[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
VF
ferenc.valenta at gmail.com
Sat Jun 2 20:39:21 CEST 2012
charles hoss wrote:
> igen . vannak ilyen hibak : a jeep-et nezve : TPS hiba . tovabb megy a
> MAP szenzor alapjan .
> MAP hiba , tovabb megy a TPS alapjan .
> fotengely jelado hiba - az auto leall .
> szivotorok homero ... nyilvan semmi
> vizhofok hiba - dusit , barmerre is megy el
> sebessegjelado hiba : motorfekben lefullad .
> mondj egy olyan szenzort ami padlogazt okoz es kikapcsolja a
> fordulatszam leszabalyzast ugy hogy a motor szet tudjon forogni ...
Ilyen nincs, es maga a megfogalmazas is inkorrekt.
Leszabalyozasnak azt szokas nevezni, amikor teljesen onalloan
mukodik a fordulatszam vezerlese, de egy bizonyos fordulatszam
felett aktivan beavatkozik az elektronika.
(Pl ilyen az en elektromos adagolos dizelem)
HDI-ben az elektronikanak minden egyes befecskendezesnel aktivan
be kell avatkoznia. Eleg valoszinutlen, hogy ezt egy elszallt
program, amit a watchdognak kene resetelnie, folyamatosan, a
megfelelo idozitessel megtenne, ezt kizarhatjuk, ilyen nincs.
Kb minden mas lehetoseg valoszinubb.
De igazabol nem erdekel a tema... Tortent egy meghibasodas, amire
indokolatlanul ravagtad hogy sw hiba. Azt hiszel, amit akarsz,
mondjuk ha tudnad hogy mukodik a rendszer, eszedbe sem jutnanak
ilyen elmeletek.
> dexter
>
>
> Kovács József <kj at faldeko.hu> írta (2012. június 2. 20:02):
>> Neda! ez mind szoftver hiba....HA
>>
>> a fordulat(teljesítmény) nem adekvát
>> az éppen a gázpedál adta paranccsal !!!
>>
>> KJ
>>
>> 2012.06.02. 19:31 keltezéssel, VF írta:
>>
>>> charles hoss wrote:
>>>
>>>> nemi gondolkodas utan igen . kerlek , mondj csak ot olyan okot ,
>>>> amitol padlogazt ad az auto onmaganak , kozos nyomocsoves dizel eseten
>>>
>>> Szenzorhiba (tobb lehetoseg), beazas (sok helyen), olaj kerult a
>>> hengerbe (sok modon lehet), stb... Esetleg kozben eppen valami
>>> trukkos uzemmodban volt az ECU, katalizatort, DPF-et regeneralt,
>>> ki tudja.
>>> Szerintem a szoftverhibanak a legkisebb az eselye.
>>> Barmi gaz van, check engine bekapcsol, atvalt limp-home modba,
>>> vagy teljesen le is tilt.
>>>
>>>>> Ha nem fut a progi, soha egyetlen injektor nem fog kinyitni.
>>>>> Innen mar kar is folytatni.
>>>>
>>>> akkor fut a program , es megsem megy a leszabalyzas ?
>>>> miert ? vannak olyan uzemmodok , amikor a motort konkretan meg akarja
>>>> gyilkoni a vezerlo ?
>>>>
>>>> honnan szerezte a motor a gazolajat ha nem volt befecskendezes ?
>>>> mitol porgott fel ?
>>>
>>> Honnan tudjam? Honnan tudod, hogy szoftver volt?
>>> Megmerted konkretan, hogy az ECU minden bemeno jele hibatlan, es
>>> megis jo sokat fecskendez be? Kidebuggoltad a hibat, sikerult
>>> reprodukalni, megjavitani, javitas utan nem jelentkezik tobbet?
>>>
>>> Te azt gondolod, hogy a mechanikai hibakat latod, es mivel nem
>>> lattal semmit, csak SW hiba lehet. Persze az elektromos jeleket
>>> nem latod, es fogadjunk hogy nem nagyon mertel ki semmit.
>>> A szoftveresek meg azt mondanak, hogy latjak a teszteren, hogy
>>> minden a legnagyobb rendben, a progi tokeletesen mukodik az
>>> ellenorzo rendszer ellenorzojenek ellenorzoje sem talalt semmi
>>> hibat, tehat itt biztos nem lehet a hiba. Sot, lehet hogy konkretan
>>> latszana, hogy valamelyik szenzorrol ervenyes, csak a valosaggal
>>> nem egyezo jel jon.
>>>
>>> Le kene szokni rola, hogy ha nem tudjuk mi a hiba, akkor rogton a
>>> szoftvert hibaztatjuk. Lehet elektronika hiba, de akkor sem
>>> biztos, hogy SW.
>>>
>>>> dexter
>>>
>
>
> .
>
--
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com> Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design http://supportnet.mentor.com/
More information about the Elektro-etc
mailing list