[elektro-etc] Azert ez se semmi! - volt: 91 vs. 95
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Sun Oct 28 18:46:46 CET 2012
Hat igen.
Lassan azt hiszem, a regota (kb. 19 eve) kedvenc Peugeot-Citroen
vonalrol is le kell allnom, hisz ezutan az Opel-nal fognak keszulni...
Csak azt tudnam, mi a xart fogok majd venni?! Nem konkretan a
gyartmanyra gondolok, csak ugy altalaban, hisz a trend minden
autogyarnal az lesz, amit itt mindannyian szidunk.
Mar a C5-osnel is (pedig az enyem a kiforrottabb 2. generacio)
eszrevehetoen a gagyisodas fele ment el a gyartas a Xantiahoz kepest. Az
az auto nagyon meg volt csinalva, harmat hasznaltam el belole 13 ev
alatt, de komoly hianyossagot nem tudtam felfedezni rajtuk, egy-ket
aprosagot leszamitva.
Karoly
-------- Original Message --------
> azt latom hogy vacakok . de az a gyar aki ezt megengedi meg is erdemli
> hogy a modell romlasi statisztika elere keruljon .
> meglepoen sok olyan auto van amiken a rancfelvarrassal rontottak a minoseget .
> http://www.gizmag.com/10-model-redesigns-that-didnt-work/21266/
> bye
> dexter
>
>
> Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> írta (2012. október 28. 18:27):
>> Pedig ez nagyon eccceru! A mernokok (valoszinuleg) jol megtervezik, de jon a
>> markecing, a divat, na meg a kornyezetvedelem, oszt az egeszet
>> downgrade-elik. :)))
>>
>> Valahol olvastam par eve, hogy az autotervezo mernokok szinte szo szerint
>> vert izzadnak, hogy ki tudjak elegiteni a markecing es a divat igenyeket. A
>> mai autok sulyanak allitolag tetemes resze az elektronika, derot, stb., es
>> ezert kell mindenfele "konnyu" anyagokat is bele tervezni, de meg igy is
>> marha sulyosak az uj autok.
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> egyebkent en tokre elhiszem hogy megy a fejlesztes , okos emberek ,
>>> okos dolgokat talalnak ki - de akkor miert kell muanyag kuplungpedal -
>>> ami eltorik es vagyonokba kerul cserelni - francia muanyag -
>>> ugyanakkor fem valtogomb , ami hideg mint a dog - ahol a muanyag sem
>>> megy tonkre az auto teljes elettartama alatt ?
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>> Acs Gabor <levlista at e8e.eu> írta (2012. október 28. 17:10):
>>>>
>>>> Nem hiszem. Most jöttek ki új, 6 fokozatossal. De normális leírás nincs
>>>> hozzá, amiben az áttételekről szó lenne.
>>>> Viszont most látom, hogy a kisebb az MPI, a másik GDI. Nem mintha tudnám,
>>>> mi
>>>> a különbség, gondolom szelepvezérlés, befecskendezés.
>>>>
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>>
>>>> 2012.10.28. 16:08 keltezéssel, Ágó István írta:
>>>>
>>>>> Váltó ugyanaz? 1.6 alatt nem hosszabb a váltó esetleg?
>>>>>
>>>>> Acs Gabor<levlista at e8e.eu> 2012. október 28., vasárnap napon a
>>>>> következőt
>>>>> írta:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Jól mondod :)
>>>>>>
>>>>>> Most csak erről eszembe jutott, hogy az új Ceed kombi prostija szerint
>>>>>> az
>>>>>
>>>>>
>>>>> 1,6-os kevesebbet fogyaszt, mint az 1,4-es. Eddig asszem még nem láttam
>>>>> ilyet.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2012.10.28. 14:28 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>
>>>>>> talan , mert tudjak hogy erre nincs mit buszkelkedniuk.
>>>>>> a balface user elolvassa hogy az ezres motor 125paci es 300Nm es
>>>>>> boldog.
>>>>>> abban biznak hogy a gyarak nem felejtettek el autot epiteni , javul a
>>>>>> motor, javul az ergonomia es az alap user szamara ertheto adatokon
>>>>>> kivul
>>>>>
>>>>>
>>>>> is
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> ugyanazt az autot kapja.
>>>>>> mint a torestesztnel- az ncap teszt elvileg a biztonsagrol szol - aztan
>>>>>> kiderul hogy csak az ncap tesztrol.
>>>>>> az egy rossz uzleti modell hogy autot gyartanak. a sikeresek szinte
>>>>>> mind
>>>>>> marketingszart hanynak ki a gyarkapun , mig az akit tenyleg a biztonsag
>>>>>> erdekel (pl volvo) csodbe mennek.
>>>>>> ma tobbet er egy biztosagiov csipogo es egy pohartarto , vagy egy kette
>>>>>> vagott legzsak , ami igy kategoriajaban elsokent 17 legzsakossa tesz
>>>>>> egy
>>>>>> autot mint az amit egy lancia ypsilon alapbol tud. krom keret kell a
>>>>>> muszerfal kore , fem valtogomb a muanyag kuplungpedal melle .
>>>>>> nyilvanvalo
>>>>>> hogy ugyanaz jatszodik le ami az amcsi , majd a brit autogyartast
>>>>>> taccsra
>>>>>> tette . a kinaiak meg varjak olbetett kezzel hogy kimuljon ez a
>>>>>> dinoszaurusz.
>>>>>>
>>>>>> bye
>>>>>> dexter
>>>>>> 2012.10.28. 13:29, "Acs Gabor"<levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>>>>
>>>>>> A régi ceed prosijában még voltak nyomatékgörbék (igaz, nem túl
>>>>>> precízek),
>>>>>> az újéban már csak a sávelhagyásfigyelő meg a felnik dicsérete megy.
>>>>>> Azért
>>>>>> érdekes, hogy egy ezer Ft-os fülhallgatóhoz értelmesebb műszaki
>>>>>> dokumentációt adnak, mint egy sokmilliós autóhoz, aminek az
>>>>>> üzemeltetése
>>>>>
>>>>>
>>>>> is
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> nem kevés pénzbe kerül, így egy hatásfok, vagy fogyasztási görbe, ami
>>>>>> nyilván van a gyártónak, sokat segíthetne a usernek is. De ilyesmit még
>>>>>> a
>>>>>> márkakereskedő, szakszerviz sem 'tud' adni.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2012.10.28. 12:57 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>
>>>>>> Ugyanezt a nyomatekrol is elmondhatjuk.
>>>>>> Az hogy keccerannyi , nem jelent semmit .
>>>>>> Mindig ujra elmeselem a crdi jeep blokk vs 4.0ho osszevetest . Minden
>>>>>> parametereben a crdi jobb - kiveve a valo eletet - ami azert lehet ,
>>>>>> mert
>>>>>> a
>>>>>> maximum pontok megadasa semmit nem mond el a hasznalhatosagarol. Egy
>>>>>> siratofalon kijon a kulonbseg.
>>>>>>
>>>>>> Bye
>>>>>> Dexter
>>>>>> 2012.10.28. 11:35, "Acs Gabor"<levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>>>>
>>>>>> Ez mutatja, hogy a lóerő megadása, vagy az alapján összehasonlítani
>>>>>>
>>>>>> semmit
>>>>>> sem ér.
>>>>>>
>>>>>> Itt pl. egy vállalaton (angolul Enterprise) belül is mekkorák az
>>>>>> eltérések
>>>>>> a teljesítménygörbe menetében.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2012.10.28. 11:21 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>>
>>>>>> "There is no replacement for displacement."
>>>>>>
>>>>>> A 2.0 TDCi Mondeo 130 lóerő, ez a szutyok meg 125, egy kisebb,
>>>>>> könnyebb kasztniban. Akkor elvileg ugyanúgy, de még talán jobban is
>>>>>> kellene mennie, ugyebár... :-)
>>>>>>
>>>>>> Best regards,
>>>>>> Andy
>>>>>>
>>>>>> 2012/10/27 Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>:
>>>>>>
>>>>>> Es tudod, szerintem mi a legbosznyantobb ket dolog ezekben az
>>>>>> autokban?
>>>>>>
>>>>>> 1. az adozas/biztositas. Ha mar van egy 125 pacis autom, ami utan egy
>>>>>> vagon
>>>>>> penzt fizetek evente, akkor az menjen is ugym nint egy 125 pacis auto!
>>>>>>
>>>>>> 2. ezek az autok a leggyakrabban hasznalt sebessegtartomanyokban
>>>>>> halottak.
>>>>>> Ahogy Te is irtad, 50 kornyeken harmasban kell menni veluk - kozrohej!
>>>>>> Ugyanigy, 90 kornyeken, ahol ez ember elvarna, hogy adott esetben
>>>>>> elozni
>>>>>> is
>>>>>> tudjon, szinten halottak. Hacsak nem valtasz vissza otosbol kettesbe,
>>>>>> es
>>>>>> uveghangon jaratod. :)))
>>>>>>
>>>>>> Szoval - szerintem - az autogyartas mai szinvonalan, Otto es Diesel
>>>>>> elvu
>>>>>> motorokkal csak es kizarolag _loketterfogatbol_ lehet "erot gyartani".
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Karoly
>>>>>>
>>>>>> -------- Original Message --------
>>>>>>
>>>>>> Az hagyján, én vezettem is...
>>>>>>
>>>>>> Dinamikában finoman szólva is röhejes. Csak kuplunggal meg lehet
>>>>>> csúsztatni (pl. dugóban araszoláshoz), de már itt is az elektronika
>>>>>> aktív közreműködése kell, hogy ne fulladjon le. 2000-es fordulatnál
>>>>>> lakott terület hármasban már fel-felvillan a nyíl, hogy tegyek
>>>>>> négyest. Ha teszek, 1500-on, turbonyomás alatt pörög a motor 50-nél. A
>>>>>> mondott hármas 50-ből nyomtam neki egy padlót a település vége
>>>>>> táblánál. Arra számítottam, hogy na, most akkor elindilunk végre. Hát
>>>>>> ja. Após 55 pacis 1.2 benzines Fabiájában volt utoljára hasonló
>>>>>> érzésem: nyomnám tovább, ho
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list