[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Jun 2 20:11:01 CEST 2012


VF <ferenc.valenta at gmail.com> írta (2012. június 2. 19:31):
> charles hoss wrote:
>
>> nemi gondolkodas utan igen . kerlek , mondj csak ot olyan okot ,
>> amitol padlogazt ad az auto onmaganak , kozos nyomocsoves dizel eseten
>
>
> Szenzorhiba (tobb lehetoseg),

mondj egy olyan szenzort ami azt valtja ki hogy az auto padlogazt ad
es kikapcsol a fordulatszam leszabalyzas .

> beazas (sok helyen),

egyszerre sok helyen ?
szaraz , napos ido volt .

> olaj kerult a
> hengerbe (sok modon lehet), stb...

5000km-es auto . honnal szerezte az olajat ?
utolag sehol nem talaltak ilyesmire utalo nyomot , marpedig a sw-el
ellentetben a serult membran , tomites nem gyogyul meg egy ki-be
kapcsolastol .

> Esetleg kozben eppen valami
> trukkos uzemmodban volt az ECU, katalizatort, DPF-et regeneralt,
> ki tudja.

nem volt benne reszecsekszuro , de majd odafigyelek hogy ne legyen
olyan reszecsekszuros autom ami ugy egeti ki a szurot hogy a motort
gyujtja fel hozza .

> Szerintem a szoftverhibanak a legkisebb az eselye.
> Barmi gaz van, check engine bekapcsol, atvalt limp-home modba,
> vagy teljesen le is tilt.

vagy nem . lathatoan ki tud alakulni olyan helyzet amikor nem tilt le .

>> akkor fut a program , es megsem megy a leszabalyzas ?
>> miert ? vannak olyan uzemmodok , amikor a motort konkretan meg akarja
>> gyilkoni a vezerlo ?
>>
>> honnan szerezte a motor a gazolajat ha nem volt befecskendezes ?
>> mitol porgott fel ?
>
>
> Honnan tudjam? Honnan tudod, hogy szoftver volt?

utolag azt mondta a markaszerviz hogy az ECU tele volt hibakodokkal
faltol falig , adathibakkal es nem ismerte a motort amire ra volt teve
(valami default motorverziobol indult ki , aminek tok mas volt a
konfiguracioja mint annak amiben valojaban volt)

> Megmerted konkretan, hogy az ECU minden bemeno jele hibatlan, es
> megis jo sokat fecskendez be? Kidebuggoltad a hibat, sikerult
> reprodukalni, megjavitani, javitas utan nem jelentkezik tobbet?

nem . csak azt allapitottam meg hogy a leallitas utan ujrainditva a
hiba nem allt elo ujra - ami elegge arra utal hogy valamilyen olyan
parameter volt ami nem allt elo tobbe ujra :
tehat az hogy valaki otodikben hatvannal menjen egyenes uton , olyan
uzemallapot ami igy ki tudja hozni a sodrabol az autot .
lehet hogy mechanikai hiba volt - ami csodalatos modon tokeletesen
megjavult egy leallitas - ujrainditas utan .
az auto egyebkent addig csak szakszervizben jart az atadaskor .

> Te azt gondolod, hogy a mechanikai hibakat latod, es mivel nem
> lattal semmit, csak SW hiba lehet.

van ugye a mechanika - es az elektronika .
lehet hogy nem sw hiba , hanem elektromos , de a sw nem tudta
lekezelni . egy hiba ertheto lett volna - vagy egy visszatero hiba -
de egy ilyen jon-megy tipusu hiba ami ennyire elszall - nehezen
kepzelheto el hogy ez egy hw hiba lenne . mivel jopar ilyen ment el ,
valaki csak megtalalta volna hogy mi az az egy hiba ami gyilkosa
valtoztatja az autot .

> Persze az elektromos jeleket
> nem latod, es fogadjunk hogy nem nagyon mertel ki semmit.

a szakszervizre biztam , mert en epp nem voltam rahangolva - ha en
kimertem volna barmit , akkor azt mondanad hogy nincs tipusismeretem
es olyan bonyolult hogy nem is erthetem
a szakszerviz sem talalt semmit , csak az adathibakat a szamitogepben
, ami ugy szallt el hogy padlogazt adott . nincs watchdog ? nincs
ellenorzes ? nincs letiltas ilyen esetben ?
ez nem a sw dolga lenne ?

> A szoftveresek meg azt mondanak, hogy latjak a teszteren, hogy
> minden a legnagyobb rendben, a progi tokeletesen mukodik az
> ellenorzo rendszer ellenorzojenek ellenorzoje sem talalt semmi
> hibat, tehat itt biztos nem lehet a hiba. Sot, lehet hogy konkretan
> latszana, hogy valamelyik szenzorrol ervenyes, csak a valosaggal
> nem egyezo jel jon.
>
> Le kene szokni rola, hogy ha nem tudjuk mi a hiba, akkor rogton a
> szoftvert hibaztatjuk. Lehet elektronika hiba, de akkor sem
> biztos, hogy SW.

lehet . egy helyesen mukodo sw letiltott volna . leall es kesz . nem
hagyja hogy az auto elinduljon , ha tenyleg leragad a pedal , akkor
sem hagyja hogy szetforogjon a motor .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list