[elektro-etc] Multi lélektan
VF
ferenc.valenta at gmail.com
Tue Jul 10 18:33:01 CEST 2012
Móczik Gábor wrote:
> Ha a terv hibás, az ugyanúgy szoftverhiba.
Vagy mechanika, vagy egyeb. Nem a program onmagaban rossz, az
ugy mukodik, ahogy terveztek, hanem nem jol mukodik egyutt valamivel.
A legkorrektebb lenne autohibanak hivni :)
>> Nyilvan kene bele szures, prellmentesites stb... ez kimaradt, mert
>> nyilvan nem volt benne a tervben sem, nem gondolt ra senki, teszten
>> nem bukott ki.
>
> Senki nem gondolt rá?!
>
> Érdekes, hogy én ipari gépeken, amire a szoftvereket írok, keményen
> számításba veszem hogy a mechanikus alkatrészek kopni szoktak, és idővel
> hibáznak. Detektálom, és ha lehet korrigálom, valamint kijelzem a hibát,
> valamint nem engedek veszélyes működést.
Persze, ebben egeszen biztos voltam, hogy itt a listan barki jobban
megcsinalja egy 30, vagy akar 80 ECUs rendszer programozasat.
Es kozben mindenre gondol, es egyetlen hibat sem fog veteni.
Nyilvanvalo :)
> Egy autó _mérnöknek_ nem jut eszébe, hogy egy kapcsoló kontakthibás
> lehet? Nem jut eszébe, hogy ha mondjuk a sebességszenzor 130km/h-t
> mutat, akkor nem kéne egy 3ns hosszú glitch-re leoltani a lámpát?
Persze, ha nem is ezt, de siman benezhet valami hasonloan trivialisat.
Ezt is emberek csinaljak, szoftver nelkul is lehet hasonlo hibakat
veteni. Emberek vagyunk.
De szerintem a szoftvert eleg jo minosegben megcsinaljak altalaban,
a hibak nagy resze integracios problema, es ezert altalaban nem lehet
kizarolagosan egy ojjektumot okolni.
Mas kerdes, hogy javitani a szoftvert egyszeru.
Biztos lehetne a hardvert vagy a mechanikat is...
> Pedig ismert tény, kb. többszáz éve, hogy a mechanika el fog kopni
> idővel, és hibázni fog. Erre fel kell(ene) készíteni a szoftvert.
Fel is van, lasd amit Dexter irt. Az "inverz kopasra" mar nem biztos,
ahogy a tintapatronok sem kezelik az ujratoltodest, sot kimondottan
nehez megfixalni ezt a szoftver-problemat.
> Ha kell, akkor kiegészítő biztonsági szenzorokkal bővíteni a hardvert.
> Valamit csináljon, még akkor amikor lehet, nem amikor már szétesett az
> autó.
Feltalaltad a spanyolviaszkot - megint.
>> Most meg SW update, par perc, semmit sem kell kidobni, kesz.
>
> Ja, elképzelem, hogy a szoruló kormányművet ezután úgy javítják, hogy
> kicsit módosítják a szervó karakterisztikáját, erősebben mozgasson...
Te is ezt csinalod, feljebb irtad.
> Közel kizárt, hogy egy komplikátabb szoftver hibamentes legyen, ilyet
> állítani egyenlő a felelőtlenséggel. Nagyobb baj, mint hogy hiba van
> benne...
Egy adott biztonsagi szint felett futo kod mar sokkal kisebb, mint
az egesz, ezekrol az alrendszerekrol mar lehet kijelenteseket tenni.
Letezik olyan fordito, oprendszer, melyrol matematikailag bebizonyitottak,
hogy hibamentes, ezeket hasznaljak is, ahol szukseges.
> Sajnos a gyakorlat pedig azt mutatja, hogy az autókat, és minden egyéb
> fogyasztási cikket is emberek terveznek, van akitől jobbak van akitől
> meg rosszabb képességűek. Még ha meg is tudná tervezni kifogástalanra,
> sürgeti az idő, a marketing.
Ez mindennel igy van.
> Ha összeszeded a környezetedben használt eszközeidet, mindegyikről jó
> kis listát tudnál összegyűjteni, hogy mi az, ami nyilvánvalóan el lett
> kúrva, ami "nem igaz, hogy ezt nem vették észre", ami meg lett volna
> oldva, ha a tervező használja, kipróbálja a készüléket!!!
Ok, de ezert miert kell 3 felkialtojelig idegesiteni magad?
>> Persze, ettol fox keresztbeallni. Uristen...
>
> A szokásos szűk látókör...
> Észre nem venni, mit okozhat egy hibás működés.
Uhh... Asszem jobb, ha veled befejezem a beszelgetest.
Nincs egy kicsit nagy arcod?
> Ez nem besavanyodás, meg nem is magyar, hanem elvárható, hogy ha az
> ember kifizet X összeget egy termékért, akkor ne legyen benne olyan
> hiba, ami súlyos, életveszélyes, a használatot lényegében korlátozza, és
> ne hiányozzanak triviális funkciók, amik elvárhatók lennének.
> Vásárláskor meg sem nézed, mert fel sem merül benned, hogy ne lenne
> megoldva.
Ha-ha-ha! Talan meg kene nezni. Penztartol valo tavozas utan...
> Autóban is, az említett funkciók nincsenek megoldva, bár nem annyira
> triviális, de kényelmes lenne, bárkinek eszébe jutna. Nincs megoldva
> hogy a háttérvilágítás ne (csak) a lámpakapcsolótól hanem a
> megvilágítástól függjön, pedig törvényileg előírás sok helyen hogy
> nappal is kötelező a tompított fény. Egy autógyárnak azért illene tudnia
> a listát, hogy pontosan hol mi az előírás.
Gondolom a pohartartok szaman is ki vagy akadva ugye?
Es mi van a futomuvel?
> Ez nem fikázás, ezek tények.
Ok.
--
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com> Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design http://supportnet.mentor.com/
More information about the Elektro-etc
mailing list