[elektro-etc] Azert ez se semmi! - volt: 91 vs. 95

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Sun Oct 28 14:50:41 CET 2012


Jól mondod :)

Most csak erről eszembe jutott, hogy az új Ceed kombi prostija szerint 
az 1,6-os kevesebbet fogyaszt, mint az 1,4-es. Eddig asszem még nem 
láttam ilyet.

Gábor


2012.10.28. 14:28 keltezéssel, charles hoss írta:
> talan , mert tudjak hogy erre nincs mit buszkelkedniuk.
> a balface user elolvassa hogy az ezres motor 125paci es 300Nm es boldog.
> abban biznak hogy a gyarak nem felejtettek el autot epiteni , javul a
> motor, javul az ergonomia es az alap user szamara ertheto adatokon kivul is
> ugyanazt az autot kapja.
> mint a torestesztnel- az ncap teszt elvileg a biztonsagrol szol - aztan
> kiderul hogy csak az ncap tesztrol.
> az egy rossz uzleti modell hogy autot gyartanak. a sikeresek szinte mind
> marketingszart hanynak ki a gyarkapun , mig az akit tenyleg a biztonsag
> erdekel (pl volvo) csodbe mennek.
> ma tobbet er egy biztosagiov csipogo es egy pohartarto , vagy egy kette
> vagott legzsak , ami igy kategoriajaban elsokent 17 legzsakossa tesz egy
> autot mint az amit egy lancia ypsilon alapbol tud. krom keret kell a
> muszerfal kore , fem valtogomb a muanyag kuplungpedal melle . nyilvanvalo
> hogy ugyanaz jatszodik le ami az amcsi , majd a brit autogyartast taccsra
> tette . a kinaiak meg varjak olbetett kezzel hogy kimuljon ez a
> dinoszaurusz.
>
> bye
> dexter
> 2012.10.28. 13:29, "Acs Gabor"<levlista at e8e.eu>  ezt írta:
>
>> A régi ceed prosijában még voltak nyomatékgörbék (igaz, nem túl precízek),
>> az újéban már csak a sávelhagyásfigyelő meg a felnik dicsérete megy. Azért
>> érdekes, hogy egy ezer Ft-os fülhallgatóhoz értelmesebb műszaki
>> dokumentációt adnak, mint egy sokmilliós autóhoz, aminek az üzemeltetése is
>> nem kevés pénzbe kerül, így egy hatásfok, vagy fogyasztási görbe, ami
>> nyilván van a gyártónak, sokat segíthetne a usernek is. De ilyesmit még a
>> márkakereskedő, szakszerviz sem 'tud' adni.
>>
>>
>> Gábor
>>
>>
>> 2012.10.28. 12:57 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>>> Ugyanezt a nyomatekrol is elmondhatjuk.
>>> Az hogy keccerannyi , nem jelent semmit .
>>> Mindig ujra elmeselem a crdi jeep blokk vs 4.0ho osszevetest . Minden
>>> parametereben a crdi jobb - kiveve a valo eletet - ami azert lehet , mert
>>> a
>>> maximum pontok megadasa semmit nem mond el a hasznalhatosagarol. Egy
>>> siratofalon kijon a kulonbseg.
>>>
>>> Bye
>>> Dexter
>>> 2012.10.28. 11:35, "Acs Gabor"<levlista at e8e.eu>   ezt írta:
>>>
>>>   Ez mutatja, hogy a lóerő megadása, vagy az alapján összehasonlítani
>>>> semmit
>>>> sem ér.
>>>>
>>>> Itt pl. egy vállalaton (angolul Enterprise) belül is mekkorák az
>>>> eltérések
>>>> a teljesítménygörbe menetében.
>>>>
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>>
>>>> 2012.10.28. 11:21 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>
>>>>   "There is no replacement for displacement."
>>>>> A 2.0 TDCi Mondeo 130 lóerő, ez a szutyok meg 125, egy kisebb,
>>>>> könnyebb kasztniban. Akkor elvileg ugyanúgy, de még talán jobban is
>>>>> kellene mennie, ugyebár... :-)
>>>>>
>>>>> Best regards,
>>>>> Andy
>>>>>
>>>>> 2012/10/27 Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>:
>>>>>
>>>>>   Es tudod, szerintem mi a legbosznyantobb ket dolog ezekben az autokban?
>>>>>> 1. az adozas/biztositas. Ha mar van egy 125 pacis autom, ami utan egy
>>>>>> vagon
>>>>>> penzt fizetek evente, akkor az menjen is ugym nint egy 125 pacis auto!
>>>>>>
>>>>>> 2. ezek az autok a leggyakrabban hasznalt sebessegtartomanyokban
>>>>>> halottak.
>>>>>> Ahogy Te is irtad, 50 kornyeken harmasban kell menni veluk - kozrohej!
>>>>>> Ugyanigy, 90 kornyeken, ahol ez ember elvarna, hogy adott esetben
>>>>>> elozni
>>>>>> is
>>>>>> tudjon, szinten halottak. Hacsak nem valtasz vissza otosbol kettesbe,
>>>>>> es
>>>>>> uveghangon jaratod. :)))
>>>>>>
>>>>>> Szoval - szerintem - az autogyartas mai szinvonalan, Otto es Diesel
>>>>>> elvu
>>>>>> motorokkal csak es kizarolag _loketterfogatbol_ lehet "erot gyartani".
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Karoly
>>>>>>
>>>>>> -------- Original Message --------
>>>>>>
>>>>>>    Az hagyján, én vezettem is...
>>>>>>
>>>>>>> Dinamikában finoman szólva is röhejes. Csak kuplunggal meg lehet
>>>>>>> csúsztatni (pl. dugóban araszoláshoz), de már itt is az elektronika
>>>>>>> aktív közreműködése kell, hogy ne fulladjon le. 2000-es fordulatnál
>>>>>>> lakott terület hármasban már fel-felvillan a nyíl, hogy tegyek
>>>>>>> négyest. Ha teszek, 1500-on, turbonyomás alatt pörög a motor 50-nél. A
>>>>>>> mondott hármas 50-ből nyomtam neki egy padlót a település vége
>>>>>>> táblánál. Arra számítottam, hogy na, most akkor elindilunk végre. Hát
>>>>>>> ja. Após 55 pacis 1.2 benzines Fabiájában volt utoljára hasonló
>>>>>>> érzésem: nyomnám tovább, hogy valami történjen végre, de már a sarkam
>>>>>>> is szikrázik a flaszteron... Ezt a dinamikát az az autó is tudta turbo
>>>>>>> és istennyila nélkül... 100-as tempónál, 4000-es fordulat környékén
>>>>>>> kezdett volna valami életjeleket mutatni, de annál gyorsabban nem
>>>>>>> mehettem vele, sima országúton voltunk. Ja, és ilyen üzemi körülmények
>>>>>>> között fogyaszt 7,1 litert a saját számítógépe szerint. Nekem a 2.2
>>>>>>> TDCi meg 6,2-t, gázolajból, és közben tollpihével simogatva a
>>>>>>> gázpedált körbeautózza ezt az ipari hulladékot. Akkor most miről is
>>>>>>> beszélünk...?
>>>>>>>
>>>>>>> Két dolog tetszett benne összesen, amiből az egyikkel rögtön elvi
>>>>>>> bajom is van. Az egyik, hogy nem csak tempomat van, de
>>>>>>> sebességkorlátozó is. Kb. 3/4 gázpedálállásig nem hajlandó gyorsabban
>>>>>>> menni, mint a beállított. A tempomatát ill. sebességkorlátozót konkrét
>>>>>>> számértékre állítja be az ember, és a mutatós sebességmérő is pontosan
>>>>>>> ugyanannyit mutat. A bajom meg az, hogy vagy tempomat, vagy
>>>>>>> sebességkorlátozó. Olyan üzemmód nincs, hogy tempomat, de ha pl.
>>>>>>> fékezéssel vagy váltással kikapcsolom, attól még a sebességkorlátozó
>>>>>>> maradjon bekapcsolva.
>>>>>>>
>>>>>>> Best regards,
>>>>>>> Andy
>>>>>>>
>>>>>>> On Sat, Oct 27, 2012 at 6:19 PM, Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>
>>>>>>> wrote:
>>>>>>>
>>>>>>>   Az uj Ford Focus egyik valtozata: 1.0 EcoBoost 92 kW/125 LE.
>>>>>>>> Ez egy vicc. (Szerintem.)
>>>>>>>>
>>>>>>>> Karoly
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>



More information about the Elektro-etc mailing list