[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

VF ferenc.valenta at gmail.com
Mon Jun 11 18:27:25 CEST 2012


jhidvegi wrote:

> Hogy mik vannak! Nem tudtam.
> Akkor viszont rohadtul nem értem, hogy a dízelnél miért kezdtek el menni 
> lefelé a kompresszióval, amikor annak egy oka lehet csak: a túl sok 
> nitrogénoxid. Ha a probléma katalizátorral orvosolható, akkor a jó 
> hatásfokot ezért elkúrni....

Ugy erted, egyetlen logikus oka.
Valakinek a magas kompresszios dizel bardolatlan kerregese bantsa
az o erzekeny, V8 bugyogashoz szokott fulet, mar csak ennek eltuntetese
is meger 1-2 literrel nagyobb fogyasztast.
Az NOx katalizator amugy sem egyszeru dolog.
A lambda korlatozasa EGR-rel a reszecske-kibocsatasra van rossz
hatassal. Meg lehet csinalni, hogy ne kelljen NOx katalizator, de
akkor meg DPF kell.
Vagy vissza kell venni a kompressziot, de az meg a fogyasztast noveli.

Ezek kozott kell ugyesen egyensulyozni.

Benzineseknel ugyanezek a problemak... Ott is mindent osszeszenvednek a
mernokok, hogy a fogyasztas is jo legyen, meg a kibocsatas is. Diesotto,
befecskendezes egyszerre a szivocsobe es a hengerbe, lambda-szonda
mindenhol stb...
Egyre komplikaltabb a rendszer.

> hjozsi

-- 
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design  http://supportnet.mentor.com/



More information about the Elektro-etc mailing list