[elektro-etc] Azert ez se semmi! - volt: 91 vs. 95
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Sat Oct 27 19:27:17 CEST 2012
Es tudod, szerintem mi a legbosznyantobb ket dolog ezekben az autokban?
1. az adozas/biztositas. Ha mar van egy 125 pacis autom, ami utan egy
vagon penzt fizetek evente, akkor az menjen is ugym nint egy 125 pacis auto!
2. ezek az autok a leggyakrabban hasznalt sebessegtartomanyokban
halottak. Ahogy Te is irtad, 50 kornyeken harmasban kell menni veluk -
kozrohej! Ugyanigy, 90 kornyeken, ahol ez ember elvarna, hogy adott
esetben elozni is tudjon, szinten halottak. Hacsak nem valtasz vissza
otosbol kettesbe, es uveghangon jaratod. :)))
Szoval - szerintem - az autogyartas mai szinvonalan, Otto es Diesel elvu
motorokkal csak es kizarolag _loketterfogatbol_ lehet "erot gyartani".
Karoly
-------- Original Message --------
> Az hagyján, én vezettem is...
>
> Dinamikában finoman szólva is röhejes. Csak kuplunggal meg lehet
> csúsztatni (pl. dugóban araszoláshoz), de már itt is az elektronika
> aktív közreműködése kell, hogy ne fulladjon le. 2000-es fordulatnál
> lakott terület hármasban már fel-felvillan a nyíl, hogy tegyek
> négyest. Ha teszek, 1500-on, turbonyomás alatt pörög a motor 50-nél. A
> mondott hármas 50-ből nyomtam neki egy padlót a település vége
> táblánál. Arra számítottam, hogy na, most akkor elindilunk végre. Hát
> ja. Após 55 pacis 1.2 benzines Fabiájában volt utoljára hasonló
> érzésem: nyomnám tovább, hogy valami történjen végre, de már a sarkam
> is szikrázik a flaszteron... Ezt a dinamikát az az autó is tudta turbo
> és istennyila nélkül... 100-as tempónál, 4000-es fordulat környékén
> kezdett volna valami életjeleket mutatni, de annál gyorsabban nem
> mehettem vele, sima országúton voltunk. Ja, és ilyen üzemi körülmények
> között fogyaszt 7,1 litert a saját számítógépe szerint. Nekem a 2.2
> TDCi meg 6,2-t, gázolajból, és közben tollpihével simogatva a
> gázpedált körbeautózza ezt az ipari hulladékot. Akkor most miről is
> beszélünk...?
>
> Két dolog tetszett benne összesen, amiből az egyikkel rögtön elvi
> bajom is van. Az egyik, hogy nem csak tempomat van, de
> sebességkorlátozó is. Kb. 3/4 gázpedálállásig nem hajlandó gyorsabban
> menni, mint a beállított. A tempomatát ill. sebességkorlátozót konkrét
> számértékre állítja be az ember, és a mutatós sebességmérő is pontosan
> ugyanannyit mutat. A bajom meg az, hogy vagy tempomat, vagy
> sebességkorlátozó. Olyan üzemmód nincs, hogy tempomat, de ha pl.
> fékezéssel vagy váltással kikapcsolom, attól még a sebességkorlátozó
> maradjon bekapcsolva.
>
> Best regards,
> Andy
>
> On Sat, Oct 27, 2012 at 6:19 PM, Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> wrote:
>> Az uj Ford Focus egyik valtozata: 1.0 EcoBoost 92 kW/125 LE.
>>
>> Ez egy vicc. (Szerintem.)
>>
>> Karoly
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list