[elektro-etc] gyorshajtóknak... tanulságos

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed Sep 26 10:38:37 CEST 2012


Most akkor szabály vagy nem szabály? Benne van a minimumkövetelményben
vagy nincs...?

Egyébként ennél egyszerűbben szankcionálható dolgot, mint a
kereszteződésben bennragadást, nehéz találni. Sárga sávozás, pár
kamera, egy rendszámfelismerő, és mehetnek ki automatikusan a 10 rugós
bírságok. Lenne rögtön respekt, és a forgalomnak is elég jót tenne,
miközben a rendőröknek se kellene a seggüket megemelinteni se.

Best regards,
Andy

2012/9/26 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> A savvaltas meg keresztezodesben nem bentragadas egy kulon tema. Az nem
> kepessegekrol szol, hanem szokasrol. Ezek olyan szabalyok, amiket nem
> szokas betartani. Es mivel 99.99%-ban nincs kovetkezmenye, nem is lesz
> szokas betartani.
>
> Azokon a helyeken, ahol ezeket betartjak, ott csak 99.9%-ban nincs
> kovetkezmenye. Ilyen kicsi kulonbseg mar eleg, hogy a szabalyozokor jol
> mukodjon.
>
> Mert ugye nalunk az egyetlen eset amikor van kovetkezmeny, az a csatt. Neha
> azt almodom, hogy ujsagiro vagyok, es olyan statisztikakat kerek ki a
> rendorsegtol, hogy az elmult evben mennyi birsagot osztottak ki iranyjelzes
> elmaradasaert, zebran gyalogos at nem engedesert, szabalytalan
> savvaltasert, keresztezodesben bentragadasert.
>
> Vajk
>
> 2012/9/26 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>
>> Minimálisan kötelező az lenne, hogy mondjuk kinézzen oldalt, illetve
>> ne csak kinézzen, de lásson is, mielőtt mondjuk sávot vált. Meg hogy
>> ilyenkor kitegye az indexet. Ez mind a kötelező minimum. Ahogyan az is
>> az lenne, hogy a kereszteződésbe behajtás előtt nézze már meg, hogy ki
>> is tud-e menni belőle, ne álljon meg keresztben középen.
>>
>> Soroljam még? Szóval szó nincs arról, amiket te irkálsz. Nem mellesleg
>> a zöld előtt van az az érdekes piros+narancs kombináció, aminek
>> feltűnése a legtöbb esetben azt jelzi, hogy mindjárt zöld lesz a
>> lámpa, viszonylag jól előrejelezhetően. Ilyen körülmények között, ha
>> nem is Kresz minimum követelmény, de mindenesetre furcsa, hogy hogyan
>> lehetséges olyan ember az úton, aki a zöld megjelenése után több
>> másodperccel képes csak elindulni.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>> > mit kovetelnek minimumkent? a 100-at a belso savban? hogy ne menjen at a
>> > piroson? ezt nagytobbseg betartja. csak a szuper reflexu gyorslabuak
>> > elvarnak azt is, hogy 140-el menjen a belsoben, hogy a zold utan 0.1
>> seccel
>> > kilojon rendes gyorsulassal, hogy a macisajt alatt varva dagadtgazzal
>> > soroljon be az elso minimalisan alkalmas lukba.
>> >
>> > tehat vannak akik nem a minimalisan kotelezot tartjak be, hanem
>> elmennenek
>> > a meg megengedett hataraig. de ebben zavarjak oket a minimumot eppen
>> > teljesitok.
>> >
>> > Vajk
>> >
>> > 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>> >
>> >> Amit a szabályok minimumként megkövetelnének, ha lenne, aki betartatná
>> >> őket... :-(
>> >>
>> >> Best regards,
>> >> Andy
>> >>
>> >> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>> >> > Ez attol fugg, hogy mit tekintesz a mostani szintnek. Azt, ami
>> tortenik,
>> >> > vagy azt ami a szabalyok lehetove tennenek?
>> >> >
>> >> > ugye mint tudjuk, az emberek szuk fele atlag alatti kepessegu...
>> >> >
>> >> > ha egy csomoan mennek a palyan a belsoben 100-al, akkor a mostani
>> szint
>> >> az,
>> >> > hogy a palyan a belso sav 100-al megy. az, hogy a szabalyok
>> megengedik a
>> >> > gyorsabbat, az szinte mellekes.
>> >> >
>> >> > B-s jogsival max 9 fos jarmuvet lehet vezetni. az autok nagyresze
>> megis 5
>> >> > szemelyes, ezert ma ez az atlagos. ha nekem 2szemelyes jarmuvem van,
>> >> alljak
>> >> > neki pattogni, hogy a sok kocsog nagyautos miatt nincs eleg parkolo?
>> >> >
>> >> > Vajk
>> >> >
>> >> > 2012/9/25 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>> >> >
>> >> >> Itten ellentmondás van. A mostani szintet se üti meg a 80%, még 40 is
>> >> >> csak sok szódával, mégis kinn vannak az úton...
>> >> >>
>> >> >> Best regards,
>> >> >> Andy
>> >> >>
>> >> >> 2012/9/25 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>> >> >> > nyilvan mindig van aki nem eri el. csak az a kerdes, hogy mennyi
>> >> >> szazalek.
>> >> >> > muszaj olyan szintet meghuzni, hogy mondjuk 80% kepes legyen
>> >> kozlekedni,
>> >> >> > kulonben csak az eltartok/eltartottak aranyt rontod.
>> >> >> >
>> >> >> > Vajk
>> >> >> >
>> >> >> > 2012/9/25 potyo <potyo.ada at gmail.com>
>> >> >> >
>> >> >> >> 2012. szeptember 25. 17:13 Vajk Fekete írta, <vajkhu at gmail.com>:
>> >> >> >>
>> >> >> >> > Az a mult. Autosnak sem volt jo lenni abban a vilagban.
>> >> >> >> >
>> >> >> >> > Ennyi erovel mondhatnank, hogy en aterek a zebran 5sec alatt,
>> >> akinek
>> >> >> nem
>> >> >> >> > megy, az ne jarjon gyalog. Olyan kozlekedesi szabalyokat kell
>> >> alkotni,
>> >> >> >> > amelyek az atlagnak, az emberek tobbsegenek lehetove teszik az
>> >> >> >> > infrastruktura  hasznalatat.
>> >> >> >> >
>> >> >> >> > A fejlodes egyertelmuen erre fele vezet. Nemeto-ban is egyre
>> >> kevesebb
>> >> >> a
>> >> >> >> no
>> >> >> >> > limit autobahn, de pl a mi 130-unk is a gyors orszagok koze
>> >> tartozik.
>> >> >> Pl
>> >> >> >> > angliaban mennyi is a megengedett autopalyan? 110 ha jol
>> emlekszem?
>> >> >> >>
>> >> >> >>
>> >> >> >> Azért a másik oldalról megközelítve szerintem az sem megoldás,
>> hogy
>> >> >> egyre
>> >> >> >> alacsonyabb követelményszintet húzunk meg, mert mindig lesz olyan,
>> >> aki
>> >> >> még
>> >> >> >> annak az elérésére is képtelen lesz...
>> >> >> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >>
>> >>
>>
>>



More information about the Elektro-etc mailing list