[elektro-etc] gyorshajtóknak... tanulságos
Vajk Fekete
vajkhu at gmail.com
Wed Sep 26 10:24:50 CEST 2012
A savvaltas meg keresztezodesben nem bentragadas egy kulon tema. Az nem
kepessegekrol szol, hanem szokasrol. Ezek olyan szabalyok, amiket nem
szokas betartani. Es mivel 99.99%-ban nincs kovetkezmenye, nem is lesz
szokas betartani.
Azokon a helyeken, ahol ezeket betartjak, ott csak 99.9%-ban nincs
kovetkezmenye. Ilyen kicsi kulonbseg mar eleg, hogy a szabalyozokor jol
mukodjon.
Mert ugye nalunk az egyetlen eset amikor van kovetkezmeny, az a csatt. Neha
azt almodom, hogy ujsagiro vagyok, es olyan statisztikakat kerek ki a
rendorsegtol, hogy az elmult evben mennyi birsagot osztottak ki iranyjelzes
elmaradasaert, zebran gyalogos at nem engedesert, szabalytalan
savvaltasert, keresztezodesben bentragadasert.
Vajk
2012/9/26 Xorn <toth.endre at gmail.com>
> Minimálisan kötelező az lenne, hogy mondjuk kinézzen oldalt, illetve
> ne csak kinézzen, de lásson is, mielőtt mondjuk sávot vált. Meg hogy
> ilyenkor kitegye az indexet. Ez mind a kötelező minimum. Ahogyan az is
> az lenne, hogy a kereszteződésbe behajtás előtt nézze már meg, hogy ki
> is tud-e menni belőle, ne álljon meg keresztben középen.
>
> Soroljam még? Szóval szó nincs arról, amiket te irkálsz. Nem mellesleg
> a zöld előtt van az az érdekes piros+narancs kombináció, aminek
> feltűnése a legtöbb esetben azt jelzi, hogy mindjárt zöld lesz a
> lámpa, viszonylag jól előrejelezhetően. Ilyen körülmények között, ha
> nem is Kresz minimum követelmény, de mindenesetre furcsa, hogy hogyan
> lehetséges olyan ember az úton, aki a zöld megjelenése után több
> másodperccel képes csak elindulni.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> > mit kovetelnek minimumkent? a 100-at a belso savban? hogy ne menjen at a
> > piroson? ezt nagytobbseg betartja. csak a szuper reflexu gyorslabuak
> > elvarnak azt is, hogy 140-el menjen a belsoben, hogy a zold utan 0.1
> seccel
> > kilojon rendes gyorsulassal, hogy a macisajt alatt varva dagadtgazzal
> > soroljon be az elso minimalisan alkalmas lukba.
> >
> > tehat vannak akik nem a minimalisan kotelezot tartjak be, hanem
> elmennenek
> > a meg megengedett hataraig. de ebben zavarjak oket a minimumot eppen
> > teljesitok.
> >
> > Vajk
> >
> > 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
> >
> >> Amit a szabályok minimumként megkövetelnének, ha lenne, aki betartatná
> >> őket... :-(
> >>
> >> Best regards,
> >> Andy
> >>
> >> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> >> > Ez attol fugg, hogy mit tekintesz a mostani szintnek. Azt, ami
> tortenik,
> >> > vagy azt ami a szabalyok lehetove tennenek?
> >> >
> >> > ugye mint tudjuk, az emberek szuk fele atlag alatti kepessegu...
> >> >
> >> > ha egy csomoan mennek a palyan a belsoben 100-al, akkor a mostani
> szint
> >> az,
> >> > hogy a palyan a belso sav 100-al megy. az, hogy a szabalyok
> megengedik a
> >> > gyorsabbat, az szinte mellekes.
> >> >
> >> > B-s jogsival max 9 fos jarmuvet lehet vezetni. az autok nagyresze
> megis 5
> >> > szemelyes, ezert ma ez az atlagos. ha nekem 2szemelyes jarmuvem van,
> >> alljak
> >> > neki pattogni, hogy a sok kocsog nagyautos miatt nincs eleg parkolo?
> >> >
> >> > Vajk
> >> >
> >> > 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
> >> >
> >> >> Itten ellentmondás van. A mostani szintet se üti meg a 80%, még 40 is
> >> >> csak sok szódával, mégis kinn vannak az úton...
> >> >>
> >> >> Best regards,
> >> >> Andy
> >> >>
> >> >> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> >> >> > nyilvan mindig van aki nem eri el. csak az a kerdes, hogy mennyi
> >> >> szazalek.
> >> >> > muszaj olyan szintet meghuzni, hogy mondjuk 80% kepes legyen
> >> kozlekedni,
> >> >> > kulonben csak az eltartok/eltartottak aranyt rontod.
> >> >> >
> >> >> > Vajk
> >> >> >
> >> >> > 2012/9/25 potyo <potyo.ada at gmail.com>
> >> >> >
> >> >> >> 2012. szeptember 25. 17:13 Vajk Fekete írta, <vajkhu at gmail.com>:
> >> >> >>
> >> >> >> > Az a mult. Autosnak sem volt jo lenni abban a vilagban.
> >> >> >> >
> >> >> >> > Ennyi erovel mondhatnank, hogy en aterek a zebran 5sec alatt,
> >> akinek
> >> >> nem
> >> >> >> > megy, az ne jarjon gyalog. Olyan kozlekedesi szabalyokat kell
> >> alkotni,
> >> >> >> > amelyek az atlagnak, az emberek tobbsegenek lehetove teszik az
> >> >> >> > infrastruktura hasznalatat.
> >> >> >> >
> >> >> >> > A fejlodes egyertelmuen erre fele vezet. Nemeto-ban is egyre
> >> kevesebb
> >> >> a
> >> >> >> no
> >> >> >> > limit autobahn, de pl a mi 130-unk is a gyors orszagok koze
> >> tartozik.
> >> >> Pl
> >> >> >> > angliaban mennyi is a megengedett autopalyan? 110 ha jol
> emlekszem?
> >> >> >>
> >> >> >>
> >> >> >> Azért a másik oldalról megközelítve szerintem az sem megoldás,
> hogy
> >> >> egyre
> >> >> >> alacsonyabb követelményszintet húzunk meg, mert mindig lesz olyan,
> >> aki
> >> >> még
> >> >> >> annak az elérésére is képtelen lesz...
> >> >> >>
> >> >>
> >> >>
> >>
> >>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list