[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

potyo potyo.ada at gmail.com
Mon Jun 11 12:43:40 CEST 2012


2012. június 11. 12:07 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:

> A mérési ciklusról meg annyit, hogy sok autóban a megoldás az, hogy
> simán beszívott levegőt kevernek a kipufogógázhoz hidegindítás után,
> hogy "higítsa" az ott lévő, hideg katalizátor miatt el nem tüntetett
> káros dolgokat. Így tudják teljesíteni a határértéket. Persze, mert
> nem az abszolútértéket nézik, hanem a %-os arányt.


Szerintem nem emiatt van a levegő befúvás, mert ez így túl nyílvánvaló
átverés lenne. Hidegen a motornak dús keverék kell a stabil járáshoz,
viszont a katalizátorba érve az elégetlen szénhidrogéneket a katalizátor
oxigén híján nem tudná oxidálni, ezért vezetnek plusz levegőt az NOx
redukciót végző rész után az oxidáló rész elé, hogy ott legyen elég oxigén
az oxidációhoz. Üzemmelegen a motor már az ideális benzin-levegő aránnyal
dolgozik, így akkor már nincs szükség a plusz oxigén bevezetésére, hiszen
elvileg épp megfelelő mennyiség érkezik az oxidációs katalizátorhoz.


More information about the Elektro-etc mailing list