[elektro-etc] Azert ez se semmi! - volt: 91 vs. 95
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Oct 28 14:28:31 CET 2012
talan , mert tudjak hogy erre nincs mit buszkelkedniuk.
a balface user elolvassa hogy az ezres motor 125paci es 300Nm es boldog.
abban biznak hogy a gyarak nem felejtettek el autot epiteni , javul a
motor, javul az ergonomia es az alap user szamara ertheto adatokon kivul is
ugyanazt az autot kapja.
mint a torestesztnel- az ncap teszt elvileg a biztonsagrol szol - aztan
kiderul hogy csak az ncap tesztrol.
az egy rossz uzleti modell hogy autot gyartanak. a sikeresek szinte mind
marketingszart hanynak ki a gyarkapun , mig az akit tenyleg a biztonsag
erdekel (pl volvo) csodbe mennek.
ma tobbet er egy biztosagiov csipogo es egy pohartarto , vagy egy kette
vagott legzsak , ami igy kategoriajaban elsokent 17 legzsakossa tesz egy
autot mint az amit egy lancia ypsilon alapbol tud. krom keret kell a
muszerfal kore , fem valtogomb a muanyag kuplungpedal melle . nyilvanvalo
hogy ugyanaz jatszodik le ami az amcsi , majd a brit autogyartast taccsra
tette . a kinaiak meg varjak olbetett kezzel hogy kimuljon ez a
dinoszaurusz.
bye
dexter
2012.10.28. 13:29, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
> A régi ceed prosijában még voltak nyomatékgörbék (igaz, nem túl precízek),
> az újéban már csak a sávelhagyásfigyelő meg a felnik dicsérete megy. Azért
> érdekes, hogy egy ezer Ft-os fülhallgatóhoz értelmesebb műszaki
> dokumentációt adnak, mint egy sokmilliós autóhoz, aminek az üzemeltetése is
> nem kevés pénzbe kerül, így egy hatásfok, vagy fogyasztási görbe, ami
> nyilván van a gyártónak, sokat segíthetne a usernek is. De ilyesmit még a
> márkakereskedő, szakszerviz sem 'tud' adni.
>
>
> Gábor
>
>
> 2012.10.28. 12:57 keltezéssel, charles hoss írta:
>
>> Ugyanezt a nyomatekrol is elmondhatjuk.
>> Az hogy keccerannyi , nem jelent semmit .
>> Mindig ujra elmeselem a crdi jeep blokk vs 4.0ho osszevetest . Minden
>> parametereben a crdi jobb - kiveve a valo eletet - ami azert lehet , mert
>> a
>> maximum pontok megadasa semmit nem mond el a hasznalhatosagarol. Egy
>> siratofalon kijon a kulonbseg.
>>
>> Bye
>> Dexter
>> 2012.10.28. 11:35, "Acs Gabor"<levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>
>> Ez mutatja, hogy a lóerő megadása, vagy az alapján összehasonlítani
>>> semmit
>>> sem ér.
>>>
>>> Itt pl. egy vállalaton (angolul Enterprise) belül is mekkorák az
>>> eltérések
>>> a teljesítménygörbe menetében.
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>>
>>> 2012.10.28. 11:21 keltezéssel, Xorn írta:
>>>
>>> "There is no replacement for displacement."
>>>>
>>>> A 2.0 TDCi Mondeo 130 lóerő, ez a szutyok meg 125, egy kisebb,
>>>> könnyebb kasztniban. Akkor elvileg ugyanúgy, de még talán jobban is
>>>> kellene mennie, ugyebár... :-)
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>> 2012/10/27 Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>:
>>>>
>>>> Es tudod, szerintem mi a legbosznyantobb ket dolog ezekben az autokban?
>>>>>
>>>>> 1. az adozas/biztositas. Ha mar van egy 125 pacis autom, ami utan egy
>>>>> vagon
>>>>> penzt fizetek evente, akkor az menjen is ugym nint egy 125 pacis auto!
>>>>>
>>>>> 2. ezek az autok a leggyakrabban hasznalt sebessegtartomanyokban
>>>>> halottak.
>>>>> Ahogy Te is irtad, 50 kornyeken harmasban kell menni veluk - kozrohej!
>>>>> Ugyanigy, 90 kornyeken, ahol ez ember elvarna, hogy adott esetben
>>>>> elozni
>>>>> is
>>>>> tudjon, szinten halottak. Hacsak nem valtasz vissza otosbol kettesbe,
>>>>> es
>>>>> uveghangon jaratod. :)))
>>>>>
>>>>> Szoval - szerintem - az autogyartas mai szinvonalan, Otto es Diesel
>>>>> elvu
>>>>> motorokkal csak es kizarolag _loketterfogatbol_ lehet "erot gyartani".
>>>>>
>>>>>
>>>>> Karoly
>>>>>
>>>>> -------- Original Message --------
>>>>>
>>>>> Az hagyján, én vezettem is...
>>>>>
>>>>>> Dinamikában finoman szólva is röhejes. Csak kuplunggal meg lehet
>>>>>> csúsztatni (pl. dugóban araszoláshoz), de már itt is az elektronika
>>>>>> aktív közreműködése kell, hogy ne fulladjon le. 2000-es fordulatnál
>>>>>> lakott terület hármasban már fel-felvillan a nyíl, hogy tegyek
>>>>>> négyest. Ha teszek, 1500-on, turbonyomás alatt pörög a motor 50-nél. A
>>>>>> mondott hármas 50-ből nyomtam neki egy padlót a település vége
>>>>>> táblánál. Arra számítottam, hogy na, most akkor elindilunk végre. Hát
>>>>>> ja. Após 55 pacis 1.2 benzines Fabiájában volt utoljára hasonló
>>>>>> érzésem: nyomnám tovább, hogy valami történjen végre, de már a sarkam
>>>>>> is szikrázik a flaszteron... Ezt a dinamikát az az autó is tudta turbo
>>>>>> és istennyila nélkül... 100-as tempónál, 4000-es fordulat környékén
>>>>>> kezdett volna valami életjeleket mutatni, de annál gyorsabban nem
>>>>>> mehettem vele, sima országúton voltunk. Ja, és ilyen üzemi körülmények
>>>>>> között fogyaszt 7,1 litert a saját számítógépe szerint. Nekem a 2.2
>>>>>> TDCi meg 6,2-t, gázolajból, és közben tollpihével simogatva a
>>>>>> gázpedált körbeautózza ezt az ipari hulladékot. Akkor most miről is
>>>>>> beszélünk...?
>>>>>>
>>>>>> Két dolog tetszett benne összesen, amiből az egyikkel rögtön elvi
>>>>>> bajom is van. Az egyik, hogy nem csak tempomat van, de
>>>>>> sebességkorlátozó is. Kb. 3/4 gázpedálállásig nem hajlandó gyorsabban
>>>>>> menni, mint a beállított. A tempomatát ill. sebességkorlátozót konkrét
>>>>>> számértékre állítja be az ember, és a mutatós sebességmérő is pontosan
>>>>>> ugyanannyit mutat. A bajom meg az, hogy vagy tempomat, vagy
>>>>>> sebességkorlátozó. Olyan üzemmód nincs, hogy tempomat, de ha pl.
>>>>>> fékezéssel vagy váltással kikapcsolom, attól még a sebességkorlátozó
>>>>>> maradjon bekapcsolva.
>>>>>>
>>>>>> Best regards,
>>>>>> Andy
>>>>>>
>>>>>> On Sat, Oct 27, 2012 at 6:19 PM, Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>
>>>>>> wrote:
>>>>>>
>>>>>> Az uj Ford Focus egyik valtozata: 1.0 EcoBoost 92 kW/125 LE.
>>>>>>>
>>>>>>> Ez egy vicc. (Szerintem.)
>>>>>>>
>>>>>>> Karoly
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list