[elektro-etc] pici termodinamika
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Jan 12 15:40:53 CET 2012
benne van a pakliban hogy ott hatekonyabb a blokk mukodese .
egy ismerosom megane-jaban (orvoslatogato volt , rengeteget ment es a
fogyasztas elet-halal kerdese volt) volt egy teljesen logikatlan hupli
a fogyasztasban 120-130 korul - alatta is tobbet evett , felette is .
nem sikerult rajonnunk hogy mitol , de nem mukodott hatekonyan a blokk
alacsonyabb fordulaton .
nagyon idegesitette , mert opelrol valtott es hirtelen a modern auto
ergonomiaja miatt is allandoan szivott , a fogyasztasa meg minimum
harom literrel lett tobb .
bye
dexter
Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu> írta (2012. január 12. 10:48):
> A fene egye meg ezt én nem látom át :(
>
> A kérdés egyébként azért merült fel mert amikor legutóbb mentünk haza
> feleségem szüleihez, a szokásostól eltérően kicsit gyorsabban mentem,
> olyan fordulaton ment a motor ahol elméletileg már van valamennyi
> töltőnyomás. (kb 2200-as fordulat) ellentétben a ráérős utazóval (kb
> 1800-1900). a fogyasztás szignifikánsan kevesebb lett, látványosan
> lassabban ment lefele a mutató. Az autó, az útvonal, a guminyomás meg
> évek óta ugyanaz. Ezután elkezdtem ezt a tempót használni utazónak és
> pár száz km után úgy tűnik tartja magát az alacsonyabb fogyasztás.
>
> G.
>
>
> potyo <potyo.ada at gmail.com> írta (2012. január 12. 10:22):
>> http://hu.wikipedia.org/wiki/Diesel-ciklus#Az_elm.C3.A9letileg_el.C3.A9rhet.C5.91_termikus_hat.C3.A1sfok
>>
>> Mi az a ρ viszonyszám?
>>
>> 2012/1/11 Gabor Ambruzs <ambruzsg at szocimotoros.hu>
>>
>>> Van itt sok tudós ember íme egy kérdés:
>>>
>>> Ha egy alapvetően gáz tágulásán majd munkavégzésén alapuló gép
>>> (konkrétan belsőégésű motor, még konkrétabban turbó-dízel motor)
>>> nyomásviszonyait "eltoljuk" felfele akkor nő a hatásfok?
>>>
>>> értem ez alatt azt hogy ha (elméleti feltételezés) egy dízel motoron
>>> csak annyit változtatnánk hogy kapna egy fix stabil (ford.szam
>>> független) 1bar-os feltöltést az növelné magának a hőgépnek a
>>> hatásfokát?
>>> Nyilván dízel motor esetében feltételezzük az azonos égésviszonyokat
>>> azaz van bőven oxigén, nincs "kormolás".
>>>
>>> G.
>>>
>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list