[elektro-etc] áramlási veszteség - belső égésű motor
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue Sep 18 14:40:35 CEST 2012
Volt valami ausztrál kétüteműről szó vagy tizen-húsz éve. Annál
folyamatos (kompresszoros vagy elektromos, nem tudom) feltöltés volt
az elképzelés és injektor. Szelepek nyitása-csukása megfelelően
összehangolva, hogy a nyomás teljesen átöblítse a hengert friss
levegővel, megfelelő időben zárás, hogy a nyomás felépüljön benne,
majd sűrítés, injektor, durr, munkavégzés, és kezdődik előlről az
egész minden fordulatnál.
Best regards,
Andy
2012/9/18 Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
> Az futott át az agyamon, hogy a szívási veszteséget csökkentik turbóval,
> szelepvezérléssel, a szívórendszer rezonáns hangolásával - ok.
>
> A kipuff oldalra miért nem tesznek szívóra állított kompresszort ?
>
> Levákuumozná a kipuff oldalt, könnyen távozna a gáz, nem kellene a dugónak
> kitolni. Cserébe mikor nyílik a szívószelep azonnal beszippantaná a levegőt,
> átöblítve lazán a hengert. (ha jól tudom van allapot mikor a szívó és kipuff
> szelep is egyszerre nyitva)
>
> Két legyet egy csapásra.
>
> Persze ezt elektromosan kellene hajtani, vagy egyszerűen egy ügyes valtozo
> geometrias rezonáns üreget csinalni ami vakuum maximumra allitgatva a
> kipuffrendszer allandoan idealis allapotra lenne hangolva.
>
> Szóval miért nem "szívják" meg, miért csak "feltöltik"?
>
> Technikailag az oxidáló forró gáz miatt neccesebb, eddig oké.
>
> -
> érdekes:
>
> http://www.dinamit-dob.hu/content/szerviz
>
> "apasztalataink alapján rájöttünk, hogy azoknál a motoroknál, ahol a
> szelepegybenyitást (mikor a kipufogó és a szívó szelep egyszerre van nyitva)
> figyelembe vették a tervezéskor, ott nem szabad kivenni a katalizátort, mert
> nemhogy nõne, de inkább romlik a hatás. Ezek a motorok általában a V
> elrendezésûek, valamint az Audi és a Japán gyártmányok. A soros elrendezésû
> motoroknál azonban tényleg el lehet hagyni a katalizátort, ha egy kis
> teljesítménynövelésre vágyunk."
>
> ez még érdekesebb:
> http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Kozlekedesmernoki_Kar/2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf
>
>
> Szóval ott ragadtam le, hogy ha ügyesen intezem a levegő bejutást, és
> kijutást, gyakorlatilag el lehet tüntetni az áramlási veszteség jó részét.
> De ahogy nezem szinte csak a szívó oldallal variál mindenki.
> Kipuff konstans, nagyritkan nyitható a dob, de annyi, ha jól tudom
> kétállapotú.
> (Ferrari Maserati)
>
> A.
>
More information about the Elektro-etc
mailing list