[elektro-etc] pici termodinamika
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Jan 12 16:37:07 CET 2012
igen , en erzek valamit ... de siman lehet hogy epp itt all ossze
valami rezonancia a motortartobak - valto - kaszni komboban es nem
veszed eszre , vagy mashol erzed , esetleg egy TD-nel a turbo alja a
rosszul vezetheto legelesebb , szukebb pozicio - szorfozni ,
egyensulyozni kell rajta , sokvaltozos akadalypalya eltero szabalyzasi
sebessegekkel , amik kozott tobb masodpercesek is vannak - ha felporog
, akkor spontan gyorsit , ha leporog , akkor taposni kell mert lassul
es nem is akar visszagyorsulni . az osztonok sokszor jol mukodnek ,
sokszor pedig nagyon rosszul .
jo peda erre a dizel nyomatekesese gyorsitaskor . amikor vezet az
ember ,akkor elvalt ha csokken a nyomatek , mert a nyomatek letores a
vegen mar nagyon keves fordulatot enged tovabb - dizelnel pedig itt
meg tovabb kell nyomni minden joerzes ellenere ha a gyorsulasi max a
cel .
bye
dexter
Kovács József <kj at faldeko.hu> írta (2012. január 12. 16:26):
> A legtöbb autónak van egy olyan fordulata, ahol szépen megy...
>
> Ha, csak fülre vezet valaki akkor, üres országúton
> pár perc után, mindig ösztönösen, ott találja magát :-)
>
> A mostani Civic esetén ez pl. 6.-ban a 113 km/h esete.
>
> Illetve, ha tempózom pl. pályán, akkor a szelep vezérlés
> váltása után a magasabb fordulat tartományban a 147 km/h
>
> Az ehhez tartozó fordulatoknál jár könnyen-simán a motor.
> Ezért csak fül/segg kontrollal ide áll eb ez emberfijja.
> Vélhetően, mert itt optimális a motor hatásfok...
>
>
> KJ
>
> 2012.01.12. 15:40 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>> benne van a pakliban hogy ott hatekonyabb a blokk mukodese .
>> egy ismerosom megane-jaban (orvoslatogato volt , rengeteget ment es a
>> fogyasztas elet-halal kerdese volt) volt egy teljesen logikatlan hupli
>> a fogyasztasban 120-130 korul - alatta is tobbet evett , felette is .
>> nem sikerult rajonnunk hogy mitol , de nem mukodott hatekonyan a blokk
>> alacsonyabb fordulaton .
>> nagyon idegesitette , mert opelrol valtott es hirtelen a modern auto
>> ergonomiaja miatt is allandoan szivott , a fogyasztasa meg minimum
>> harom literrel lett tobb .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> Gabor Ambruzs<ambruzsg at szocimotoros.hu> írta (2012. január 12. 10:48):
>>>
>>> A fene egye meg ezt én nem látom át :(
>>>
>>> A kérdés egyébként azért merült fel mert amikor legutóbb mentünk haza
>>> feleségem szüleihez, a szokásostól eltérően kicsit gyorsabban mentem,
>>> olyan fordulaton ment a motor ahol elméletileg már van valamennyi
>>> töltőnyomás. (kb 2200-as fordulat) ellentétben a ráérős utazóval (kb
>>> 1800-1900). a fogyasztás szignifikánsan kevesebb lett, látványosan
>>> lassabban ment lefele a mutató. Az autó, az útvonal, a guminyomás meg
>>> évek óta ugyanaz. Ezután elkezdtem ezt a tempót használni utazónak és
>>> pár száz km után úgy tűnik tartja magát az alacsonyabb fogyasztás.
>>>
>>> G.
>>>
>>>
>>> potyo<potyo.ada at gmail.com> írta (2012. január 12. 10:22):
>>>>
>>>>
>>>> http://hu.wikipedia.org/wiki/Diesel-ciklus#Az_elm.C3.A9letileg_el.C3.A9rhet.C5.91_termikus_hat.C3.A1sfok
>>>>
>>>> Mi az a ρ viszonyszám?
>>>>
>>>> 2012/1/11 Gabor Ambruzs<ambruzsg at szocimotoros.hu>
>>>>
>>>>> Van itt sok tudós ember íme egy kérdés:
>>>>>
>>>>> Ha egy alapvetően gáz tágulásán majd munkavégzésén alapuló gép
>>>>> (konkrétan belsőégésű motor, még konkrétabban turbó-dízel motor)
>>>>> nyomásviszonyait "eltoljuk" felfele akkor nő a hatásfok?
>>>>>
>>>>> értem ez alatt azt hogy ha (elméleti feltételezés) egy dízel motoron
>>>>> csak annyit változtatnánk hogy kapna egy fix stabil (ford.szam
>>>>> független) 1bar-os feltöltést az növelné magának a hőgépnek a
>>>>> hatásfokát?
>>>>> Nyilván dízel motor esetében feltételezzük az azonos égésviszonyokat
>>>>> azaz van bőven oxigén, nincs "kormolás".
>>>>>
>>>>> G.
>>>>>
>>>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list