[elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto

Levente Móczó levestelista at gmail.com
Sat Jan 14 20:02:39 CET 2012


Illetve jó lenne tudni a számítási módszereiket.
A két új blokk, és az amerikai 9% növekmény roppant nagy különbség.
Valószínűleg az első számítás fabatkát sem ér.
A 9% nem tűnik kivitelezhetetlennek.
Levente

Levente Móczó <levestelista at gmail.com> írta, 2012.01.14.:
> Kerestem adatokat a számoláshoz, de találtam készen is:
> http://www.zoldauto.info/hirek/az-elektromos-autok-beillesztese-a-villamosenergia-rendszerbe
>
> Az elektromos autók beillesztése a villamosenergia-rendszerbe
> Első kérdésként az merül fel, hogy vajon mekkora többlet-igénnyel kell
> számolni egy komolyabb elektromos autó flotta ellátása esetén és ez
> megvalósítható-e a jelenlegi rendszerrel. Ha azt feltételezzük, hogy
> 2020-ra 240 ezer elektromos autó lesz Magyarországon használatban,
> akkor a ma használt akkumulátorok teljesítményével számolva nettó 880
> MW villamos teljesítményt igényelne az autók egyszerre történő
> feltöltése, ami nagyjából két paksi blokk teljesítménye! Természetesen
> ez nem azt jelenti, hogy azonnal bele kellene fogni két új blokk
> építésébe, hiszen az autókat várhatóan nem egyszerre fogják tölteni és
> a villamosenergia-rendszer sem egyenletesen van kihasználva.
> Napszaktól függ, hogy a megtermelt elektromos áramból mennyit
> használnak fel a fogyasztók. Általában délután-koraeste van a
> csúcsidőszak, amikor megnő a fogyasztás, éjszaka pedig az ún.
> völgyidőszak, amikor kevesebb áramot fogyasztunk. Ezt az ingadozást
> remekül ki tudná egyenlíteni az elektromos autók töltése, különösen,
> ha azt a völgyidőszakra időzítik. Ekkor ráadásul még a töltés költsége
> is alacsonyabb lenne, hiszen éjszakai áramot használna. Az Egyesült
> Államokban végezett ezzel kapcsolatos számítások alapján a szakemberek
> arra jutottak, hogy ha az autók 60 százaléka lenne elektromos
> meghajtású, az 9 százalékos villamosenergia-igény növekedést
> jelentene.
>
> A második kérdésedre is gugliztam valamit:
> "-Magyarország éves benzinfogyasztása olyan 1.6 milliárd liter / év. A
> Bioetanol termelésünk valahol 60-80 millió liter / év körül mozog.
> Vagyis az E85-el akkor sem lehetne kiváltani a benzint, ha akarnánk.
> :)"
> másik, 2011-es forrás:
> Tavaly az első hat hónapban 654,8 millió liter benzint és 745,2 millió
> liter gázolajat adtak el.
>
> Saccolni már lehet a fenti adatokkal.
>
> Az  első cikkben írt 2 új paksi blokk  elég kemény korlátnak tűnik.
>
>
> Levente
>
>
> jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2012.01.14.:
>> Levente Móczó wrote:
>>> Tegyük át a dolgot a számok világába.
>>> Állítsuk át mondjuk a jelenlegi autók felét 20 év alatt elektromosra.
>>> Ne legyen a súlyuk 1,5 tonna, legyen a fele.
>>> Számoljuk ki nagyjából, hogy mennyi atomerőmű, napelem, szélkelep kell
>>> kell ebben a megváltozott energiamixben a villanyautók hajtására.
>>> Megfelelnek a peremfeltételek?
>>
>> Nekem igen. Azért ne úgy képzeld az átállást, hogy tegnap még a régi,
>> holnap
>> meg
>> már az új összeállítás létezik. Ahogy azt a sok villanyautót legyártják,
>> úgy
>> készülnek az őket ellátó rendszerek is, ráadásul a fejlesztés nemhogy
>> lelassul,
>> hanem éppenhogy felgyorsul ezek miatt.
>>
>> Közben pedig, mivel közlekedni nem olcsó, egyre jobban előtérbe fognak
>> kerülni a
>> távmunka legkülönfélébb módozatai. Halál értelmetlen bemenni egy cég
>> irodájába,
>> és ott basztatni a számítógépet, amikor ugyanezt a dolgozó otthon is meg
>> tudná
>> csinálni. És igen, ez már folyik is. Az ismeretségi körömben is van olyan
>> mérnök
>> srác, aki otthon dolgozik, és persze, ha kell, bemegy a céghez, meg
>> elmegy
>> külsős helyszínekre, művezeti a nagy munkákat, de rengetegszer van csak
>> otthon.
>> Elégedettek a munkájával, ő meg ezzel a helyzettel.
>>
>> Különben szerintem a fő energiafogyasztás a fűtés terén történik. Lehet,
>> hogy
>> tévedek, csak azért gondolom, mert fűteni a legszegényebb ember is
>> szokott,
>> bár
>> egy része fával, de a fűtőteljesítmény felér az autóéval (normál menet),
>> csak
>> míg az autó naponta csak kicsi idő, a fűtés egész napos télen. Nálunk ugye
>> a
>> gázfűtés az alapvető. Valami tizenmilliárd m3 fogy egy-egy szezonban.
>> mennyi
>> lehet ez az autók által fogyasztott üzemanyaghoz képest?
>>
>> hjozsi
>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list