[elektro-etc] Azert ez se semmi! - volt: 91 vs. 95
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Sun Oct 28 13:38:29 CET 2012
> Azért érdekes, hogy egy ezer Ft-os fülhallgatóhoz
> értelmesebb műszaki dokumentációt adnak, mint egy sokmilliós autóhoz,
> aminek az üzemeltetése is nem kevés pénzbe kerül, így egy hatásfok, vagy
> fogyasztási görbe, ami nyilván van a gyártónak, sokat segíthetne a
> usernek is. De ilyesmit még a márkakereskedő, szakszerviz sem 'tud' adni.
Ez sajnos nagyon igaz. A C5-osomben pl. keptelen vagyok rajonni, hogy a
klima/futes szabalyozo n db ize mit is csinal _pontosan_. A hangsuly a
pontosan szon van, mert ugyan jol mukodik, de sosem vagyok vele igazan
tisztaban, hogy most pontosan mit is csinal. Es sorolhatnam, mert
tobbszori elolvasas utan is vannak homalyos pontok a kezelesi leirasban.
Pedig tobb nyelven is letoltottem, hatha csak forditasi gebaszok miatt
van, de sajnos nem.
Valamint erdekes trend a kijelzok "egyszerusitese" is(*). Ma mar alig
akad auto, amelyben van vizhomero. (Olajhomerorol nem is beszelve.)
Pedig eleg fontos muszer. Sokszor csak lesek, ahogy a hideg motort
gyilkoljak a nepek. De sajnos a mai markecingduma ugye az, hogy az
elektronika "ugyis" gondolkodik helyettunk, nem engedi a (hideg) motort
tulterhelni. Pedig dehogy!
Megj(*): a zarojel arra vonatkozott, hogy a mai kijelzokon minden xart
kijeleznek, de az igazan fontos motor parameterekbol csak keveset. Pl.
egy baratom a 30 millas BMW-jeben nem tudja pontosan megnezni, mennyi
benyaja van meg, amikor kigyullad az uzemanyag tartalekot jelzo -
indokolatlanul nagy meretu - jelzes.
Karoly
More information about the Elektro-etc
mailing list