[elektro-etc] áramlási veszteség - belső égésű motor
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Sep 18 14:54:17 CEST 2012
mazda comprex . ilyesmi volt a lenyege . jol mukodott .
ami viszont teny : a szivas mindig sokkal gyengebb mint a tulnyomas -
igy egy jol hangolhato kipufogorendszer osszerakasa nem trivialis
feladat .
a honda csinalt ilyet - vizbefecskendezessel hangolta a kipufogogaz
hangsebesseget - igy a kipufogo szelesebb tartomanyban mukodott jol .
bye
dexter
Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2012. szeptember 18. 14:40):
> Volt valami ausztrál kétüteműről szó vagy tizen-húsz éve. Annál
> folyamatos (kompresszoros vagy elektromos, nem tudom) feltöltés volt
> az elképzelés és injektor. Szelepek nyitása-csukása megfelelően
> összehangolva, hogy a nyomás teljesen átöblítse a hengert friss
> levegővel, megfelelő időben zárás, hogy a nyomás felépüljön benne,
> majd sűrítés, injektor, durr, munkavégzés, és kezdődik előlről az
> egész minden fordulatnál.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2012/9/18 Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
>> Az futott át az agyamon, hogy a szívási veszteséget csökkentik turbóval,
>> szelepvezérléssel, a szívórendszer rezonáns hangolásával - ok.
>>
>> A kipuff oldalra miért nem tesznek szívóra állított kompresszort ?
>>
>> Levákuumozná a kipuff oldalt, könnyen távozna a gáz, nem kellene a dugónak
>> kitolni. Cserébe mikor nyílik a szívószelep azonnal beszippantaná a levegőt,
>> átöblítve lazán a hengert. (ha jól tudom van allapot mikor a szívó és kipuff
>> szelep is egyszerre nyitva)
>>
>> Két legyet egy csapásra.
>>
>> Persze ezt elektromosan kellene hajtani, vagy egyszerűen egy ügyes valtozo
>> geometrias rezonáns üreget csinalni ami vakuum maximumra allitgatva a
>> kipuffrendszer allandoan idealis allapotra lenne hangolva.
>>
>> Szóval miért nem "szívják" meg, miért csak "feltöltik"?
>>
>> Technikailag az oxidáló forró gáz miatt neccesebb, eddig oké.
>>
>> -
>> érdekes:
>>
>> http://www.dinamit-dob.hu/content/szerviz
>>
>> "apasztalataink alapján rájöttünk, hogy azoknál a motoroknál, ahol a
>> szelepegybenyitást (mikor a kipufogó és a szívó szelep egyszerre van nyitva)
>> figyelembe vették a tervezéskor, ott nem szabad kivenni a katalizátort, mert
>> nemhogy nõne, de inkább romlik a hatás. Ezek a motorok általában a V
>> elrendezésûek, valamint az Audi és a Japán gyártmányok. A soros elrendezésû
>> motoroknál azonban tényleg el lehet hagyni a katalizátort, ha egy kis
>> teljesítménynövelésre vágyunk."
>>
>> ez még érdekesebb:
>> http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Kozlekedesmernoki_Kar/2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf
>>
>>
>> Szóval ott ragadtam le, hogy ha ügyesen intezem a levegő bejutást, és
>> kijutást, gyakorlatilag el lehet tüntetni az áramlási veszteség jó részét.
>> De ahogy nezem szinte csak a szívó oldallal variál mindenki.
>> Kipuff konstans, nagyritkan nyitható a dob, de annyi, ha jól tudom
>> kétállapotú.
>> (Ferrari Maserati)
>>
>> A.
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list