[elektro-etc] gyorshajtóknak... tanulságos

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Wed Sep 26 15:58:38 CEST 2012


Par hete a falunkban is kitettek (egy-ket het utan helyet valtoztatva) 
eletnagysagu muanyag rendor figurakat, amint epp a sebessegmero kamerat 
tartjak a kezukben.
Rosszmajuan el is gondolkoztam, vajon Mo-on mennyi ideig maradna ott 
egy-egy ilyen figura? :))) (Persze bele lehet szerelni nyomkoveto 
csipet, az nagy bukta lenne Lakatos Winnetou-eknak...)

Karoly

-------- Original Message --------

> Eleget kell kirakni, és egy idő után inkább nem fogja a fene se
> egyenként megjegyezgetni, melyikben kell vagy nem. Idővel a feltételes
> reflex is kialakítható, ha sárga sráfozást lát, az egyenlő kamera,
> azaz nem megy be.
>
> Egyébként elég lenne pár jól megválasztottat bekamerázni, és már sokat
> javulna a dugóhelyzet Budapesten...
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2012/9/26 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>> Es akkor miert nem csinaljak?
>>
>> Nem tudok masra gondolni, mint hogy azert nem szankcionaljak, mert
>> szerintuk sem fontos! Sot, ok is bentragadnak.  A kekfeher autoval is.
>> Ebbol meg mindenki leszuri, hogy nemfontos.
>>
>> Amugy a fix kamera azert nemjo, mert az ember egy nagyon adaptiv allat.
>> Pillanatok alatt megtanulna hogy melyik keresztben kell figyelni, es
>> melyikben nem.
>>
>> Vajk
>>
>> 2012/9/26 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>
>>> Most akkor szabály vagy nem szabály? Benne van a minimumkövetelményben
>>> vagy nincs...?
>>>
>>> Egyébként ennél egyszerűbben szankcionálható dolgot, mint a
>>> kereszteződésben bennragadást, nehéz találni. Sárga sávozás, pár
>>> kamera, egy rendszámfelismerő, és mehetnek ki automatikusan a 10 rugós
>>> bírságok. Lenne rögtön respekt, és a forgalomnak is elég jót tenne,
>>> miközben a rendőröknek se kellene a seggüket megemelinteni se.
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2012/9/26 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>> A savvaltas meg keresztezodesben nem bentragadas egy kulon tema. Az nem
>>>> kepessegekrol szol, hanem szokasrol. Ezek olyan szabalyok, amiket nem
>>>> szokas betartani. Es mivel 99.99%-ban nincs kovetkezmenye, nem is lesz
>>>> szokas betartani.
>>>>
>>>> Azokon a helyeken, ahol ezeket betartjak, ott csak 99.9%-ban nincs
>>>> kovetkezmenye. Ilyen kicsi kulonbseg mar eleg, hogy a szabalyozokor jol
>>>> mukodjon.
>>>>
>>>> Mert ugye nalunk az egyetlen eset amikor van kovetkezmeny, az a csatt.
>>> Neha
>>>> azt almodom, hogy ujsagiro vagyok, es olyan statisztikakat kerek ki a
>>>> rendorsegtol, hogy az elmult evben mennyi birsagot osztottak ki
>>> iranyjelzes
>>>> elmaradasaert, zebran gyalogos at nem engedesert, szabalytalan
>>>> savvaltasert, keresztezodesben bentragadasert.
>>>>
>>>> Vajk
>>>>
>>>> 2012/9/26 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>>
>>>>> Minimálisan kötelező az lenne, hogy mondjuk kinézzen oldalt, illetve
>>>>> ne csak kinézzen, de lásson is, mielőtt mondjuk sávot vált. Meg hogy
>>>>> ilyenkor kitegye az indexet. Ez mind a kötelező minimum. Ahogyan az is
>>>>> az lenne, hogy a kereszteződésbe behajtás előtt nézze már meg, hogy ki
>>>>> is tud-e menni belőle, ne álljon meg keresztben középen.
>>>>>
>>>>> Soroljam még? Szóval szó nincs arról, amiket te irkálsz. Nem mellesleg
>>>>> a zöld előtt van az az érdekes piros+narancs kombináció, aminek
>>>>> feltűnése a legtöbb esetben azt jelzi, hogy mindjárt zöld lesz a
>>>>> lámpa, viszonylag jól előrejelezhetően. Ilyen körülmények között, ha
>>>>> nem is Kresz minimum követelmény, de mindenesetre furcsa, hogy hogyan
>>>>> lehetséges olyan ember az úton, aki a zöld megjelenése után több
>>>>> másodperccel képes csak elindulni.
>>>>>
>>>>> Best regards,
>>>>> Andy
>>>>>
>>>>> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>>>> mit kovetelnek minimumkent? a 100-at a belso savban? hogy ne menjen
>>> at a
>>>>>> piroson? ezt nagytobbseg betartja. csak a szuper reflexu gyorslabuak
>>>>>> elvarnak azt is, hogy 140-el menjen a belsoben, hogy a zold utan 0.1
>>>>> seccel
>>>>>> kilojon rendes gyorsulassal, hogy a macisajt alatt varva dagadtgazzal
>>>>>> soroljon be az elso minimalisan alkalmas lukba.
>>>>>>
>>>>>> tehat vannak akik nem a minimalisan kotelezot tartjak be, hanem
>>>>> elmennenek
>>>>>> a meg megengedett hataraig. de ebben zavarjak oket a minimumot eppen
>>>>>> teljesitok.
>>>>>>
>>>>>> Vajk
>>>>>>
>>>>>> 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>>>>
>>>>>>> Amit a szabályok minimumként megkövetelnének, ha lenne, aki
>>> betartatná
>>>>>>> őket... :-(
>>>>>>>
>>>>>>> Best regards,
>>>>>>> Andy
>>>>>>>
>>>>>>> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>>>>>> Ez attol fugg, hogy mit tekintesz a mostani szintnek. Azt, ami
>>>>> tortenik,
>>>>>>>> vagy azt ami a szabalyok lehetove tennenek?
>>>>>>>>
>>>>>>>> ugye mint tudjuk, az emberek szuk fele atlag alatti kepessegu...
>>>>>>>>
>>>>>>>> ha egy csomoan mennek a palyan a belsoben 100-al, akkor a mostani
>>>>> szint
>>>>>>> az,
>>>>>>>> hogy a palyan a belso sav 100-al megy. az, hogy a szabalyok
>>>>> megengedik a
>>>>>>>> gyorsabbat, az szinte mellekes.
>>>>>>>>
>>>>>>>> B-s jogsival max 9 fos jarmuvet lehet vezetni. az autok nagyresze
>>>>> megis 5
>>>>>>>> szemelyes, ezert ma ez az atlagos. ha nekem 2szemelyes jarmuvem
>>> van,
>>>>>>> alljak
>>>>>>>> neki pattogni, hogy a sok kocsog nagyautos miatt nincs eleg
>>> parkolo?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Vajk
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Itten ellentmondás van. A mostani szintet se üti meg a 80%, még
>>> 40 is
>>>>>>>>> csak sok szódával, mégis kinn vannak az úton...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>>>>>>>>>> nyilvan mindig van aki nem eri el. csak az a kerdes, hogy mennyi
>>>>>>>>> szazalek.
>>>>>>>>>> muszaj olyan szintet meghuzni, hogy mondjuk 80% kepes legyen
>>>>>>> kozlekedni,
>>>>>>>>>> kulonben csak az eltartok/eltartottak aranyt rontod.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Vajk
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> 2012/9/25 potyo <potyo.ada at gmail.com>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> 2012. szeptember 25. 17:13 Vajk Fekete írta, <vajkhu at gmail.com
>>>> :
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Az a mult. Autosnak sem volt jo lenni abban a vilagban.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Ennyi erovel mondhatnank, hogy en aterek a zebran 5sec alatt,
>>>>>>> akinek
>>>>>>>>> nem
>>>>>>>>>>>> megy, az ne jarjon gyalog. Olyan kozlekedesi szabalyokat kell
>>>>>>> alkotni,
>>>>>>>>>>>> amelyek az atlagnak, az emberek tobbsegenek lehetove teszik
>>> az
>>>>>>>>>>>> infrastruktura  hasznalatat.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> A fejlodes egyertelmuen erre fele vezet. Nemeto-ban is egyre
>>>>>>> kevesebb
>>>>>>>>> a
>>>>>>>>>>> no
>>>>>>>>>>>> limit autobahn, de pl a mi 130-unk is a gyors orszagok koze
>>>>>>> tartozik.
>>>>>>>>> Pl
>>>>>>>>>>>> angliaban mennyi is a megengedett autopalyan? 110 ha jol
>>>>> emlekszem?
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Azért a másik oldalról megközelítve szerintem az sem megoldás,
>>>>> hogy
>>>>>>>>> egyre
>>>>>>>>>>> alacsonyabb követelményszintet húzunk meg, mert mindig lesz
>>> olyan,
>>>>>>> aki
>>>>>>>>> még
>>>>>>>>>>> annak az elérésére is képtelen lesz...
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>
>>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list