[elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto

Levente Móczó levestelista at gmail.com
Sat Jan 14 19:53:15 CET 2012


Kerestem adatokat a számoláshoz, de találtam készen is:
http://www.zoldauto.info/hirek/az-elektromos-autok-beillesztese-a-villamosenergia-rendszerbe

Az elektromos autók beillesztése a villamosenergia-rendszerbe
Első kérdésként az merül fel, hogy vajon mekkora többlet-igénnyel kell
számolni egy komolyabb elektromos autó flotta ellátása esetén és ez
megvalósítható-e a jelenlegi rendszerrel. Ha azt feltételezzük, hogy
2020-ra 240 ezer elektromos autó lesz Magyarországon használatban,
akkor a ma használt akkumulátorok teljesítményével számolva nettó 880
MW villamos teljesítményt igényelne az autók egyszerre történő
feltöltése, ami nagyjából két paksi blokk teljesítménye! Természetesen
ez nem azt jelenti, hogy azonnal bele kellene fogni két új blokk
építésébe, hiszen az autókat várhatóan nem egyszerre fogják tölteni és
a villamosenergia-rendszer sem egyenletesen van kihasználva.
Napszaktól függ, hogy a megtermelt elektromos áramból mennyit
használnak fel a fogyasztók. Általában délután-koraeste van a
csúcsidőszak, amikor megnő a fogyasztás, éjszaka pedig az ún.
völgyidőszak, amikor kevesebb áramot fogyasztunk. Ezt az ingadozást
remekül ki tudná egyenlíteni az elektromos autók töltése, különösen,
ha azt a völgyidőszakra időzítik. Ekkor ráadásul még a töltés költsége
is alacsonyabb lenne, hiszen éjszakai áramot használna. Az Egyesült
Államokban végezett ezzel kapcsolatos számítások alapján a szakemberek
arra jutottak, hogy ha az autók 60 százaléka lenne elektromos
meghajtású, az 9 százalékos villamosenergia-igény növekedést
jelentene.

A második kérdésedre is gugliztam valamit:
"-Magyarország éves benzinfogyasztása olyan 1.6 milliárd liter / év. A
Bioetanol termelésünk valahol 60-80 millió liter / év körül mozog.
Vagyis az E85-el akkor sem lehetne kiváltani a benzint, ha akarnánk.
:)"
másik, 2011-es forrás:
Tavaly az első hat hónapban 654,8 millió liter benzint és 745,2 millió
liter gázolajat adtak el.

Saccolni már lehet a fenti adatokkal.

Az  első cikkben írt 2 új paksi blokk  elég kemény korlátnak tűnik.


Levente


jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2012.01.14.:
> Levente Móczó wrote:
>> Tegyük át a dolgot a számok világába.
>> Állítsuk át mondjuk a jelenlegi autók felét 20 év alatt elektromosra.
>> Ne legyen a súlyuk 1,5 tonna, legyen a fele.
>> Számoljuk ki nagyjából, hogy mennyi atomerőmű, napelem, szélkelep kell
>> kell ebben a megváltozott energiamixben a villanyautók hajtására.
>> Megfelelnek a peremfeltételek?
>
> Nekem igen. Azért ne úgy képzeld az átállást, hogy tegnap még a régi, holnap
> meg
> már az új összeállítás létezik. Ahogy azt a sok villanyautót legyártják, úgy
> készülnek az őket ellátó rendszerek is, ráadásul a fejlesztés nemhogy
> lelassul,
> hanem éppenhogy felgyorsul ezek miatt.
>
> Közben pedig, mivel közlekedni nem olcsó, egyre jobban előtérbe fognak
> kerülni a
> távmunka legkülönfélébb módozatai. Halál értelmetlen bemenni egy cég
> irodájába,
> és ott basztatni a számítógépet, amikor ugyanezt a dolgozó otthon is meg
> tudná
> csinálni. És igen, ez már folyik is. Az ismeretségi körömben is van olyan
> mérnök
> srác, aki otthon dolgozik, és persze, ha kell, bemegy a céghez, meg elmegy
> külsős helyszínekre, művezeti a nagy munkákat, de rengetegszer van csak
> otthon.
> Elégedettek a munkájával, ő meg ezzel a helyzettel.
>
> Különben szerintem a fő energiafogyasztás a fűtés terén történik. Lehet,
> hogy
> tévedek, csak azért gondolom, mert fűteni a legszegényebb ember is szokott,
> bár
> egy része fával, de a fűtőteljesítmény felér az autóéval (normál menet),
> csak
> míg az autó naponta csak kicsi idő, a fűtés egész napos télen. Nálunk ugye a
> gázfűtés az alapvető. Valami tizenmilliárd m3 fogy egy-egy szezonban. mennyi
> lehet ez az autók által fogyasztott üzemanyaghoz képest?
>
> hjozsi
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list