[elektro-etc] Azert ez se semmi! - volt: 91 vs. 95

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Sun Oct 28 13:28:46 CET 2012


A régi ceed prosijában még voltak nyomatékgörbék (igaz, nem túl 
precízek), az újéban már csak a sávelhagyásfigyelő meg a felnik 
dicsérete megy. Azért érdekes, hogy egy ezer Ft-os fülhallgatóhoz 
értelmesebb műszaki dokumentációt adnak, mint egy sokmilliós autóhoz, 
aminek az üzemeltetése is nem kevés pénzbe kerül, így egy hatásfok, vagy 
fogyasztási görbe, ami nyilván van a gyártónak, sokat segíthetne a 
usernek is. De ilyesmit még a márkakereskedő, szakszerviz sem 'tud' adni.


Gábor


2012.10.28. 12:57 keltezéssel, charles hoss írta:
> Ugyanezt a nyomatekrol is elmondhatjuk.
> Az hogy keccerannyi , nem jelent semmit .
> Mindig ujra elmeselem a crdi jeep blokk vs 4.0ho osszevetest . Minden
> parametereben a crdi jobb - kiveve a valo eletet - ami azert lehet , mert a
> maximum pontok megadasa semmit nem mond el a hasznalhatosagarol. Egy
> siratofalon kijon a kulonbseg.
>
> Bye
> Dexter
> 2012.10.28. 11:35, "Acs Gabor"<levlista at e8e.eu>  ezt írta:
>
>> Ez mutatja, hogy a lóerő megadása, vagy az alapján összehasonlítani semmit
>> sem ér.
>>
>> Itt pl. egy vállalaton (angolul Enterprise) belül is mekkorák az eltérések
>> a teljesítménygörbe menetében.
>>
>>
>> Gábor
>>
>>
>> 2012.10.28. 11:21 keltezéssel, Xorn írta:
>>
>>> "There is no replacement for displacement."
>>>
>>> A 2.0 TDCi Mondeo 130 lóerő, ez a szutyok meg 125, egy kisebb,
>>> könnyebb kasztniban. Akkor elvileg ugyanúgy, de még talán jobban is
>>> kellene mennie, ugyebár... :-)
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2012/10/27 Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>:
>>>
>>>> Es tudod, szerintem mi a legbosznyantobb ket dolog ezekben az autokban?
>>>>
>>>> 1. az adozas/biztositas. Ha mar van egy 125 pacis autom, ami utan egy
>>>> vagon
>>>> penzt fizetek evente, akkor az menjen is ugym nint egy 125 pacis auto!
>>>>
>>>> 2. ezek az autok a leggyakrabban hasznalt sebessegtartomanyokban
>>>> halottak.
>>>> Ahogy Te is irtad, 50 kornyeken harmasban kell menni veluk - kozrohej!
>>>> Ugyanigy, 90 kornyeken, ahol ez ember elvarna, hogy adott esetben elozni
>>>> is
>>>> tudjon, szinten halottak. Hacsak nem valtasz vissza otosbol kettesbe, es
>>>> uveghangon jaratod. :)))
>>>>
>>>> Szoval - szerintem - az autogyartas mai szinvonalan, Otto es Diesel elvu
>>>> motorokkal csak es kizarolag _loketterfogatbol_ lehet "erot gyartani".
>>>>
>>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>> -------- Original Message --------
>>>>
>>>>   Az hagyján, én vezettem is...
>>>>> Dinamikában finoman szólva is röhejes. Csak kuplunggal meg lehet
>>>>> csúsztatni (pl. dugóban araszoláshoz), de már itt is az elektronika
>>>>> aktív közreműködése kell, hogy ne fulladjon le. 2000-es fordulatnál
>>>>> lakott terület hármasban már fel-felvillan a nyíl, hogy tegyek
>>>>> négyest. Ha teszek, 1500-on, turbonyomás alatt pörög a motor 50-nél. A
>>>>> mondott hármas 50-ből nyomtam neki egy padlót a település vége
>>>>> táblánál. Arra számítottam, hogy na, most akkor elindilunk végre. Hát
>>>>> ja. Após 55 pacis 1.2 benzines Fabiájában volt utoljára hasonló
>>>>> érzésem: nyomnám tovább, hogy valami történjen végre, de már a sarkam
>>>>> is szikrázik a flaszteron... Ezt a dinamikát az az autó is tudta turbo
>>>>> és istennyila nélkül... 100-as tempónál, 4000-es fordulat környékén
>>>>> kezdett volna valami életjeleket mutatni, de annál gyorsabban nem
>>>>> mehettem vele, sima országúton voltunk. Ja, és ilyen üzemi körülmények
>>>>> között fogyaszt 7,1 litert a saját számítógépe szerint. Nekem a 2.2
>>>>> TDCi meg 6,2-t, gázolajból, és közben tollpihével simogatva a
>>>>> gázpedált körbeautózza ezt az ipari hulladékot. Akkor most miről is
>>>>> beszélünk...?
>>>>>
>>>>> Két dolog tetszett benne összesen, amiből az egyikkel rögtön elvi
>>>>> bajom is van. Az egyik, hogy nem csak tempomat van, de
>>>>> sebességkorlátozó is. Kb. 3/4 gázpedálállásig nem hajlandó gyorsabban
>>>>> menni, mint a beállított. A tempomatát ill. sebességkorlátozót konkrét
>>>>> számértékre állítja be az ember, és a mutatós sebességmérő is pontosan
>>>>> ugyanannyit mutat. A bajom meg az, hogy vagy tempomat, vagy
>>>>> sebességkorlátozó. Olyan üzemmód nincs, hogy tempomat, de ha pl.
>>>>> fékezéssel vagy váltással kikapcsolom, attól még a sebességkorlátozó
>>>>> maradjon bekapcsolva.
>>>>>
>>>>> Best regards,
>>>>> Andy
>>>>>
>>>>> On Sat, Oct 27, 2012 at 6:19 PM, Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>   wrote:
>>>>>
>>>>>> Az uj Ford Focus egyik valtozata: 1.0 EcoBoost 92 kW/125 LE.
>>>>>>
>>>>>> Ez egy vicc. (Szerintem.)
>>>>>>
>>>>>> Karoly
>>>>>>
>>>>>>



More information about the Elektro-etc mailing list