[elektro-etc] Azert ez se semmi! - volt: 91 vs. 95
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Sun Oct 28 11:35:14 CET 2012
Ez mutatja, hogy a lóerő megadása, vagy az alapján összehasonlítani
semmit sem ér.
Itt pl. egy vállalaton (angolul Enterprise) belül is mekkorák az
eltérések a teljesítménygörbe menetében.
Gábor
2012.10.28. 11:21 keltezéssel, Xorn írta:
> "There is no replacement for displacement."
>
> A 2.0 TDCi Mondeo 130 lóerő, ez a szutyok meg 125, egy kisebb,
> könnyebb kasztniban. Akkor elvileg ugyanúgy, de még talán jobban is
> kellene mennie, ugyebár... :-)
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2012/10/27 Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>:
>> Es tudod, szerintem mi a legbosznyantobb ket dolog ezekben az autokban?
>>
>> 1. az adozas/biztositas. Ha mar van egy 125 pacis autom, ami utan egy vagon
>> penzt fizetek evente, akkor az menjen is ugym nint egy 125 pacis auto!
>>
>> 2. ezek az autok a leggyakrabban hasznalt sebessegtartomanyokban halottak.
>> Ahogy Te is irtad, 50 kornyeken harmasban kell menni veluk - kozrohej!
>> Ugyanigy, 90 kornyeken, ahol ez ember elvarna, hogy adott esetben elozni is
>> tudjon, szinten halottak. Hacsak nem valtasz vissza otosbol kettesbe, es
>> uveghangon jaratod. :)))
>>
>> Szoval - szerintem - az autogyartas mai szinvonalan, Otto es Diesel elvu
>> motorokkal csak es kizarolag _loketterfogatbol_ lehet "erot gyartani".
>>
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> Az hagyján, én vezettem is...
>>>
>>> Dinamikában finoman szólva is röhejes. Csak kuplunggal meg lehet
>>> csúsztatni (pl. dugóban araszoláshoz), de már itt is az elektronika
>>> aktív közreműködése kell, hogy ne fulladjon le. 2000-es fordulatnál
>>> lakott terület hármasban már fel-felvillan a nyíl, hogy tegyek
>>> négyest. Ha teszek, 1500-on, turbonyomás alatt pörög a motor 50-nél. A
>>> mondott hármas 50-ből nyomtam neki egy padlót a település vége
>>> táblánál. Arra számítottam, hogy na, most akkor elindilunk végre. Hát
>>> ja. Após 55 pacis 1.2 benzines Fabiájában volt utoljára hasonló
>>> érzésem: nyomnám tovább, hogy valami történjen végre, de már a sarkam
>>> is szikrázik a flaszteron... Ezt a dinamikát az az autó is tudta turbo
>>> és istennyila nélkül... 100-as tempónál, 4000-es fordulat környékén
>>> kezdett volna valami életjeleket mutatni, de annál gyorsabban nem
>>> mehettem vele, sima országúton voltunk. Ja, és ilyen üzemi körülmények
>>> között fogyaszt 7,1 litert a saját számítógépe szerint. Nekem a 2.2
>>> TDCi meg 6,2-t, gázolajból, és közben tollpihével simogatva a
>>> gázpedált körbeautózza ezt az ipari hulladékot. Akkor most miről is
>>> beszélünk...?
>>>
>>> Két dolog tetszett benne összesen, amiből az egyikkel rögtön elvi
>>> bajom is van. Az egyik, hogy nem csak tempomat van, de
>>> sebességkorlátozó is. Kb. 3/4 gázpedálállásig nem hajlandó gyorsabban
>>> menni, mint a beállított. A tempomatát ill. sebességkorlátozót konkrét
>>> számértékre állítja be az ember, és a mutatós sebességmérő is pontosan
>>> ugyanannyit mutat. A bajom meg az, hogy vagy tempomat, vagy
>>> sebességkorlátozó. Olyan üzemmód nincs, hogy tempomat, de ha pl.
>>> fékezéssel vagy váltással kikapcsolom, attól még a sebességkorlátozó
>>> maradjon bekapcsolva.
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> On Sat, Oct 27, 2012 at 6:19 PM, Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at> wrote:
>>>> Az uj Ford Focus egyik valtozata: 1.0 EcoBoost 92 kW/125 LE.
>>>>
>>>> Ez egy vicc. (Szerintem.)
>>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list