[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
VF
ferenc.valenta at gmail.com
Wed Jun 6 19:29:28 CEST 2012
charles hoss wrote:
> nem , mert europai - eleg ha rairjuk hogy zold vagy blue vagy
> tokomtudja mi - a kornyezetvedelem kizarolag marketing eszkoz .
> rovidebb elettartam , nagyobb fogyasztas - azert hogy az emisszio egy
> pcit csokkenjen .
Szerintem ez nem igy van, de ha igy lenne, akkor sem hulyeseg.
Lesz egy csomo veszelyes hulladek, de az egy helyen ossze van gyujtve,
egyszeruen megoldhato a feldolgozasa, veszelytelenitese.
Cserebe tisztabb marad a levego.
De nyilvan nagy penzek is vannak ebben.
>> fogyasztania, nemde? Már csak azért is, mert visszatáplál fékezéskor, meg a
>> motor nem jár üresben, amikor jószerivel vagy ténylegesen is áll az autó.
>
> elvben , de akkor is nehez .
Nem neztem meg a cikket, mert ha jol latom csak video, es ahhoz
most nem volt idom. Ez valodi, bolygomuves dizelhibrid?
A regebbiek egyszerubb, es nyilvan kevesbe rugalmas/hatekony
megoldasokat hasznaltak, pl elso kereket dizel hajtja hatsot villany
stb... De egyebkent is a dizel fogyasztasan nem segit annyit a
hibridizalas. A dizel fogyasztasa reszterhelesen sem no meg ugy mint
a benzinese, az optimalis fordulatszam-tartomanyban tartas sem segit
annyit, mint egy benzinesnel.
Es persze nehezebb is.
> igen van . a dizel mint elv ostobasag .
Ne mar :) Tobb komolysagot.
> a dizel erossege hogy szeles tartomanyban tud hatekonyan mukodni .
> ettol zsenialis .
> a turbosoknal ez szukult - amit aztan fordulatszam novelessel meg
> mindenfele trukkozessel javitottak - a vegen pedig elveszett a
> hatekonysag (mostanra sokat fogyasztanak)
> de ez csak turbodizel fikazas - ami miatt ez varosra borzalom :
> korom emisszio - nem is kerdes .
> NOx emisszio - stop&go uzemben ? vacak
Ebbe most nem megyek bele, de nem igaz.
> ha hatekony hibridet akarnek csinalni , akkor egy egyetlen
> uzemallapotra kihegyezett benzines motort tennek bele , ami ilyenkor
> ugyanolyan hatekony tud lenni mint a dizel - mivel a reszterhelesben
> rosszabb a hatekonysaga - itt ez kikerulheto .
Meglatjuk, meddig jutnak el a dizelhibridekkel. Meg nem sok
tapasztalat van vele. Lehet, hogy valoban olyan kicsi a megtakaritas,
hogy nincs ertelme.
Viszont autopalyan a sima turbodizel a nyero. Lehet hogy az lesz a
jovo, hogy varosban hibrid, utazashoz dizel. Meglatjuk.
> akkor en kezdem : utalom a kamuhibrideket , a mikrohibrideket , a
> hibas koncepcio alapjan takolt autokat es a marketingeseket akik
> lehazudjak a csillagot az egrol .
Eddig egyetertek.
> http://totalcar.hu/magazin/velemeny/levelke/
> csak olvass bele mi a kornyezetvedelem .
2008-as, elegge elfogult cikk.
> dexter
--
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com> Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design http://supportnet.mentor.com/
More information about the Elektro-etc
mailing list