[elektro-etc] áramlási veszteség - belső égésű motor

Fuzesi Arnold arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Tue Sep 18 14:35:20 CEST 2012


szumma szummarum:

Mi történik, ha megnyitom a kipuff rendszert, és adott nyomas ertekre 
szabalyozva varialom a nyitás merteket? (Kvazi hangolom, csak ez most igy 
egyszerubb, mint  a dob geometriat varialni. Az eredmeny meg ugyan az, nyomas a 
lenyeg, az mindent elmond a folyamatrol.)

De jó lenne egy nyomásértéket mérni, látni adott gázpedálállásnál a fordulat 
függvényében. Marha kiváncsi lennék milyen. Sztem durvan csúcsos.

A.

On 2012.09.18. 14:30, Fuzesi Arnold wrote:
> Az futott át az agyamon, hogy a szívási veszteséget csökkentik turbóval,
> szelepvezérléssel, a szívórendszer rezonáns hangolásával - ok.
>
> A kipuff oldalra miért nem tesznek szívóra állított kompresszort ?
>
> Levákuumozná a kipuff oldalt, könnyen távozna a gáz, nem kellene a dugónak
> kitolni. Cserébe mikor nyílik a szívószelep azonnal beszippantaná a levegőt,
> átöblítve lazán a hengert. (ha jól tudom van allapot mikor a szívó és kipuff
> szelep is egyszerre nyitva)
>
> Két legyet egy csapásra.
>
> Persze ezt elektromosan kellene hajtani, vagy egyszerűen egy ügyes valtozo
> geometrias rezonáns üreget csinalni ami vakuum maximumra allitgatva a
> kipuffrendszer allandoan idealis allapotra lenne hangolva.
>
> Szóval miért nem "szívják" meg, miért csak "feltöltik"?
>
> Technikailag az oxidáló forró gáz miatt neccesebb, eddig oké.
>
> -
> érdekes:
>
> http://www.dinamit-dob.hu/content/szerviz
>
> "apasztalataink alapján rájöttünk, hogy azoknál a motoroknál, ahol a
> szelepegybenyitást (mikor a kipufogó és a szívó szelep egyszerre van nyitva)
> figyelembe vették a tervezéskor, ott nem szabad kivenni a katalizátort, mert
> nemhogy nõne, de inkább romlik a hatás. Ezek a motorok általában a V
> elrendezésûek, valamint az Audi és a Japán gyártmányok. A soros elrendezésû
> motoroknál azonban tényleg el lehet hagyni a katalizátort, ha egy kis
> teljesítménynövelésre vágyunk."
>
> ez még érdekesebb:
> http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Kozlekedesmernoki_Kar/2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf
>
>
>
> Szóval ott ragadtam le, hogy ha ügyesen intezem a levegő bejutást, és kijutást,
> gyakorlatilag el lehet tüntetni az áramlási veszteség jó részét.
> De ahogy nezem szinte csak a szívó oldallal variál mindenki.
> Kipuff konstans, nagyritkan nyitható a dob, de annyi, ha jól tudom kétállapotú.
> (Ferrari Maserati)
>
> A.
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list