[elektro-etc] Multi lélektan
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Jul 10 22:19:41 CEST 2012
VF <ferenc.valenta at gmail.com> írta (2012. július 10. 18:33):
> Móczik Gábor wrote:
>
>> Ha a terv hibás, az ugyanúgy szoftverhiba.
>
>
> Vagy mechanika, vagy egyeb. Nem a program onmagaban rossz, az
> ugy mukodik, ahogy terveztek, hanem nem jol mukodik egyutt valamivel.
> A legkorrektebb lenne autohibanak hivni :)
ahogy nincs orvosi muhiba , ciganybunozes , de loszar sem .
ha nincs rakotve monitor , periferiak - akkor a hiba nem latszik .
tehat a sw tokeletes . bent van a flash-ben es ott nem csinal semmi
gebaszt .
>>> Nyilvan kene bele szures, prellmentesites stb... ez kimaradt, mert
>>> nyilvan nem volt benne a tervben sem, nem gondolt ra senki, teszten
>>> nem bukott ki.
>>
>>
>> Senki nem gondolt rá?!
>>
>> Érdekes, hogy én ipari gépeken, amire a szoftvereket írok, keményen
>> számításba veszem hogy a mechanikus alkatrészek kopni szoktak, és idővel
>> hibáznak. Detektálom, és ha lehet korrigálom, valamint kijelzem a hibát,
>> valamint nem engedek veszélyes működést.
>
>
> Persze, ebben egeszen biztos voltam, hogy itt a listan barki jobban
> megcsinalja egy 30, vagy akar 80 ECUs rendszer programozasat.
> Es kozben mindenre gondol, es egyetlen hibat sem fog veteni.
> Nyilvanvalo :)
az nem teljesen nyilvanvalo hogy mihez is kell 80 ecu .
ki van itt a listan aki ne tudna a mainal tobb luxust es
szemelyreszabhatosagot beletenni egy autoba otnel kevesebb ECU-val ?
>> Egy autó _mérnöknek_ nem jut eszébe, hogy egy kapcsoló kontakthibás lehet?
>> Nem jut eszébe, hogy ha mondjuk a sebességszenzor 130km/h-t mutat, akkor nem
>> kéne egy 3ns hosszú glitch-re leoltani a lámpát?
>
>
> Persze, ha nem is ezt, de siman benezhet valami hasonloan trivialisat.
> Ezt is emberek csinaljak, szoftver nelkul is lehet hasonlo hibakat
> veteni. Emberek vagyunk.
akkor megint visszajutottunk oda hogy gyalogosok csinaljak es
kerekparos a muvezetojuk . nem is ultekmegautoban . meg osszezavarna
oket .
> De szerintem a szoftvert eleg jo minosegben megcsinaljak altalaban,
> a hibak nagy resze integracios problema, es ezert altalaban nem lehet
> kizarolagosan egy ojjektumot okolni.
> Mas kerdes, hogy javitani a szoftvert egyszeru.
> Biztos lehetne a hardvert vagy a mechanikat is...
igen . mondjuk a multkor mar javaasoltam a suxerviznek hogy atviszek
egy kispolszki vilagitaskapcsolot es egy meter drotot ha tovabbra sem
sikerul frissteniuk a sw-t - es fel ora alatt megcsinaljuk jora ...
a multkori olajhuto athelyeztetes utan mar nem hittek hogy viccelek .
> Fel is van, lasd amit Dexter irt. Az "inverz kopasra" mar nem biztos,
> ahogy a tintapatronok sem kezelik az ujratoltodest, sot kimondottan
> nehez megfixalni ezt a szoftver-problemat.
igen , biztosan . ilyen kene legyen a lambda sw , meg a gazpedal
erzekeles is . egy iranyba lehet leptetni , nincs a visszateresre
felkeszulve .
nehez ezt megcsinalni ? azt hittem hogy konnyu .
a motoromon sikerult .
>>> Most meg SW update, par perc, semmit sem kell kidobni, kesz.
>>
>>
>> Ja, elképzelem, hogy a szoruló kormányművet ezután úgy javítják, hogy
>> kicsit módosítják a szervó karakterisztikáját, erősebben mozgasson...
khm . nemet korhazi agymozgatok csinalnak ilyet . max benteg valaki
az agyaban . ugy lehet megoldani hogy az agy alatt levo adapterre
raontjuk a biztonsagi figelmeztetest hogy az agyvezerlo gombokat max
30 masodpercig nyomhatja utana ot perc szunetet kell tartson . azt
hiszed hogy viccelek ?
>> Közel kizárt, hogy egy komplikátabb szoftver hibamentes legyen, ilyet
>> állítani egyenlő a felelőtlenséggel. Nagyobb baj, mint hogy hiba van
>> benne...
>
>
> Egy adott biztonsagi szint felett futo kod mar sokkal kisebb, mint
> az egesz, ezekrol az alrendszerekrol mar lehet kijelenteseket tenni.
> Letezik olyan fordito, oprendszer, melyrol matematikailag bebizonyitottak,
> hogy hibamentes, ezeket hasznaljak is, ahol szukseges.
hibatlan oprendszer es fordito . milyen a kima a bolygodon ? :) ha mas
mondana , akkor azt hinnem hogy tud a gondolataival gepelni mert a
kenyszerzubbonyt tuti nem veszik le rola egy ilyen levelnyi idore...
>> Ha összeszeded a környezetedben használt eszközeidet, mindegyikről jó kis
>> listát tudnál összegyűjteni, hogy mi az, ami nyilvánvalóan el lett kúrva,
>> ami "nem igaz, hogy ezt nem vették észre", ami meg lett volna oldva, ha a
>> tervező használja, kipróbálja a készüléket!!!
>
>
> Ok, de ezert miert kell 3 felkialtojelig idegesiteni magad?
talan mert par sorral korabban azt irtad hogy tokeletes oprendszeren ,
tokeletes fordito kesziti a tokeletes programokat . csak a gyarlo
vilag nem er fel hozzajuk :)
>>> Persze, ettol fox keresztbeallni. Uristen...
>>
>>
>> A szokásos szűk látókör...
>> Észre nem venni, mit okozhat egy hibás működés.
>
>
> Uhh... Asszem jobb, ha veled befejezem a beszelgetest.
> Nincs egy kicsit nagy arcod?
ezzel azt probalod allitani hogy egy hibasan mukodo esp , abs
rendszer nem tud megcsuszast, iranyitasi gondot okozni , nem tud
megcsusztatni egy autot vagy nem tud olyan helyzetet eremenyezni
amiben a pilota rontja el ?
kapasbol a bmw toltes , abs hibaja jut eszembe , amikor random leallt
a fekrasegites fektavon ...
egy elszallt sebessegszezor vagy tps is siman keresztbefordit az uton
. nem kell hozza sok .
>> Ez nem besavanyodás, meg nem is magyar, hanem elvárható, hogy ha az ember
>> kifizet X összeget egy termékért, akkor ne legyen benne olyan hiba, ami
>> súlyos, életveszélyes, a használatot lényegében korlátozza, és ne
>> hiányozzanak triviális funkciók, amik elvárhatók lennének.
>> Vásárláskor meg sem nézed, mert fel sem merül benned, hogy ne lenne
>> megoldva.
>
>
> Ha-ha-ha! Talan meg kene nezni. Penztartol valo tavozas utan...
teszteljunk legzsakot , muszerfalvilagitast , klimat , esoerzkelot ,
pirotechnikai ovfeszitot , tempomatot , fekasszisztenst mert amit
kapunk , abban semmikepp nem lehet bizni?
ezt szoktatok mondani ha egy elvegzett munkaban hiba van?
>> Autóban is, az említett funkciók nincsenek megoldva, bár nem annyira
>> triviális, de kényelmes lenne, bárkinek eszébe jutna. Nincs megoldva hogy a
>> háttérvilágítás ne (csak) a lámpakapcsolótól hanem a megvilágítástól
>> függjön, pedig törvényileg előírás sok helyen hogy nappal is kötelező a
>> tompított fény. Egy autógyárnak azért illene tudnia a listát, hogy pontosan
>> hol mi az előírás.
>
>
> Gondolom a pohartartok szaman is ki vagy akadva ugye?
> Es mi van a futomuvel?
a pohartarto es a lathato muszerfal szerintem ket kulon szint . de ha
igy ossze kell mosd , akkor latszik hogy mar nagyon vesztesre allsz
sajat magad elott is - orizd csak az arcod .
> Automotive Network Design http://supportnet.mentor.com/
es ez a resze az ami igazan felelmetes a szamomra .
latszolag itt nagyjabol mindenki erti hogy mi a baj - rajtad kivul.
emlekszem amikor arrol probaltal meggyozni hogy a fenyre ki-be
kapcsolo muszerfalvilagitas veszelyes , nem lehet veleten hogy a husz
eves chevy-mben benne van , de nem vette at a csucs europai
autogyartas ,pedig itt jolkepzett mernokok vannak (gondolom nem ugy
mint a tengerentulon , ahol meg most kezdenek autot gyartani)
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list