[elektro-etc] egykereku
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Jun 7 13:04:12 CEST 2012
charles hoss wrote:
> Szerintem ott nem erted a dolgot hogy mechanikaban es anyagban
> gondolkodsz. Itt a porgettyuk csak az erot adnak - a fizikat
> emeszthetove egy kontroller tenne - amivel az osszes ilyen "en igy
> gondolom" igazza valna - mert addig tekergeti szervokkal amig jo nem
> lesz.
Procival a világot is meg lehet váltani, de a fizika által leírt
törvényszerűségeket nem lehet áthágni.
Szerintem meg te nem érted a pörgettyűk hatását részleteiben, a keletkező
nyomatékok irányait, én meg igen. De te nagyvonalúan átlépsz ezen ezzel a
kontroller jelszóval.
Mindegy, nem érdemes vitatkozni.
A felhozott példa azért tök más, mert ott kétkerekű a járgány, a két kerék meg
képes a talajra ható erők által nyomatékot létrehozni. Nem véletlen, hogy nem
találsz az egykerekűre pörgettyű által megoldott stabil módit.
Valaki írta, hogy a gyorsítás-fékezés mindig gond lesz. Én ezzel egyetértek,
sosem fog pont emiatt bekerülni a hétköznapi járművek közé, hacsaknem valami
másfajta külső erő be nem lép, pl sugárhajtómű gyorsításra, fékezésre,
fordulásra egyaránt.
> A lit motornal egy auto lendkereknel kisebb vas porog 12000-et. Az nem
> lehet muszaki kihivas.
A lendkerekeknek ma már kiterjedt gyakorlata, irodalma, technikai megvalósítása
van, de a mechanikai energia olyan eszetlenül kicsi a többi, hozzáférhetőhöz
képest, hogy tán sosem lesz számottevő az alkalmazása. Főleg nem kicsi
méretekben, mert a bődületes fordulatszámot kezelni is kell tudni (kicsatolni,
bevinni energiát). Ha nem bődületes a fordulatszám, akkor a tömegnek, átmérőnek
kell marha nagynak lennie, az meg csak statikus holmiban okés, vagy bazi nagy
járműben, buszban pl.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list