[elektro-etc] pici termodinamika

Kovács József kj at faldeko.hu
Thu Jan 12 16:26:38 CET 2012


A legtöbb autónak van egy olyan fordulata, ahol szépen megy...

Ha, csak fülre vezet valaki akkor, üres országúton
pár perc után, mindig ösztönösen, ott találja magát :-)

A mostani Civic esetén ez pl. 6.-ban  a 113 km/h esete.

Illetve, ha tempózom pl. pályán, akkor a  szelep vezérlés
váltása után a magasabb fordulat tartományban a 147 km/h

Az ehhez tartozó fordulatoknál jár könnyen-simán a motor.
Ezért csak fül/segg kontrollal ide áll eb ez emberfijja.
Vélhetően, mert  itt optimális a motor hatásfok...


KJ

2012.01.12. 15:40 keltezéssel, charles hoss írta:
> benne van a pakliban hogy ott hatekonyabb a blokk mukodese .
> egy ismerosom megane-jaban (orvoslatogato volt , rengeteget ment es a
> fogyasztas elet-halal kerdese volt) volt egy teljesen logikatlan hupli
> a fogyasztasban 120-130 korul - alatta is tobbet evett , felette is .
> nem sikerult rajonnunk hogy mitol , de nem mukodott hatekonyan a blokk
> alacsonyabb fordulaton .
> nagyon idegesitette , mert opelrol valtott es hirtelen a modern auto
> ergonomiaja miatt is allandoan szivott , a fogyasztasa meg minimum
> harom literrel lett tobb .
>
> bye
> dexter
>
>
> Gabor Ambruzs<ambruzsg at szocimotoros.hu>  írta (2012. január 12. 10:48):
>> A fene egye meg ezt én nem látom át :(
>>
>> A kérdés egyébként azért merült fel mert amikor legutóbb mentünk haza
>> feleségem szüleihez, a szokásostól eltérően kicsit gyorsabban mentem,
>> olyan fordulaton ment a motor ahol elméletileg már van valamennyi
>> töltőnyomás. (kb 2200-as fordulat) ellentétben a ráérős utazóval (kb
>> 1800-1900). a fogyasztás szignifikánsan kevesebb lett, látványosan
>> lassabban ment lefele a mutató. Az autó, az útvonal, a guminyomás meg
>> évek óta ugyanaz. Ezután elkezdtem ezt a tempót használni utazónak és
>> pár száz km után úgy tűnik tartja magát az alacsonyabb fogyasztás.
>>
>> G.
>>
>>
>> potyo<potyo.ada at gmail.com>  írta (2012. január 12. 10:22):
>>> http://hu.wikipedia.org/wiki/Diesel-ciklus#Az_elm.C3.A9letileg_el.C3.A9rhet.C5.91_termikus_hat.C3.A1sfok
>>>
>>> Mi az a ρ viszonyszám?
>>>
>>> 2012/1/11 Gabor Ambruzs<ambruzsg at szocimotoros.hu>
>>>
>>>> Van itt sok tudós ember íme egy kérdés:
>>>>
>>>> Ha egy alapvetően gáz tágulásán majd munkavégzésén alapuló gép
>>>> (konkrétan belsőégésű motor, még konkrétabban turbó-dízel motor)
>>>> nyomásviszonyait "eltoljuk" felfele akkor nő a hatásfok?
>>>>
>>>> értem ez alatt azt hogy ha (elméleti feltételezés) egy dízel motoron
>>>> csak annyit változtatnánk hogy kapna egy fix stabil (ford.szam
>>>> független) 1bar-os feltöltést az növelné magának a hőgépnek  a
>>>> hatásfokát?
>>>> Nyilván dízel motor esetében feltételezzük az azonos égésviszonyokat
>>>> azaz van bőven oxigén, nincs "kormolás".
>>>>
>>>> G.
>>>>
>>>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list