[elektro-etc] Azert ez se semmi! - volt: 91 vs. 95

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sun Oct 28 15:28:37 CET 2012


Ez azert nem biztos, hogy hulyeseg.

Annak idejen a felesegemnek volt 1,6-os Xsara-ja, az is kevesebbet 
fogyasztott az 1,4-esnel. Ez - szerintem - ugy lehetseges, ha a kisebb 
motor mar tul "gyenge" egy adott kasznihoz, ezaltal sokkal jobban kell 
porgetni, jaratni, mint a negyobb, erosebb, nyomatekosabb motort.

Az elso Xantiam 1,6-os benyas volt 90 LE-vel, es bizony eleg sokat 
evett, szerintem tobbet, mint az 1,8-as, mert eleg gyengecske volt ahhoz 
a nagy kasznihoz.

Na persze, amiket most irtam, az nem altalanos ervenyu megallapitas, 
csak jeleztem, hogy bizonyos esetekben elofordulhat ilyen.

Karoly

-------- Original Message --------

> Jól mondod :)
>
> Most csak erről eszembe jutott, hogy az új Ceed kombi prostija szerint
> az 1,6-os kevesebbet fogyaszt, mint az 1,4-es. Eddig asszem még nem
> láttam ilyet.
>
> Gábor
>
>
> 2012.10.28. 14:28 keltezéssel, charles hoss írta:
>> talan , mert tudjak hogy erre nincs mit buszkelkedniuk.
>> a balface user elolvassa hogy az ezres motor 125paci es 300Nm es boldog.
>> abban biznak hogy a gyarak nem felejtettek el autot epiteni , javul a
>> motor, javul az ergonomia es az alap user szamara ertheto adatokon
>> kivul is
>> ugyanazt az autot kapja.
>> mint a torestesztnel- az ncap teszt elvileg a biztonsagrol szol - aztan
>> kiderul hogy csak az ncap tesztrol.
>> az egy rossz uzleti modell hogy autot gyartanak. a sikeresek szinte mind
>> marketingszart hanynak ki a gyarkapun , mig az akit tenyleg a biztonsag
>> erdekel (pl volvo) csodbe mennek.
>> ma tobbet er egy biztosagiov csipogo es egy pohartarto , vagy egy kette
>> vagott legzsak , ami igy kategoriajaban elsokent 17 legzsakossa tesz egy
>> autot mint az amit egy lancia ypsilon alapbol tud. krom keret kell a
>> muszerfal kore , fem valtogomb a muanyag kuplungpedal melle . nyilvanvalo
>> hogy ugyanaz jatszodik le ami az amcsi , majd a brit autogyartast taccsra
>> tette . a kinaiak meg varjak olbetett kezzel hogy kimuljon ez a
>> dinoszaurusz.
>>
>> bye
>> dexter
>> 2012.10.28. 13:29, "Acs Gabor"<levlista at e8e.eu>  ezt írta:
>>
>>> A régi ceed prosijában még voltak nyomatékgörbék (igaz, nem túl
>>> precízek),
>>> az újéban már csak a sávelhagyásfigyelő meg a felnik dicsérete megy.
>>> Azért
>>> érdekes, hogy egy ezer Ft-os fülhallgatóhoz értelmesebb műszaki
>>> dokumentációt adnak, mint egy sokmilliós autóhoz, aminek az
>>> üzemeltetése is
>>> nem kevés pénzbe kerül, így egy hatásfok, vagy fogyasztási görbe, ami
>>> nyilván van a gyártónak, sokat segíthetne a usernek is. De ilyesmit
>>> még a
>>> márkakereskedő, szakszerviz sem 'tud' adni.
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>>
>>> 2012.10.28. 12:57 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>
>>>> Ugyanezt a nyomatekrol is elmondhatjuk.
>>>> Az hogy keccerannyi , nem jelent semmit .
>>>> Mindig ujra elmeselem a crdi jeep blokk vs 4.0ho osszevetest . Minden
>>>> parametereben a crdi jobb - kiveve a valo eletet - ami azert lehet ,
>>>> mert
>>>> a
>>>> maximum pontok megadasa semmit nem mond el a hasznalhatosagarol. Egy
>>>> siratofalon kijon a kulonbseg.
>>>>
>>>> Bye
>>>> Dexter
>>>> 2012.10.28. 11:35, "Acs Gabor"<levlista at e8e.eu>   ezt írta:
>>>>
>>>>   Ez mutatja, hogy a lóerő megadása, vagy az alapján összehasonlítani
>>>>> semmit
>>>>> sem ér.
>>>>>
>>>>> Itt pl. egy vállalaton (angolul Enterprise) belül is mekkorák az
>>>>> eltérések
>>>>> a teljesítménygörbe menetében.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2012.10.28. 11:21 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>
>>>>>   "There is no replacement for displacement."
>>>>>> A 2.0 TDCi Mondeo 130 lóerő, ez a szutyok meg 125, egy kisebb,
>>>>>> könnyebb kasztniban. Akkor elvileg ugyanúgy, de még talán jobban is
>>>>>> kellene mennie, ugyebár... :-)
>>>>>>
>>>>>> Best regards,
>>>>>> Andy
>>>>>>
>>>>>> 2012/10/27 Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>:
>>>>>>
>>>>>>   Es tudod, szerintem mi a legbosznyantobb ket dolog ezekben az
>>>>>> autokban?
>>>>>>> 1. az adozas/biztositas. Ha mar van egy 125 pacis autom, ami utan
>>>>>>> egy
>>>>>>> vagon
>>>>>>> penzt fizetek evente, akkor az menjen is ugym nint egy 125 pacis
>>>>>>> auto!
>>>>>>>
>>>>>>> 2. ezek az autok a leggyakrabban hasznalt sebessegtartomanyokban
>>>>>>> halottak.
>>>>>>> Ahogy Te is irtad, 50 kornyeken harmasban kell menni veluk -
>>>>>>> kozrohej!
>>>>>>> Ugyanigy, 90 kornyeken, ahol ez ember elvarna, hogy adott esetben
>>>>>>> elozni
>>>>>>> is
>>>>>>> tudjon, szinten halottak. Hacsak nem valtasz vissza otosbol
>>>>>>> kettesbe,
>>>>>>> es
>>>>>>> uveghangon jaratod. :)))
>>>>>>>
>>>>>>> Szoval - szerintem - az autogyartas mai szinvonalan, Otto es Diesel
>>>>>>> elvu
>>>>>>> motorokkal csak es kizarolag _loketterfogatbol_ lehet "erot
>>>>>>> gyartani".
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Karoly
>>>>>>>
>>>>>>> -------- Original Message --------
>>>>>>>
>>>>>>>    Az hagyján, én vezettem is...
>>>>>>>
>>>>>>>> Dinamikában finoman szólva is röhejes. Csak kuplunggal meg lehet
>>>>>>>> csúsztatni (pl. dugóban araszoláshoz), de már itt is az elektronika
>>>>>>>> aktív közreműködése kell, hogy ne fulladjon le. 2000-es fordulatnál
>>>>>>>> lakott terület hármasban már fel-felvillan a nyíl, hogy tegyek
>>>>>>>> négyest. Ha teszek, 1500-on, turbonyomás alatt pörög a motor
>>>>>>>> 50-nél. A
>>>>>>>> mondott hármas 50-ből nyomtam neki egy padlót a település vége
>>>>>>>> táblánál. Arra számítottam, hogy na, most akkor elindilunk
>>>>>>>> végre. Hát
>>>>>>>> ja. Após 55 pacis 1.2 benzines Fabiájában volt utoljára hasonló
>>>>>>>> érzésem: nyomnám tovább, hogy valami történjen végre, de már a
>>>>>>>> sarkam
>>>>>>>> is szikrázik a flaszteron... Ezt a dinamikát az az autó is tudta
>>>>>>>> turbo
>>>>>>>> és istennyila nélkül... 100-as tempónál, 4000-es fordulat környékén
>>>>>>>> kezdett volna valami életjeleket mutatni, de annál gyorsabban nem
>>>>>>>> mehettem vele, sima országúton voltunk. Ja, és ilyen üzemi
>>>>>>>> körülmények
>>>>>>>> között fogyaszt 7,1 litert a saját számítógépe szerint. Nekem a 2.2
>>>>>>>> TDCi meg 6,2-t, gázolajból, és közben tollpihével simogatva a
>>>>>>>> gázpedált körbeautózza ezt az ipari hulladékot. Akkor most miről is
>>>>>>>> beszélünk...?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Két dolog tetszett benne összesen, amiből az egyikkel rögtön elvi
>>>>>>>> bajom is van. Az egyik, hogy nem csak tempomat van, de
>>>>>>>> sebességkorlátozó is. Kb. 3/4 gázpedálállásig nem hajlandó
>>>>>>>> gyorsabban
>>>>>>>> menni, mint a beállított. A tempomatát ill. sebességkorlátozót
>>>>>>>> konkrét
>>>>>>>> számértékre állítja be az ember, és a mutatós sebességmérő is
>>>>>>>> pontosan
>>>>>>>> ugyanannyit mutat. A bajom meg az, hogy vagy tempomat, vagy
>>>>>>>> sebességkorlátozó. Olyan üzemmód nincs, hogy tempomat, de ha pl.
>>>>>>>> fékezéssel vagy váltással kikapcsolom, attól még a
>>>>>>>> sebességkorlátozó
>>>>>>>> maradjon bekapcsolva.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>
>>>>>>>> On Sat, Oct 27, 2012 at 6:19 PM, Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>
>>>>>>>> wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>>   Az uj Ford Focus egyik valtozata: 1.0 EcoBoost 92 kW/125 LE.
>>>>>>>>> Ez egy vicc. (Szerintem.)
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Karoly
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list