[elektro-etc] áramlási veszteség - belső égésű motor
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Tue Sep 18 15:11:06 CEST 2012
Mekkora ötlet!
Gondolom a táguló gőz variálta kvázi a geometriát, áramlást.
Tetszik!
A.
On 2012.09.18. 14:54, charles hoss wrote:
> mazda comprex . ilyesmi volt a lenyege . jol mukodott .
>
> ami viszont teny : a szivas mindig sokkal gyengebb mint a tulnyomas -
> igy egy jol hangolhato kipufogorendszer osszerakasa nem trivialis
> feladat .
> a honda csinalt ilyet - vizbefecskendezessel hangolta a kipufogogaz
> hangsebesseget - igy a kipufogo szelesebb tartomanyban mukodott jol .
>
> bye
> dexter
>
>
> Xorn<toth.endre at gmail.com> írta (2012. szeptember 18. 14:40):
>> Volt valami ausztrál kétüteműről szó vagy tizen-húsz éve. Annál
>> folyamatos (kompresszoros vagy elektromos, nem tudom) feltöltés volt
>> az elképzelés és injektor. Szelepek nyitása-csukása megfelelően
>> összehangolva, hogy a nyomás teljesen átöblítse a hengert friss
>> levegővel, megfelelő időben zárás, hogy a nyomás felépüljön benne,
>> majd sűrítés, injektor, durr, munkavégzés, és kezdődik előlről az
>> egész minden fordulatnál.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2012/9/18 Fuzesi Arnold<arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
>>> Az futott át az agyamon, hogy a szívási veszteséget csökkentik turbóval,
>>> szelepvezérléssel, a szívórendszer rezonáns hangolásával - ok.
>>>
>>> A kipuff oldalra miért nem tesznek szívóra állított kompresszort ?
>>>
>>> Levákuumozná a kipuff oldalt, könnyen távozna a gáz, nem kellene a dugónak
>>> kitolni. Cserébe mikor nyílik a szívószelep azonnal beszippantaná a levegőt,
>>> átöblítve lazán a hengert. (ha jól tudom van allapot mikor a szívó és kipuff
>>> szelep is egyszerre nyitva)
>>>
>>> Két legyet egy csapásra.
>>>
>>> Persze ezt elektromosan kellene hajtani, vagy egyszerűen egy ügyes valtozo
>>> geometrias rezonáns üreget csinalni ami vakuum maximumra allitgatva a
>>> kipuffrendszer allandoan idealis allapotra lenne hangolva.
>>>
>>> Szóval miért nem "szívják" meg, miért csak "feltöltik"?
>>>
>>> Technikailag az oxidáló forró gáz miatt neccesebb, eddig oké.
>>>
>>> -
>>> érdekes:
>>>
>>> http://www.dinamit-dob.hu/content/szerviz
>>>
>>> "apasztalataink alapján rájöttünk, hogy azoknál a motoroknál, ahol a
>>> szelepegybenyitást (mikor a kipufogó és a szívó szelep egyszerre van nyitva)
>>> figyelembe vették a tervezéskor, ott nem szabad kivenni a katalizátort, mert
>>> nemhogy nõne, de inkább romlik a hatás. Ezek a motorok általában a V
>>> elrendezésûek, valamint az Audi és a Japán gyártmányok. A soros elrendezésû
>>> motoroknál azonban tényleg el lehet hagyni a katalizátort, ha egy kis
>>> teljesítménynövelésre vágyunk."
>>>
>>> ez még érdekesebb:
>>> http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Kozlekedesmernoki_Kar/2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf
>>>
>>>
>>> Szóval ott ragadtam le, hogy ha ügyesen intezem a levegő bejutást, és
>>> kijutást, gyakorlatilag el lehet tüntetni az áramlási veszteség jó részét.
>>> De ahogy nezem szinte csak a szívó oldallal variál mindenki.
>>> Kipuff konstans, nagyritkan nyitható a dob, de annyi, ha jól tudom
>>> kétállapotú.
>>> (Ferrari Maserati)
>>>
>>> A.
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list