[elektro-etc] Összefoglaló... > elektomos auto

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Jan 14 20:25:06 CET 2012


valoszinuleg a ket uj blokk az egyszerre bekapcsolasra vonatkozik . a
9% = ket uj blokk azt jelentene hogy van mar nehany blokkunk .
itt az a bukta hogy a csucsterhelesre meretezes eseten mindig
maximalis kapacitassal kell tolteni , mindig csucsidoben es csakis
erre hasznalhato a halozat , minden nap maximalisan kimeriti az
akkukat , mindenki egyszerre er haza stb . pont errol beszelgettunk
itt a biztositekok meretezese kapcsan - hogy az egyes lakasok
biztositekainak osszege hanyszorosa lehet a helyi trafo kapacitasanak
.

valojaban a 9% rezerv igeny nem rossz . ejjel a klimak leallnak -
telen , osszel , tavasszal meg jobban allnank , az elvi max 9%
szetszorhato az ejjeli aram zonankenti bekapcsolasaval - gordulo
toltociklussal - nagyon kedvezo arral motivalva a felhasznalokat arra
hogy ejjeli , vezerelt arammal akarjanak tolteni . tehat lehet hogy a
gep harom ora alatt felrantja magat , de este nyolc es reggel hat
kozott barmikor lehet ez a harom ora .
ha nem lesz ekkora a jolet , akkor majd a villanyverda melle befer egy
villanyrobi , bico igy az ido egy jelentos reszeben az elektromos
jarmu sulya nem fele lesz , hanem tizede - szazada , ezt pedig majd az
elektromos autorol lehet tolteni ami kapacitaspufferkent mukodhet majd
.
ha egy csopp szerencsenk van , akkor belatjak majd az emberek hogy
kell a puffer es kell a kapacitas . akkor majd elkezdunk napelemeket
felrakni a kollektorok melle.
ket uj blokk ... kene mar most is minimum .

bye
dexter



2012/1/14 Levente Móczó <levestelista at gmail.com>:
> Illetve jó lenne tudni a számítási módszereiket.
> A két új blokk, és az amerikai 9% növekmény roppant nagy különbség.
> Valószínűleg az első számítás fabatkát sem ér.
> A 9% nem tűnik kivitelezhetetlennek.
> Levente
>
> Levente Móczó <levestelista at gmail.com> írta, 2012.01.14.:
>> Kerestem adatokat a számoláshoz, de találtam készen is:
>> http://www.zoldauto.info/hirek/az-elektromos-autok-beillesztese-a-villamosenergia-rendszerbe
>>
>> Az elektromos autók beillesztése a villamosenergia-rendszerbe
>> Első kérdésként az merül fel, hogy vajon mekkora többlet-igénnyel kell
>> számolni egy komolyabb elektromos autó flotta ellátása esetén és ez
>> megvalósítható-e a jelenlegi rendszerrel. Ha azt feltételezzük, hogy
>> 2020-ra 240 ezer elektromos autó lesz Magyarországon használatban,
>> akkor a ma használt akkumulátorok teljesítményével számolva nettó 880
>> MW villamos teljesítményt igényelne az autók egyszerre történő
>> feltöltése, ami nagyjából két paksi blokk teljesítménye! Természetesen
>> ez nem azt jelenti, hogy azonnal bele kellene fogni két új blokk
>> építésébe, hiszen az autókat várhatóan nem egyszerre fogják tölteni és
>> a villamosenergia-rendszer sem egyenletesen van kihasználva.
>> Napszaktól függ, hogy a megtermelt elektromos áramból mennyit
>> használnak fel a fogyasztók. Általában délután-koraeste van a
>> csúcsidőszak, amikor megnő a fogyasztás, éjszaka pedig az ún.
>> völgyidőszak, amikor kevesebb áramot fogyasztunk. Ezt az ingadozást
>> remekül ki tudná egyenlíteni az elektromos autók töltése, különösen,
>> ha azt a völgyidőszakra időzítik. Ekkor ráadásul még a töltés költsége
>> is alacsonyabb lenne, hiszen éjszakai áramot használna. Az Egyesült
>> Államokban végezett ezzel kapcsolatos számítások alapján a szakemberek
>> arra jutottak, hogy ha az autók 60 százaléka lenne elektromos
>> meghajtású, az 9 százalékos villamosenergia-igény növekedést
>> jelentene.
>>
>> A második kérdésedre is gugliztam valamit:
>> "-Magyarország éves benzinfogyasztása olyan 1.6 milliárd liter / év. A
>> Bioetanol termelésünk valahol 60-80 millió liter / év körül mozog.
>> Vagyis az E85-el akkor sem lehetne kiváltani a benzint, ha akarnánk.
>> :)"
>> másik, 2011-es forrás:
>> Tavaly az első hat hónapban 654,8 millió liter benzint és 745,2 millió
>> liter gázolajat adtak el.
>>
>> Saccolni már lehet a fenti adatokkal.
>>
>> Az  első cikkben írt 2 új paksi blokk  elég kemény korlátnak tűnik.
>>
>>
>> Levente
>>
>>
>> jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2012.01.14.:
>>> Levente Móczó wrote:
>>>> Tegyük át a dolgot a számok világába.
>>>> Állítsuk át mondjuk a jelenlegi autók felét 20 év alatt elektromosra.
>>>> Ne legyen a súlyuk 1,5 tonna, legyen a fele.
>>>> Számoljuk ki nagyjából, hogy mennyi atomerőmű, napelem, szélkelep kell
>>>> kell ebben a megváltozott energiamixben a villanyautók hajtására.
>>>> Megfelelnek a peremfeltételek?
>>>
>>> Nekem igen. Azért ne úgy képzeld az átállást, hogy tegnap még a régi,
>>> holnap
>>> meg
>>> már az új összeállítás létezik. Ahogy azt a sok villanyautót legyártják,
>>> úgy
>>> készülnek az őket ellátó rendszerek is, ráadásul a fejlesztés nemhogy
>>> lelassul,
>>> hanem éppenhogy felgyorsul ezek miatt.
>>>
>>> Közben pedig, mivel közlekedni nem olcsó, egyre jobban előtérbe fognak
>>> kerülni a
>>> távmunka legkülönfélébb módozatai. Halál értelmetlen bemenni egy cég
>>> irodájába,
>>> és ott basztatni a számítógépet, amikor ugyanezt a dolgozó otthon is meg
>>> tudná
>>> csinálni. És igen, ez már folyik is. Az ismeretségi körömben is van olyan
>>> mérnök
>>> srác, aki otthon dolgozik, és persze, ha kell, bemegy a céghez, meg
>>> elmegy
>>> külsős helyszínekre, művezeti a nagy munkákat, de rengetegszer van csak
>>> otthon.
>>> Elégedettek a munkájával, ő meg ezzel a helyzettel.
>>>
>>> Különben szerintem a fő energiafogyasztás a fűtés terén történik. Lehet,
>>> hogy
>>> tévedek, csak azért gondolom, mert fűteni a legszegényebb ember is
>>> szokott,
>>> bár
>>> egy része fával, de a fűtőteljesítmény felér az autóéval (normál menet),
>>> csak
>>> míg az autó naponta csak kicsi idő, a fűtés egész napos télen. Nálunk ugye
>>> a
>>> gázfűtés az alapvető. Valami tizenmilliárd m3 fogy egy-egy szezonban.
>>> mennyi
>>> lehet ez az autók által fogyasztott üzemanyaghoz képest?
>>>
>>> hjozsi
>>>
>>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list