[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
Arnold Fuzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Thu Jun 14 02:27:23 CEST 2012
Ez bennem is megfordult. A bkv perelese.... Brutal amit nyomnak... Tul van minden hataron...
Arnold
Sent from my iPhone
On 2012.06.13., at 20:09, Acs Gabor <levlista at e8e.eu> wrote:
> Lehet, hogy még nem említettem :)
> Nincs olyan dízel szgk, aminél ne tudnék mutatni 10 percen belül legalább 20-szoros részecskefelhőt kibocsátó buszt. Nap mint nap látom, egyszerűen borzasztó, valahogy úgy kezdem érezni magam, mint Arnold ezzel kapcsolatban. Fel nem foghatom, hogy ezzel nem tesz senki semmit.
> De ha most felvette a Who a listájára a dízelfüstöt, talán be lehetne perelni a BKV-t veszélyeztetésért.
>
> Arra még kíváncsi lennék, hogy ez a részecske meddig tud elszállni a levegővel. Pl. 4. emeletig feljön-e.
>
>
>
> Gábor
>
>
> 2012.06.13. 18:38 keltezéssel, VF írta:
>>
>> Haho,
>>
>> Meg mindig azt hiszitek, es sajnos nem csak ti, hanem eleg sokan,
>> hogy a problema az uzemanyag. Pedig maga a mukodesi elv, a kozvetlen
>> befecskendezes a problema. A GDI/FSI/egyeb benzines is ugyanugy ontja
>> magabol a reszecskeket:
>>
>> http://bznotes.wordpress.com/2007/01/14/soot-emissions-from-gasoline-direct-injectin-gdi-engines/
>> "Under transient conditions GDi engines produce about as much soot as a modern diesel engine, and hence to reach PM regulatory limits, a particulate filter may be required."
>>
>> Csak irjatok be gugliba: gdi particulate emissions
>>
>> Viszont cserebe 20%..30% megtakaritas erheto el, dizellel meg tobb.
>>
>> A legtisztabb uzemu, viszont nem tul takarekos megoldas a hagyomanyos,
>> szivocsobe fecskendezo benzines. Megint jon vissza, pont a kibocsatas
>> miatt. (ezt dizellel sajna nem lehet megcsinalni)
>>
>> De elemezzuk egy kicsit a temaindito cikket is. Kell ugye sok ember,
>> akik hosszu ideig vannak kiteve magas koncentracioju. Kiket talaltak
>> meg? A banyaszokat :) Akik koztudottan tiszta, pormentes levegoben
>> dolgoznak, nem robbantgatnak fold alatt, az egyetlen szennyezes ami
>> eri oket, a dizelfust. Hat ez eleg ROTFL.
>> Kar, hogy nem talalni hasonloan fold alatt dolgozo embereket, akik
>> hasonlo koncentracioju benzinfustben elnek nap mint nap, ezert nem
>> lehet osszehasonlitani a ket fust hatasat.
>> Aztan a tobb 10 eves banyagepekkel szerzett tapasztalatot kozvetlenul
>> atvinni az uj dizelekre szinten nem logikus...
>> Manapsag 5mg/km a reszecske-kibocsatas limit, 2mg/km-et a legtobb ma
>> kaphato uj dizel tud. Ez hihetetlenul keves, gyakorlatilag semmi.
>> Ok, ha elromlik, jon a fust. Akkor meg kell javitani, de mint tudjuk,
>> a lathato fust kevesbe veszelyes :)
>>
>>
>> On 6/13/2012 9:11 AM, Arnold Fuzesi wrote:
>>> http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
>>>
>>> Szomoru h az apropenz ekkora ur. (mert minimalisan olcsobb egy jol megvalasztott motor eseten)
>>>
>>> Megszomorubb, h nem tanulunk a hibainkbol. Biztosra veszem h 20 ev mulva ugy fogunk visszagondolni a dizelre mint az azbesztre es a DDT-re. Ha egyaltalan megerjuk... a mostani dizel amokfutas hatasa 10-20 ev mulva fog jelentkezni tippem szerint. Valszeg tetozni sem tetozott meg ez a hulye mania... szomoru... (vallas lett belole, nehezen is fogjak belatni milyen gaz, akik hisznek benne...)
>>>
>>> Johetne mar a hibrid korszak... ugy rendesen.
>>>
>>> Arnold
>>> Sent from my iPhone
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list