri el. csak az a kerdes, hogy mennyi
> >> >> >> szazalek.
> >> >> >> > muszaj olyan szintet meghuzni, hogy mondjuk 80% kepes legyen
> >> >> kozlekedni,
> >> >> >> > kulonben csak az eltartok/eltartottak aranyt rontod.
> >> >> >> >
> >> >> >> > Vajk
> >> >> >> >
> >> >> >> > 2012/9/25 potyo <potyo.ada at gmail.com>
> >> >> >> >
> >> >> >> >> 2012. szeptember 25. 17:13 Vajk Fekete írta, <vajkhu at gmail.com
> >:
> >> >> >> >>
> >> >> >> >> > Az a mult. Autosnak sem volt jo lenni abban a vilagban.
> >> >> >> >> >
> >> >> >> >> > Ennyi erovel mondhatnank, hogy en aterek a zebran 5sec alatt,
> >> >> akinek
> >> >> >> nem
> >> >> >> >> > megy, az ne jarjon gyalog. Olyan kozlekedesi szabalyokat kell
> >> >> alkotni,
> >> >> >> >> > amelyek az atlagnak, az emberek tobbsegenek lehetove teszik
> az
> >> >> >> >> > infrastruktura  hasznalatat.
> >> >> >> >> >
> >> >> >> >> > A fejlodes egyertelmuen erre fele vezet. Nemeto-ban is egyre
> >> >> kevesebb
> >> >> >> a
> >> >> >> >> no
> >> >> >> >> > limit autobahn, de pl a mi 130-unk is a gyors orszagok koze
> >> >> tartozik.
> >> >> >> Pl
> >> >> >> >> > angliaban mennyi is a megengedett autopalyan? 110 ha jol
> >> emlekszem?
> >> >> >> >>
> >> >> >> >>
> >> >> >> >> Azért a másik oldalról megközelítve szerintem az sem megoldás,
> >> hogy
> >> >> >> egyre
> >> >> >> >> alacsonyabb követelményszintet húzunk meg, mert mindig lesz
> olyan,
> >> >> aki
> >> >> >> még
> >> >> >> >> annak az elérésére is képtelen lesz...
> >> >> >> >>
> >> >> >>
> >> >> >>
> >> >>
> >> >>
> >>
> >>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list