[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

VF ferenc.valenta at gmail.com
Thu Jun 14 17:50:21 CEST 2012


On 6/14/2012 2:08 AM, charles hoss wrote:

> nekem ez igazi sotetzold hisztinek tunik .

Nekem nem. A szabvanyban is benne van, remelem majd bukik a
sok 2-3 eves, szetrohadt FSI a muszakin/zoldkartyan.

> a transient conditions valoszinuleg tenyleg csak pillanatokat jelent -

Pontosan. Amikor dizelt padlozod, es poffen egyet, a benzines
tuldusit, omlik belole a CH, es ujabban a korom is - csak nem latszik.
Aztan amikor kopik az injektor stb... ez allandosul, persze talan meg
akkor sem latszik, lathatatlanul gyilkol.

> masreszt a benzin befecskendezese es a gazolaje abban mindenkepp elter
> hogy a rovidebb szenlancu anyag gyorsabban , tisztabban eg .

Ezert kell 2000 barral porlasztani, a benzinhez meg eleg kb
tized nyomas. Ez majdnem ki is egyenliti a kulonbseget.

> ha egy motor 3000-et forog es gazolajat eget , akkor oriasi
> elobefecskendezes kell neki , mert mar nem tud elegni - ezzel elmegy a
> hatasfok is .
> ugyanez a benzinesnel meg eleg alacsony elogyujtassal lekezelheto .

Tovabb egyenliti a sebesseget, hogy a dizelben mindig nagyobb a
gaznyomas is, mert pillangoszelep tobbnyire nincs, mindig teletoltik,
szinte mindig van turbo is, nagy legfelesleg van. Ritka levegoben
a benzin is lassabban eg, a gazolaj meg talan egyaltalan nem, vagy
hasznalhatatlanul rosszul egne.
A termodinamikai hatasfok - tobbek kozott az elnyujtott eges miatt -
valoban alacsonyabb, mint egy elmeleti, ugyanolyan kompresszioval
mukodo (oops, most mar valoban van ilyen) benzinesnel lenne.

> ez egy erdekes kutatas - de azert a korom hatasait mar az angol
> kemenyseprok hererakjanak vizsgalatokor megtalaltak - benzpiren stb .

Persze, nem is vitatom.

>> Aztan a tobb 10 eves banyagepekkel szerzett tapasztalatot kozvetlenul
>> atvinni az uj dizelekre szinten nem logikus...
>
> nem , kifejezetten romlott a helyzet - de a ddt-t sem aznap tudtak
> felderiteni - egy konstans valtozo fejlesztett technika eseten minden
> nap el lehet modnani ezt - de egy koveteses vizsgalat bizonyito ereju
> - szilard bizonyitek .

Figyu, ezek az emberek a fold alatt, napi sok ora folyamatos
dizelfustben elnek. Es most, sok eves kutatas utan, sikerult kimutatni,
hogy a fust karos. Gratulalok. Vajon mekkora veszelyt jelent ez
valojaban? Ha azonnal mindenkit megolne az a fustmennyiseg, akkor sem
biztos, hogy a varosi levego komoly veszelyforras lenne.
A cian tenyleg mindenkit masodpercek alatt megol megfelelo dozisban.
Es minden boltban lehet kapni cianoakrilat ragasztot, es megesszuk a
gyumolcsmagokkal.

> dexter

-- 
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design  http://supportnet.mentor.com/



More information about the Elektro-etc mailing list