[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Jun 11 12:54:04 CEST 2012


2012/6/11 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
> 2012. június 11. 12:07 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
>
>> A mérési ciklusról meg annyit, hogy sok autóban a megoldás az, hogy
>> simán beszívott levegőt kevernek a kipufogógázhoz hidegindítás után,
>> hogy "higítsa" az ott lévő, hideg katalizátor miatt el nem tüntetett
>> káros dolgokat. Így tudják teljesíteni a határértéket. Persze, mert
>> nem az abszolútértéket nézik, hanem a %-os arányt.
>
> Szerintem nem emiatt van a levegő befúvás, mert ez így túl nyílvánvaló
> átverés lenne. Hidegen a motornak dús keverék kell a stabil járáshoz,
> viszont a katalizátorba érve az elégetlen szénhidrogéneket a katalizátor
> oxigén híján nem tudná oxidálni, ezért vezetnek plusz levegőt az NOx
> redukciót végző rész után az oxidáló rész elé, hogy ott legyen elég oxigén
> az oxidációhoz. Üzemmelegen a motor már az ideális benzin-levegő aránnyal
> dolgozik, így akkor már nincs szükség a plusz oxigén bevezetésére, hiszen
> elvileg épp megfelelő mennyiség érkezik az oxidációs katalizátorhoz.

Majd utánanézek, de szerintem simán a higítás a cél. A katalizátor nem
működik, merthogy ugye még hideg, annak minek kellene a plusz levegő?

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list