[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
Arnold Fuzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sat Jun 9 14:11:34 CEST 2012
Erdemes lesz egy keresztmerevitot a tornyokra beszerezni vasarlas utan. Durvan dontott a rugostag, hogy tudja kozeliteni geometriaban a kettos keresztlengokart. Cserebe rendesen cibalja a kasznit rugozasnal pont ott, es ugy ahol es ahogy marha nehez mereviteni....melegen sajtolt acel ide vagy oda. Ponthegesztes nehezen viseli ha "lelegeztetik". Aztan jon a nyuszogos kaszni, szelvedorepedes, es a vezetesi elmeny csokkenese. Nemszimpi... hacsak nem forgatjak el a ponthegesztesek sikjat is az erovel parhuzamosra, vagy trukkoznek vmit.
A tobbi erdekes nagyon. Azert hihetetlen mit ki nem hoznak meg a belsoegesu motorokbol... :)
Arnold
Sent from my iPhone
On 2012.06.09., at 13:14, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
> 2012. június 8. 0:21 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>
>> felek te latod tok rosszul . az adooptimalizalas folyik . a mai
>> dizelek mar messze nem esznek annyival kevesebbet mint a benyasok es
>> kozben kicsit felborult a vilag . egy csomo embert meg jol csobehuznak
>> es aztan vege - amikor kihal az a generacio aki meg latta azookat a
>> blokkokat amiket "regi td , tdi" neven ismerunk , akkor az uj majd
>> megnezi a felhozatalt es vesz egy benyast .
>> ha tiz eve kezdtem volna az autozast , nem kerdes hogy mit valasztanek
>> . ha most kene egy uj autot venni ... talan egy koreai dizelt meg
>> mernek venni .
>> a scudoval nem tudok olyan keveset fogyasztani mint a ducatoval -
>> pedig egy scudo II es egy ducato maxi nem egy kategoria .
>
>
> Itt a válasz, miért nem esznek annyit a mai dízelek:
> http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/06/14/no_esp_no_airbag_no_para/2/#
>
> "Hogy mi értelme a kis kompressziónak? Természetesen ez nem azt jelenti,
> hogy ez így jó, hanem azt, hogy így optimális, például emisszió
> szempontjából. Mivel a nyomás lassabban nő, kicsit előbb fecskendeznek be,
> ettől picit jobban keveredik a gázolaj a levegővel, és talán kevesebb az
> oxigénben aránytalanul dús rész, a hőmérséklet alacsonyabb, az égési
> csúcsnyomás pedig csökken. Ezért kevesebb nitrogénoxid képződik.
> Olyannyira, hogy nincs szükség az Euro 6-os norma teljesítéséhez külön
> kezelésre, mint például denox-katalizátor, Ad-blue adalék és egyéb
> kényelmetlenségek."
>
> Vagyis a motor többet fogyaszt, télen majd gondolom 5kW-al megy az
> előizzítás, hogy beinduljon egyáltalán, annyira kicsi a sűrítési aránya, de
> legalább nem kell rá katalizátor meg AdBlue... Ez milyen már, hogy benzines
> és dízel is 1:14 sűrítési aránnyal van?
More information about the Elektro-etc
mailing list