[elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sat Jan 14 11:25:18 CET 2012
Levente Móczó wrote:
> Tegyük át a dolgot a számok világába.
> Állítsuk át mondjuk a jelenlegi autók felét 20 év alatt elektromosra.
> Ne legyen a súlyuk 1,5 tonna, legyen a fele.
> Számoljuk ki nagyjából, hogy mennyi atomerőmű, napelem, szélkelep kell
> kell ebben a megváltozott energiamixben a villanyautók hajtására.
> Megfelelnek a peremfeltételek?
Nekem igen. Azért ne úgy képzeld az átállást, hogy tegnap még a régi, holnap meg
már az új összeállítás létezik. Ahogy azt a sok villanyautót legyártják, úgy
készülnek az őket ellátó rendszerek is, ráadásul a fejlesztés nemhogy lelassul,
hanem éppenhogy felgyorsul ezek miatt.
Közben pedig, mivel közlekedni nem olcsó, egyre jobban előtérbe fognak kerülni a
távmunka legkülönfélébb módozatai. Halál értelmetlen bemenni egy cég irodájába,
és ott basztatni a számítógépet, amikor ugyanezt a dolgozó otthon is meg tudná
csinálni. És igen, ez már folyik is. Az ismeretségi körömben is van olyan mérnök
srác, aki otthon dolgozik, és persze, ha kell, bemegy a céghez, meg elmegy
külsős helyszínekre, művezeti a nagy munkákat, de rengetegszer van csak otthon.
Elégedettek a munkájával, ő meg ezzel a helyzettel.
Különben szerintem a fő energiafogyasztás a fűtés terén történik. Lehet, hogy
tévedek, csak azért gondolom, mert fűteni a legszegényebb ember is szokott, bár
egy része fával, de a fűtőteljesítmény felér az autóéval (normál menet), csak
míg az autó naponta csak kicsi idő, a fűtés egész napos télen. Nálunk ugye a
gázfűtés az alapvető. Valami tizenmilliárd m3 fogy egy-egy szezonban. mennyi
lehet ez az autók által fogyasztott üzemanyaghoz képest?
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list