[elektro-etc] Azert ez se semmi! - volt: 91 vs. 95

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sun Oct 28 13:38:29 CET 2012


> Azért érdekes, hogy egy ezer Ft-os fülhallgatóhoz
> értelmesebb műszaki dokumentációt adnak, mint egy sokmilliós autóhoz,
> aminek az üzemeltetése is nem kevés pénzbe kerül, így egy hatásfok, vagy
> fogyasztási görbe, ami nyilván van a gyártónak, sokat segíthetne a
> usernek is. De ilyesmit még a márkakereskedő, szakszerviz sem 'tud' adni.

Ez sajnos nagyon igaz. A C5-osomben pl. keptelen vagyok rajonni, hogy a 
klima/futes szabalyozo n db ize mit is csinal _pontosan_. A hangsuly a 
pontosan szon van, mert ugyan jol mukodik, de sosem vagyok vele igazan 
tisztaban, hogy most pontosan mit is csinal. Es sorolhatnam, mert 
tobbszori elolvasas utan is vannak homalyos pontok a kezelesi leirasban. 
Pedig tobb nyelven is letoltottem, hatha csak forditasi gebaszok miatt 
van, de sajnos nem.

Valamint erdekes trend a kijelzok "egyszerusitese" is(*). Ma mar alig 
akad auto, amelyben van vizhomero. (Olajhomerorol nem is beszelve.)
Pedig eleg fontos muszer. Sokszor csak lesek, ahogy a hideg motort 
gyilkoljak a nepek. De sajnos a mai markecingduma ugye az, hogy az 
elektronika "ugyis" gondolkodik helyettunk, nem engedi a (hideg) motort 
tulterhelni. Pedig dehogy!

Megj(*): a zarojel arra vonatkozott, hogy a mai kijelzokon minden xart 
kijeleznek, de az igazan fontos motor parameterekbol csak keveset. Pl. 
egy baratom a 30 millas BMW-jeben nem tudja pontosan megnezni, mennyi 
benyaja van meg, amikor kigyullad az uzemanyag tartalekot jelzo - 
indokolatlanul nagy meretu - jelzes.

Karoly



More information about the Elektro-etc mailing list