[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
potyo
potyo.ada at gmail.com
Sat Jun 9 13:14:40 CEST 2012
2012. június 8. 0:21 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> felek te latod tok rosszul . az adooptimalizalas folyik . a mai
> dizelek mar messze nem esznek annyival kevesebbet mint a benyasok es
> kozben kicsit felborult a vilag . egy csomo embert meg jol csobehuznak
> es aztan vege - amikor kihal az a generacio aki meg latta azookat a
> blokkokat amiket "regi td , tdi" neven ismerunk , akkor az uj majd
> megnezi a felhozatalt es vesz egy benyast .
> ha tiz eve kezdtem volna az autozast , nem kerdes hogy mit valasztanek
> . ha most kene egy uj autot venni ... talan egy koreai dizelt meg
> mernek venni .
> a scudoval nem tudok olyan keveset fogyasztani mint a ducatoval -
> pedig egy scudo II es egy ducato maxi nem egy kategoria .
Itt a válasz, miért nem esznek annyit a mai dízelek:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/06/14/no_esp_no_airbag_no_para/2/#
"Hogy mi értelme a kis kompressziónak? Természetesen ez nem azt jelenti,
hogy ez így jó, hanem azt, hogy így optimális, például emisszió
szempontjából. Mivel a nyomás lassabban nő, kicsit előbb fecskendeznek be,
ettől picit jobban keveredik a gázolaj a levegővel, és talán kevesebb az
oxigénben aránytalanul dús rész, a hőmérséklet alacsonyabb, az égési
csúcsnyomás pedig csökken. Ezért kevesebb nitrogénoxid képződik.
Olyannyira, hogy nincs szükség az Euro 6-os norma teljesítéséhez külön
kezelésre, mint például denox-katalizátor, Ad-blue adalék és egyéb
kényelmetlenségek."
Vagyis a motor többet fogyaszt, télen majd gondolom 5kW-al megy az
előizzítás, hogy beinduljon egyáltalán, annyira kicsi a sűrítési aránya, de
legalább nem kell rá katalizátor meg AdBlue... Ez milyen már, hogy benzines
és dízel is 1:14 sűrítési aránnyal van?
More information about the Elektro-etc
mailing list