[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Jun 14 02:08:25 CEST 2012
VF <ferenc.valenta at gmail.com> írta (2012. június 13. 18:38):
>
> Haho,
>
> Meg mindig azt hiszitek, es sajnos nem csak ti, hanem eleg sokan,
> hogy a problema az uzemanyag. Pedig maga a mukodesi elv, a kozvetlen
> befecskendezes a problema. A GDI/FSI/egyeb benzines is ugyanugy ontja
> magabol a reszecskeket:
>
> http://bznotes.wordpress.com/2007/01/14/soot-emissions-from-gasoline-direct-injectin-gdi-engines/
> "Under transient conditions GDi engines produce about as much soot as a
> modern diesel engine, and hence to reach PM regulatory limits, a particulate
> filter may be required."
nekem ez igazi sotetzold hisztinek tunik .
a transient conditions valoszinuleg tenyleg csak pillanatokat jelent -
masreszt a benzin befecskendezese es a gazolaje abban mindenkepp elter
hogy a rovidebb szenlancu anyag gyorsabban , tisztabban eg .
ha egy motor 3000-et forog es gazolajat eget , akkor oriasi
elobefecskendezes kell neki , mert mar nem tud elegni - ezzel elmegy a
hatasfok is .
ugyanez a benzinesnel meg eleg alacsony elogyujtassal lekezelheto .
> Kar, hogy nem talalni hasonloan fold alatt dolgozo embereket, akik
> hasonlo koncentracioju benzinfustben elnek nap mint nap, ezert nem
> lehet osszehasonlitani a ket fust hatasat.
ez egy erdekes kutatas - de azert a korom hatasait mar az angol
kemenyseprok hererakjanak vizsgalatokor megtalaltak - benzpiren stb .
ami egyedul a tudorak ellen szolt az az hogy a kiserleti patkanyok nem
emberek - es ugy tunik hogy talan naluk nincs koromszallitasi
funkcioja a makrofagoknak - igy az hogy bennuk tudorakot okozott , nem
volt igazan szilard bizonyitek . ugyanakkor az apro reszecskek
atjutnak az alveolusok falan , es innen mar szabadon okozhat a maj ,
holyagrakot stb .
> Aztan a tobb 10 eves banyagepekkel szerzett tapasztalatot kozvetlenul
> atvinni az uj dizelekre szinten nem logikus...
nem , kifejezetten romlott a helyzet - de a ddt-t sem aznap tudtak
felderiteni - egy konstans valtozo fejlesztett technika eseten minden
nap el lehet modnani ezt - de egy koveteses vizsgalat bizonyito ereju
- szilard bizonyitek .
> Ok, ha elromlik, jon a fust. Akkor meg kell javitani, de mint tudjuk,
> a lathato fust kevesbe veszelyes :)
igy igaz . ha elkezd lathatoan fustolni , akkor valoszinuleg az osszes
tobbi emisszioja meredeken csokken .
tok logikus .
mint egy atomreaktor : a sugarzas nem lathato - tehat ha a reaktor
fustot okad , akkor biztos hogy nincs ok az aggodalomra .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list