[elektro-etc] Azert ez se semmi! - volt: 91 vs. 95
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Oct 28 18:35:27 CET 2012
azt latom hogy vacakok . de az a gyar aki ezt megengedi meg is erdemli
hogy a modell romlasi statisztika elere keruljon .
meglepoen sok olyan auto van amiken a rancfelvarrassal rontottak a minoseget .
http://www.gizmag.com/10-model-redesigns-that-didnt-work/21266/
bye
dexter
Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> írta (2012. október 28. 18:27):
> Pedig ez nagyon eccceru! A mernokok (valoszinuleg) jol megtervezik, de jon a
> markecing, a divat, na meg a kornyezetvedelem, oszt az egeszet
> downgrade-elik. :)))
>
> Valahol olvastam par eve, hogy az autotervezo mernokok szinte szo szerint
> vert izzadnak, hogy ki tudjak elegiteni a markecing es a divat igenyeket. A
> mai autok sulyanak allitolag tetemes resze az elektronika, derot, stb., es
> ezert kell mindenfele "konnyu" anyagokat is bele tervezni, de meg igy is
> marha sulyosak az uj autok.
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> egyebkent en tokre elhiszem hogy megy a fejlesztes , okos emberek ,
>> okos dolgokat talalnak ki - de akkor miert kell muanyag kuplungpedal -
>> ami eltorik es vagyonokba kerul cserelni - francia muanyag -
>> ugyanakkor fem valtogomb , ami hideg mint a dog - ahol a muanyag sem
>> megy tonkre az auto teljes elettartama alatt ?
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> Acs Gabor <levlista at e8e.eu> írta (2012. október 28. 17:10):
>>>
>>> Nem hiszem. Most jöttek ki új, 6 fokozatossal. De normális leírás nincs
>>> hozzá, amiben az áttételekről szó lenne.
>>> Viszont most látom, hogy a kisebb az MPI, a másik GDI. Nem mintha tudnám,
>>> mi
>>> a különbség, gondolom szelepvezérlés, befecskendezés.
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>>
>>> 2012.10.28. 16:08 keltezéssel, Ágó István írta:
>>>
>>>> Váltó ugyanaz? 1.6 alatt nem hosszabb a váltó esetleg?
>>>>
>>>> Acs Gabor<levlista at e8e.eu> 2012. október 28., vasárnap napon a
>>>> következőt
>>>> írta:
>>>>>
>>>>>
>>>>> Jól mondod :)
>>>>>
>>>>> Most csak erről eszembe jutott, hogy az új Ceed kombi prostija szerint
>>>>> az
>>>>
>>>>
>>>> 1,6-os kevesebbet fogyaszt, mint az 1,4-es. Eddig asszem még nem láttam
>>>> ilyet.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2012.10.28. 14:28 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>
>>>>> talan , mert tudjak hogy erre nincs mit buszkelkedniuk.
>>>>> a balface user elolvassa hogy az ezres motor 125paci es 300Nm es
>>>>> boldog.
>>>>> abban biznak hogy a gyarak nem felejtettek el autot epiteni , javul a
>>>>> motor, javul az ergonomia es az alap user szamara ertheto adatokon
>>>>> kivul
>>>>
>>>>
>>>> is
>>>>>
>>>>>
>>>>> ugyanazt az autot kapja.
>>>>> mint a torestesztnel- az ncap teszt elvileg a biztonsagrol szol - aztan
>>>>> kiderul hogy csak az ncap tesztrol.
>>>>> az egy rossz uzleti modell hogy autot gyartanak. a sikeresek szinte
>>>>> mind
>>>>> marketingszart hanynak ki a gyarkapun , mig az akit tenyleg a biztonsag
>>>>> erdekel (pl volvo) csodbe mennek.
>>>>> ma tobbet er egy biztosagiov csipogo es egy pohartarto , vagy egy kette
>>>>> vagott legzsak , ami igy kategoriajaban elsokent 17 legzsakossa tesz
>>>>> egy
>>>>> autot mint az amit egy lancia ypsilon alapbol tud. krom keret kell a
>>>>> muszerfal kore , fem valtogomb a muanyag kuplungpedal melle .
>>>>> nyilvanvalo
>>>>> hogy ugyanaz jatszodik le ami az amcsi , majd a brit autogyartast
>>>>> taccsra
>>>>> tette . a kinaiak meg varjak olbetett kezzel hogy kimuljon ez a
>>>>> dinoszaurusz.
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>> 2012.10.28. 13:29, "Acs Gabor"<levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>>>
>>>>> A régi ceed prosijában még voltak nyomatékgörbék (igaz, nem túl
>>>>> precízek),
>>>>> az újéban már csak a sávelhagyásfigyelő meg a felnik dicsérete megy.
>>>>> Azért
>>>>> érdekes, hogy egy ezer Ft-os fülhallgatóhoz értelmesebb műszaki
>>>>> dokumentációt adnak, mint egy sokmilliós autóhoz, aminek az
>>>>> üzemeltetése
>>>>
>>>>
>>>> is
>>>>>
>>>>>
>>>>> nem kevés pénzbe kerül, így egy hatásfok, vagy fogyasztási görbe, ami
>>>>> nyilván van a gyártónak, sokat segíthetne a usernek is. De ilyesmit még
>>>>> a
>>>>> márkakereskedő, szakszerviz sem 'tud' adni.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2012.10.28. 12:57 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>
>>>>> Ugyanezt a nyomatekrol is elmondhatjuk.
>>>>> Az hogy keccerannyi , nem jelent semmit .
>>>>> Mindig ujra elmeselem a crdi jeep blokk vs 4.0ho osszevetest . Minden
>>>>> parametereben a crdi jobb - kiveve a valo eletet - ami azert lehet ,
>>>>> mert
>>>>> a
>>>>> maximum pontok megadasa semmit nem mond el a hasznalhatosagarol. Egy
>>>>> siratofalon kijon a kulonbseg.
>>>>>
>>>>> Bye
>>>>> Dexter
>>>>> 2012.10.28. 11:35, "Acs Gabor"<levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>>>
>>>>> Ez mutatja, hogy a lóerő megadása, vagy az alapján összehasonlítani
>>>>>
>>>>> semmit
>>>>> sem ér.
>>>>>
>>>>> Itt pl. egy vállalaton (angolul Enterprise) belül is mekkorák az
>>>>> eltérések
>>>>> a teljesítménygörbe menetében.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2012.10.28. 11:21 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>
>>>>> "There is no replacement for displacement."
>>>>>
>>>>> A 2.0 TDCi Mondeo 130 lóerő, ez a szutyok meg 125, egy kisebb,
>>>>> könnyebb kasztniban. Akkor elvileg ugyanúgy, de még talán jobban is
>>>>> kellene mennie, ugyebár... :-)
>>>>>
>>>>> Best regards,
>>>>> Andy
>>>>>
>>>>> 2012/10/27 Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>:
>>>>>
>>>>> Es tudod, szerintem mi a legbosznyantobb ket dolog ezekben az
>>>>> autokban?
>>>>>
>>>>> 1. az adozas/biztositas. Ha mar van egy 125 pacis autom, ami utan egy
>>>>> vagon
>>>>> penzt fizetek evente, akkor az menjen is ugym nint egy 125 pacis auto!
>>>>>
>>>>> 2. ezek az autok a leggyakrabban hasznalt sebessegtartomanyokban
>>>>> halottak.
>>>>> Ahogy Te is irtad, 50 kornyeken harmasban kell menni veluk - kozrohej!
>>>>> Ugyanigy, 90 kornyeken, ahol ez ember elvarna, hogy adott esetben
>>>>> elozni
>>>>> is
>>>>> tudjon, szinten halottak. Hacsak nem valtasz vissza otosbol kettesbe,
>>>>> es
>>>>> uveghangon jaratod. :)))
>>>>>
>>>>> Szoval - szerintem - az autogyartas mai szinvonalan, Otto es Diesel
>>>>> elvu
>>>>> motorokkal csak es kizarolag _loketterfogatbol_ lehet "erot gyartani".
>>>>>
>>>>>
>>>>> Karoly
>>>>>
>>>>> -------- Original Message --------
>>>>>
>>>>> Az hagyján, én vezettem is...
>>>>>
>>>>> Dinamikában finoman szólva is röhejes. Csak kuplunggal meg lehet
>>>>> csúsztatni (pl. dugóban araszoláshoz), de már itt is az elektronika
>>>>> aktív közreműködése kell, hogy ne fulladjon le. 2000-es fordulatnál
>>>>> lakott terület hármasban már fel-felvillan a nyíl, hogy tegyek
>>>>> négyest. Ha teszek, 1500-on, turbonyomás alatt pörög a motor 50-nél. A
>>>>> mondott hármas 50-ből nyomtam neki egy padlót a település vége
>>>>> táblánál. Arra számítottam, hogy na, most akkor elindilunk végre. Hát
>>>>> ja. Após 55 pacis 1.2 benzines Fabiájában volt utoljára hasonló
>>>>> érzésem: nyomnám tovább, ho
>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list