[elektro-etc] áramlási veszteség - belső égésű motor
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Sep 18 15:28:48 CEST 2012
Ha erdekel , az 500-as ketutemunel csinaltak. Tuti publikussa valt azota.
Bye
Dexter
2012.09.18. 15:11, "Fuzesi Arnold" <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> ezt írta:
> Mekkora ötlet!
>
> Gondolom a táguló gőz variálta kvázi a geometriát, áramlást.
> Tetszik!
>
> A.
>
> On 2012.09.18. 14:54, charles hoss wrote:
>
>> mazda comprex . ilyesmi volt a lenyege . jol mukodott .
>>
>> ami viszont teny : a szivas mindig sokkal gyengebb mint a tulnyomas -
>> igy egy jol hangolhato kipufogorendszer osszerakasa nem trivialis
>> feladat .
>> a honda csinalt ilyet - vizbefecskendezessel hangolta a kipufogogaz
>> hangsebesseget - igy a kipufogo szelesebb tartomanyban mukodott jol .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> Xorn<toth.endre at gmail.com> írta (2012. szeptember 18. 14:40):
>>
>>> Volt valami ausztrál kétüteműről szó vagy tizen-húsz éve. Annál
>>> folyamatos (kompresszoros vagy elektromos, nem tudom) feltöltés volt
>>> az elképzelés és injektor. Szelepek nyitása-csukása megfelelően
>>> összehangolva, hogy a nyomás teljesen átöblítse a hengert friss
>>> levegővel, megfelelő időben zárás, hogy a nyomás felépüljön benne,
>>> majd sűrítés, injektor, durr, munkavégzés, és kezdődik előlről az
>>> egész minden fordulatnál.
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2012/9/18 Fuzesi Arnold<arnold.fuzesi.lista@**gmail.com<arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
>>> >:
>>>
>>>> Az futott át az agyamon, hogy a szívási veszteséget csökkentik turbóval,
>>>> szelepvezérléssel, a szívórendszer rezonáns hangolásával - ok.
>>>>
>>>> A kipuff oldalra miért nem tesznek szívóra állított kompresszort ?
>>>>
>>>> Levákuumozná a kipuff oldalt, könnyen távozna a gáz, nem kellene a
>>>> dugónak
>>>> kitolni. Cserébe mikor nyílik a szívószelep azonnal beszippantaná a
>>>> levegőt,
>>>> átöblítve lazán a hengert. (ha jól tudom van allapot mikor a szívó és
>>>> kipuff
>>>> szelep is egyszerre nyitva)
>>>>
>>>> Két legyet egy csapásra.
>>>>
>>>> Persze ezt elektromosan kellene hajtani, vagy egyszerűen egy ügyes
>>>> valtozo
>>>> geometrias rezonáns üreget csinalni ami vakuum maximumra allitgatva a
>>>> kipuffrendszer allandoan idealis allapotra lenne hangolva.
>>>>
>>>> Szóval miért nem "szívják" meg, miért csak "feltöltik"?
>>>>
>>>> Technikailag az oxidáló forró gáz miatt neccesebb, eddig oké.
>>>>
>>>> -
>>>> érdekes:
>>>>
>>>> http://www.dinamit-dob.hu/**content/szerviz<http://www.dinamit-dob.hu/content/szerviz>
>>>>
>>>> "apasztalataink alapján rájöttünk, hogy azoknál a motoroknál, ahol a
>>>> szelepegybenyitást (mikor a kipufogó és a szívó szelep egyszerre van
>>>> nyitva)
>>>> figyelembe vették a tervezéskor, ott nem szabad kivenni a katalizátort,
>>>> mert
>>>> nemhogy nõne, de inkább romlik a hatás. Ezek a motorok általában a V
>>>> elrendezésûek, valamint az Audi és a Japán gyártmányok. A soros
>>>> elrendezésû
>>>> motoroknál azonban tényleg el lehet hagyni a katalizátort, ha egy kis
>>>> teljesítménynövelésre vágyunk."
>>>>
>>>> ez még érdekesebb:
>>>> http://www.omikk.bme.hu/**collections/phd/**Kozlekedesmernoki_Kar/2005/
>>>> **Gal_Peter/ertekezes.pdf<http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Kozlekedesmernoki_Kar/2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf>
>>>>
>>>>
>>>> Szóval ott ragadtam le, hogy ha ügyesen intezem a levegő bejutást, és
>>>> kijutást, gyakorlatilag el lehet tüntetni az áramlási veszteség jó
>>>> részét.
>>>> De ahogy nezem szinte csak a szívó oldallal variál mindenki.
>>>> Kipuff konstans, nagyritkan nyitható a dob, de annyi, ha jól tudom
>>>> kétállapotú.
>>>> (Ferrari Maserati)
>>>>
>>>> A.
>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list