[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

VF ferenc.valenta at gmail.com
Sat Jun 2 20:32:06 CEST 2012


charles hoss wrote:

> mondj egy olyan szenzort ami azt valtja ki hogy az auto padlogazt ad
> es kikapcsol a fordulatszam leszabalyzas .

Ha a fordulatszam szabalyozas teljesen megdoglott, akkor az
tuti nem szoftverhiba, de meg szenzor sem lehet, mert az
elektronika biztos nem fogja a max megengedett fole engedni
a fordulatszamot.
Inkabb olajat szivott valahogy, es teljesen szabalyozatlanul,
befecskendezes nelkul ment. Lattam mar ilyet, sajat automon is,
masen is, sokan meseltek hogy rendszeresen elofordul.

> 5000km-es auto . honnal szerezte az olajat ?

Nem tudhatom.

> utolag sehol nem talaltak ilyesmire utalo nyomot , marpedig a sw-el
> ellentetben a serult membran , tomites nem gyogyul meg egy ki-be
> kapcsolastol .

Az SW sem gyogyul meg magatol. Ha a bug benne van, elo fog jonni
maskor is, masoknal is.

> nem volt benne reszecsekszuro , de majd odafigyelek hogy ne legyen
> olyan reszecsekszuros autom ami ugy egeti ki a szurot hogy a motort
> gyujtja fel hozza .

:)

> vagy nem . lathatoan ki tud alakulni olyan helyzet amikor nem tilt le .

Szerintem ez nem lehetseges.

> utolag azt mondta a markaszerviz hogy az ECU tele volt hibakodokkal
> faltol falig , adathibakkal es nem ismerte a motort amire ra volt teve
> (valami default motorverziobol indult ki , aminek tok mas volt a
> konfiguracioja mint annak amiben valojaban volt)

Na tessek. Belerakod a hibatlan SW-t egy tok mas hardverbe,
amiben lehet hogy a tiltas jel invertalva van stb... Erted.
Ez nem SW hiba hanem brutal emberi hulyeseg, de nem is ertem
hogy tortenhetett meg.

> van ugye a mechanika - es az elektronika .
> lehet hogy nem sw hiba , hanem elektromos , de a sw nem tudta
> lekezelni . egy hiba ertheto lett volna - vagy egy visszatero hiba -

Ez lehet. Viszont ez ugyanigy lehetseges a 20 eves autokkal is.

> valaki csak megtalalta volna hogy mi az az egy hiba ami gyilkosa
> valtoztatja az autot .

Hu, ez eleg demagogra sikerult. Nem kell a drama, aki fel az autotol,
ne uljon bele.

> a szakszervizre biztam , mert en epp nem voltam rahangolva - ha en
> kimertem volna barmit , akkor azt mondanad hogy nincs tipusismeretem
> es olyan bonyolult hogy nem is erthetem

A szaxervizrol is ezt mondanam. Ok sem latnak bele, hogy mi
tortenik, nem nagyon tudnak egyertelmu bizonyitekot mutatni.

> , ami ugy szallt el hogy padlogazt adott . nincs watchdog ? nincs
> ellenorzes ? nincs letiltas ilyen esetben ?
> ez nem a sw dolga lenne ?

Hogy ne lenne! Es mivel nem ugy megy, hogy a progi beallitja a
fordulatszamot, aztan ha elszall, akkor az ugymarad, hanem minden
egyes befecskendezeshez csillio sort kell lefuttatnia, rengeteg
ellenorzessel, szamomra teljesen hihetetlen, hogy SW hiba miatt
hosszu ideig teljesen hulyeseget csinaljon.

> lehet . egy helyesen mukodo sw letiltott volna . leall es kesz . nem
> hagyja hogy az auto elinduljon , ha tenyleg leragad a pedal , akkor
> sem hagyja hogy szetforogjon a motor .

Ez is szokott tortenni, amennyiben meg van lehetosege a szoftvernek.
Csekkendzsin, letiltas. De ha aram nelkul is, szabalyozatlanul is
porog a motor, mit tud tenni?

> dexter

-- 
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design  http://supportnet.mentor.com/



More information about the Elektro-etc mailing list