[elektro-etc] Azert ez se semmi! - volt: 91 vs. 95
Xorn
toth.endre at gmail.com
Sun Oct 28 11:21:03 CET 2012
"There is no replacement for displacement."
A 2.0 TDCi Mondeo 130 lóerő, ez a szutyok meg 125, egy kisebb,
könnyebb kasztniban. Akkor elvileg ugyanúgy, de még talán jobban is
kellene mennie, ugyebár... :-)
Best regards,
Andy
2012/10/27 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
> Es tudod, szerintem mi a legbosznyantobb ket dolog ezekben az autokban?
>
> 1. az adozas/biztositas. Ha mar van egy 125 pacis autom, ami utan egy vagon
> penzt fizetek evente, akkor az menjen is ugym nint egy 125 pacis auto!
>
> 2. ezek az autok a leggyakrabban hasznalt sebessegtartomanyokban halottak.
> Ahogy Te is irtad, 50 kornyeken harmasban kell menni veluk - kozrohej!
> Ugyanigy, 90 kornyeken, ahol ez ember elvarna, hogy adott esetben elozni is
> tudjon, szinten halottak. Hacsak nem valtasz vissza otosbol kettesbe, es
> uveghangon jaratod. :)))
>
> Szoval - szerintem - az autogyartas mai szinvonalan, Otto es Diesel elvu
> motorokkal csak es kizarolag _loketterfogatbol_ lehet "erot gyartani".
>
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> Az hagyján, én vezettem is...
>>
>> Dinamikában finoman szólva is röhejes. Csak kuplunggal meg lehet
>> csúsztatni (pl. dugóban araszoláshoz), de már itt is az elektronika
>> aktív közreműködése kell, hogy ne fulladjon le. 2000-es fordulatnál
>> lakott terület hármasban már fel-felvillan a nyíl, hogy tegyek
>> négyest. Ha teszek, 1500-on, turbonyomás alatt pörög a motor 50-nél. A
>> mondott hármas 50-ből nyomtam neki egy padlót a település vége
>> táblánál. Arra számítottam, hogy na, most akkor elindilunk végre. Hát
>> ja. Após 55 pacis 1.2 benzines Fabiájában volt utoljára hasonló
>> érzésem: nyomnám tovább, hogy valami történjen végre, de már a sarkam
>> is szikrázik a flaszteron... Ezt a dinamikát az az autó is tudta turbo
>> és istennyila nélkül... 100-as tempónál, 4000-es fordulat környékén
>> kezdett volna valami életjeleket mutatni, de annál gyorsabban nem
>> mehettem vele, sima országúton voltunk. Ja, és ilyen üzemi körülmények
>> között fogyaszt 7,1 litert a saját számítógépe szerint. Nekem a 2.2
>> TDCi meg 6,2-t, gázolajból, és közben tollpihével simogatva a
>> gázpedált körbeautózza ezt az ipari hulladékot. Akkor most miről is
>> beszélünk...?
>>
>> Két dolog tetszett benne összesen, amiből az egyikkel rögtön elvi
>> bajom is van. Az egyik, hogy nem csak tempomat van, de
>> sebességkorlátozó is. Kb. 3/4 gázpedálállásig nem hajlandó gyorsabban
>> menni, mint a beállított. A tempomatát ill. sebességkorlátozót konkrét
>> számértékre állítja be az ember, és a mutatós sebességmérő is pontosan
>> ugyanannyit mutat. A bajom meg az, hogy vagy tempomat, vagy
>> sebességkorlátozó. Olyan üzemmód nincs, hogy tempomat, de ha pl.
>> fékezéssel vagy váltással kikapcsolom, attól még a sebességkorlátozó
>> maradjon bekapcsolva.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> On Sat, Oct 27, 2012 at 6:19 PM, Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> wrote:
>>>
>>> Az uj Ford Focus egyik valtozata: 1.0 EcoBoost 92 kW/125 LE.
>>>
>>> Ez egy vicc. (Szerintem.)
>>>
>>> Karoly
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list