[elektro-etc] egykereku

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Thu Jun 7 13:22:46 CEST 2012


Az a baj a csupasz fizika vs agy+mechanika osszevetesben hogy ezek alapjan
egykereu biciklizni , motorral egykerekezni sem lehetne , mert ezek
alapvetoen instabil allapotok. Szerintem ezt is csak a sw tartja egyben .
De ha gepkozelbe jutok , linkelek porgettyu stabilizalt hajot.
Nem ossze-vissza leng , a hullamokhoz kepest derekszogben (ugy ertelme sem
lenne) , hanem egyszeruen megall a billeges amint felporog. Az ebbol a
szempontbol megfelel az egykerekunek .

Bye
Dexter
2012.06.07. 13:04, "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com> ezt írta:

> charles hoss wrote:
>
>> Szerintem ott nem erted a dolgot hogy mechanikaban es anyagban
>> gondolkodsz. Itt a porgettyuk csak az erot adnak - a fizikat
>> emeszthetove egy kontroller tenne - amivel az osszes ilyen "en igy
>> gondolom" igazza valna - mert addig tekergeti szervokkal amig jo nem
>> lesz.
>>
>
> Procival a világot is meg lehet váltani, de a fizika által leírt
> törvényszerűségeket nem lehet áthágni.
>
> Szerintem meg te nem érted a pörgettyűk hatását részleteiben, a keletkező
> nyomatékok irányait, én meg igen. De te nagyvonalúan átlépsz ezen ezzel a
> kontroller jelszóval.
>
> Mindegy, nem érdemes vitatkozni.
>
> A felhozott példa azért tök más, mert ott kétkerekű a járgány, a két kerék
> meg képes a talajra ható erők által nyomatékot létrehozni. Nem véletlen,
> hogy nem találsz az egykerekűre pörgettyű által megoldott stabil módit.
>
> Valaki írta, hogy a gyorsítás-fékezés mindig gond lesz. Én ezzel
> egyetértek, sosem fog pont emiatt bekerülni a hétköznapi járművek közé,
> hacsaknem valami másfajta külső erő be nem lép, pl sugárhajtómű
> gyorsításra, fékezésre, fordulásra egyaránt.
>
>  A lit motornal egy auto lendkereknel kisebb vas porog 12000-et. Az nem
>> lehet muszaki kihivas.
>>
>
> A lendkerekeknek ma már kiterjedt gyakorlata, irodalma, technikai
> megvalósítása van, de a mechanikai energia olyan eszetlenül kicsi a többi,
> hozzáférhetőhöz képest, hogy tán sosem lesz számottevő az alkalmazása.
> Főleg nem kicsi méretekben, mert a bődületes fordulatszámot kezelni is kell
> tudni (kicsatolni, bevinni energiát). Ha nem bődületes a fordulatszám,
> akkor a tömegnek, átmérőnek kell marha nagynak lennie, az meg csak statikus
> holmiban okés, vagy bazi nagy járműben, buszban pl.
>
> hjozsi
>


More information about the Elektro-etc mailing list