[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Thu Jun 14 02:41:00 CEST 2012


Azert a Max Planc institute nem az a hobbikertesz kategoria....

Amit emlitesz hihetetlenul keves kategoriat - nos azt en az orrommal erzem 300meter utan is. Pedig nincs atlagon feluli szaglasom...

Normafanal barkinek meg tudom mutatni, erezni fogja. Fut az ember, sporthoteltol jon ki a dizel es erzem mikor mar nem latom csak hallom a gumizajat...

Benyas rendorautot sosem erzem, pedig gyakori h mellettem megy el. 

Oke, tudom....attol meg lehet gyilkos.
De ami eleve budos az embernek az biztos nem jo...

Arnold
Sent from my iPhone

On 2012.06.13., at 18:38, VF <ferenc.valenta at gmail.com> wrote:

> 
> Haho,
> 
> Meg mindig azt hiszitek, es sajnos nem csak ti, hanem eleg sokan,
> hogy a problema az uzemanyag. Pedig maga a mukodesi elv, a kozvetlen
> befecskendezes a problema. A GDI/FSI/egyeb benzines is ugyanugy ontja
> magabol a reszecskeket:
> 
> http://bznotes.wordpress.com/2007/01/14/soot-emissions-from-gasoline-direct-injectin-gdi-engines/
> "Under transient conditions GDi engines produce about as much soot as a modern diesel engine, and hence to reach PM regulatory limits, a particulate filter may be required."
> 
> Csak irjatok be gugliba: gdi particulate emissions
> 
> Viszont cserebe 20%..30% megtakaritas erheto el, dizellel meg tobb.
> 
> A legtisztabb uzemu, viszont nem tul takarekos megoldas a hagyomanyos,
> szivocsobe fecskendezo benzines. Megint jon vissza, pont a kibocsatas
> miatt. (ezt dizellel sajna nem lehet megcsinalni)
> 
> De elemezzuk egy kicsit a temaindito cikket is. Kell ugye sok ember,
> akik hosszu ideig vannak kiteve magas koncentracioju. Kiket talaltak
> meg? A banyaszokat :) Akik koztudottan tiszta, pormentes levegoben
> dolgoznak, nem robbantgatnak fold alatt, az egyetlen szennyezes ami
> eri oket, a dizelfust. Hat ez eleg ROTFL.
> Kar, hogy nem talalni hasonloan fold alatt dolgozo embereket, akik
> hasonlo koncentracioju benzinfustben elnek nap mint nap, ezert nem
> lehet osszehasonlitani a ket fust hatasat.
> Aztan a tobb 10 eves banyagepekkel szerzett tapasztalatot kozvetlenul
> atvinni az uj dizelekre szinten nem logikus...
> Manapsag 5mg/km a reszecske-kibocsatas limit, 2mg/km-et a legtobb ma
> kaphato uj dizel tud. Ez hihetetlenul keves, gyakorlatilag semmi.
> Ok, ha elromlik, jon a fust. Akkor meg kell javitani, de mint tudjuk,
> a lathato fust kevesbe veszelyes :)
> 
> 
> On 6/13/2012 9:11 AM, Arnold Fuzesi wrote:
>> http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
>> 
>> Szomoru h az apropenz ekkora ur. (mert minimalisan olcsobb egy jol megvalasztott motor eseten)
>> 
>> Megszomorubb, h nem tanulunk a hibainkbol. Biztosra veszem h 20 ev mulva ugy fogunk visszagondolni a dizelre mint az azbesztre es a DDT-re. Ha egyaltalan megerjuk... a mostani dizel amokfutas hatasa 10-20 ev mulva fog jelentkezni tippem szerint. Valszeg tetozni sem tetozott meg ez a hulye mania... szomoru... (vallas lett belole, nehezen is fogjak belatni milyen gaz, akik hisznek benne...)
>> 
>> Johetne mar a hibrid korszak... ugy rendesen.
>> 
>> Arnold
>> Sent from my iPhone
> 
> -- 
> Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
> Automotive Network Design  http://supportnet.mentor.com/
> 



More information about the Elektro-etc mailing list